• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Onderdelen vervangen, merk geen resultaat

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Machielb
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2012 19:16
  • Citeer

Berichtdoor Machielb » 10 jul 2012 20:57

Welke model tomos heb je?
Quadro
Uit welk jaar komt de tomos ?
2005
Is het een snor of een brommer?
Snor
Wanneer ontstond het probleem?
Week geleden
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Ja,
Spruitstuk ontgrenst door middel van de ring eruit te halen
Luchtfilter vervangen voor powerfilter
Carburateur van 12.9 naar een 16.16 gegaan

Wat is het probleem?
Ik heb er 2 problemen mee,
het eerste probleem is dat ik mijn zijkap nu niet meer normaal kan sluiten omdat de gaskabel naar mijn carb. in de weg zit. Dit komt omdat de carb. hoger ligt dan die erin lag. Weet iemand hoe ik dit kan fixsen ?
En het andere probleem is dat ik niet precies weet wat ik nu nog meer moet aanpassen. Met de veranderingen die ik heb uitgevoerd rol ik nog niet heel veel harder dan normaal. Heb er wel een Techno Bullet uitlaat onderliggen.
Maar moet ik van 50CC naar een 65CC ( airsal cilinder ? ) gaan, of zijn er andere dingen die ik ermee kan uitvoeren ?

Groeten,
Machielb
Omhoog


Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 10 jul 2012 22:36

met een 16mm carb moet je eigenlijk wel een 65cc cilinder nemen en een 16mm spruitstuk.
Je openin van de carb is nu 16mm en bij het spruitstuk 12mm dus hij werkt gewoon als een 12mm carb.
Omhoog

Machielb
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2012 19:16
  • Citeer

Berichtdoor Machielb » 10 jul 2012 23:01

Dus die 2 dingen even halen, erop zetten en het hoort te werken ? Moet ik nog meer dingen aanpassen ?

Hoorde ook dingen over je Cilinderkop vervangen voor bromkop en ook nog je ontsteking op bromstand zetten ? Maar als ik dat zo las denk ik dat ik daar maar niet aan moet gaan beginnen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 10 jul 2012 23:41

yep, liefst alles op bromniveau of beter anders loopt het nooit lekker met elkaar.
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 11 jul 2012 13:07

Dus die 2 dingen even halen, erop zetten en het hoort te werken ? Moet ik nog meer dingen aanpassen ?

Hoorde ook dingen over je Cilinderkop vervangen voor bromkop en ook nog je ontsteking op bromstand zetten ? Maar als ik dat zo las denk ik dat ik daar maar niet aan moet gaan beginnen.

Een bromkop vervangen is heel simpel te doen.
4 moeren loshalen , pakkingsresten verwijderen , vloeibaar pakking erop smeren , en weer monteren met 4 moeren.

De ontsteking is terug te vinden in de WIKI...
handig om erbij te hebben is een zuigerstop en een poulietrekker.
Dit is zeker niet moeilijk , alleen de kickstarter terug plaatsen is voor sommigen lastig.

Een 16mm carb op een snor is overkill ... zelfs voor een bromsetup naar mijn mening.
Je had dan beter een 15/15 kunnen nemen,
echter moet je dan toch minimaal een bromkop er op zetten en de ontsteking op brom zetten.

LET OP : wanneer je een snoruitlaat eronder hebt , met een slingerbocht dan moet je deze als eerste vervangen voor een betere, anders hebben de verdere aanpassingen geen zin.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

FL0r1s
Tomosforummer
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:35
  • Citeer

Berichtdoor FL0r1s » 12 jul 2012 00:38

Heb je ook wel een grotere sproeier genomen? Want als je al die onderdelen opvoert maar je sproeier nie heb je er niet zo veel aan..

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Machielb
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2012 19:16
  • Citeer

Berichtdoor Machielb » 14 jul 2012 21:50

Gisteren eventjes aan de slag gegaan. Cilinder kop losgehaald, koppakking weggehaald, cilinder losgehaald en toen begon het. De zuiger moest ook losgehaald worden omdat er een nieuwe zat bij de andere cilinder. Ik kon er niet helemaal goed bij, dus ik haalde de kickstart een heel klein beetje omlaag zeg maar, om zo de zuiger te laten bewegen. Iets verder naar buiten gehaald dus zodat ik er bij kon. Losgehaald, nieuwe erop, nieuwe cilinder eromheen, cilinder kop erop, spruitstuk bevestigd, alles weer aangesloten .. Wil ik hem dus eventjes testen, zit me kickstart vast. Hoe kan dit ?

