Hallo ik ben nieuw hier. En voor mij is het ook de eerste keer dat ik aan een Tomos werk.
Heb veel ervaring met zundapp. Zodoende ben ik op het idee gekomen om een A35 blok onder een zundapp te bouwen, maar ter zijde) Ik was al langere tijd op zoek naar een 4 spoelige electronische ontsteking. Heb er nu een 2 speols op zitten en loopt perfect. Maar omdat ik iets meer stroon nodig heb ben ik gegaan voor de 4 spoels. En heb er een gevonden. Deze lag onder een Tomo snor revail (ofzoiets) met elec start. En dacht dat ik die toch kon gebruiken want dan gebruik ik alleen de gele licht spoel en de rode naar de bobine. En laat rood/wit vervallen want die gaat toch naar de spanningsregelaar. Nu heb ik er wel een ander vliegwiel bij gekregen om dat ik dus met kickstart ehb en dus geen tanden op het vliegwiel.
Maar ik kruig hem niet goed lopend, en lijkt wel of hij veel ste laat staat. en heb toch de inkeping op grond plaat op de bovenste streep van het blok staan. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Het heeft niet met afstellen te maken want liep op de 2 spoels perfect. Heb er even 2 foto bijgedaan van het vliegwiel en de ontsteking. Hoop dat iemand me verder kan helpen.