Is dit omdat ik me kop niet heb vervangen, en de zuiger nu tegen die cilinderkop aanzit of zoiets ?

En @ Ping ; die 2 dingen die ik nodig heb om hem op bromonsteking te zetten heb ik al niet.. Is het een ramp als dat niet gebeurd ? Verder heb ik ook geen standaard uitlaat, maar een Bullet uitlaat eronder hangen !

En @ FL0r1s ; Ja, ik heb zelf al toen ik naar nieuwe uitlaat ging al wat gespeeld met sproeiertjes. En bij de aanschaf van de carb. zat ook al een sproeiertje 83.
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 14 jul 2012 23:13

poulietrekker en zuigerstop kosten samen om en de bij € 10,-
niet duur voor een hoop plezier.
Het is geen ramp te noemen , maar met de ontsteking op bromstand zal die wel beter lopen.

ivm de kickstarter zou ik de zuiger nog eens nakijken , of je die er goed ingezet hebt
heb je een spoelpoort in de zuiger moet die naar boven wijzen.
STaat er een pijl aan de bovernkant in , dan moet deze naar beneden wijzen .
Andere weetje is dat de sluitingen van de zuigerveren aan de onderkant komen te zitten.

ALs het probleem hier niet te vinden is ,
zou je het achter de rechter carterkap moeten zoeken.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 15 jul 2012 08:09

Is er niet een zuigerveertje geknapt tijdens de montage?
Omhoog

Machielb
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2012 19:16
  • Citeer

Berichtdoor Machielb » 15 jul 2012 21:17

Zuiger staat er goed in, zit pijl op die naar beneden moet wijzen en dat doet hij. ook de zuigerveertjes zijn nog heel.
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 16 jul 2012 18:51

Zit er een gat in de zuiger? Een vierkant gat in de zijkant
Omhoog

Machielb
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2012 19:16
  • Citeer

Berichtdoor Machielb » 16 jul 2012 19:43

Ik zal hem morgen nog eens uit elkaar halen. Als het gat er zit wat kan er dan aan de hand zijn ?
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 16 jul 2012 19:53

Het gat moet naar de inlaat wijzen. als hij naar de uitlaat wijst dan loopt hij beroerd en kan hij kapot lopen.
Omhoog

Machielb
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2012 19:16
  • Citeer

Berichtdoor Machielb » 17 jul 2012 13:30

Net uit elkaar gehad weer, cilinderkop en cilinder eraf. Denk vergelijk het eens met me oude cilinder enzo, en ik kyk naar me oude zuiger zie ik dat er een stukje is afgebroken..

Ik kijk in me blok ( via de cilinder ) en ik zie het stukje wel liggen, maar kan er niet bij omdat mijn huidige zuiger in de weg zit. Nu is het probleem zo dat me kickstart vast staat, en ik me zuiger niet los krijg ( dat buisje in je zuiger, om hem vast te maken ) zit namelijk te ver in me blok dat ik hem er net niet uit kan krijgen ..

Hoe los ik dit op ?
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 17 jul 2012 13:56

euhm ... heb je ook de cilinder eraf gehaald na dat je de kop eraf gehaald hebt ?
kan je evt een foto vd situatie plaatsen ?

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 17 jul 2012 18:23

Idd foto zal veel verhelderen, maar kun je je vliegwiel ook niet draaien?
Omhoog

Machielb
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2012 19:16
  • Citeer

Berichtdoor Machielb » 18 jul 2012 19:21

Afbeelding

Hoop dat jullie zo me probleem begrijpen ?
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 18 jul 2012 19:25

Als je de pistonpen er nou wat verder indoet dan kun je je kicktstart iets verder draaien waardoor de zuiger omhoog komt en je er met alle gemak bij kunt.
Omhoog

Machielb
Pindabrein
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2012 19:16
  • Citeer

Berichtdoor Machielb » 18 jul 2012 19:39

Dat maakt niet uit, toen hij er goed inzat, met die dingen eromheen die hem op ze plaats houden zat de cilinder al vast..
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 18 jul 2012 21:15

Is er niets in de bak gevallen?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.