Skip tot vetgedrukt als het je niet boeit

Ik ben Christian, 20 jaartjes jong en sinds een jaartje in het bezit van een tomos quadro.
Grootste hobby is brommers en scooters.
Toen ik deze tomos kreeg zat er alleen een uitlaatje met een wat dikkere bocht onder maar meer ook niet.
Verlichting deed het niet, zadel was kapot overal roest enzo. Nouja bagger dus maar het blok liep goed.
Hier heb ik zo een jaartje mee gereden, tot ik alle half afgemaakte zooi zat was en ben ik maar eens begonnen met opknappen.
Alle roestige delen in de originele bordeaux rode kleur overgespoten na deze behandeld te hebben tegen roest.
En de verlichting opgelapt met een streetfighter kapje met hallogeen verlichting.
Er komen t.z.t. nog chromen spatborden, chrome zijstandaard, chrome achterveren en chrome achterbrug op

Waarvan de achterbrug en veren als eerste aan de beurt komen aangezien die niet al te best meer zijn

Nu was de uitlaat ook niet veel meer dus op zoek gegaan naar een nieuwe maar vind die bullit uitlaatjes maar lelijk.
DUSSS... ben ik aan de slag gegaan en zelf een uitlaat gemaakt (combinatie van een polini gp3 minibike uitlaat en een tomos uitlaat met dikkere bocht) en hij is leuk geworden al zeg ik het zelf. (nog geen foto's helaas aangezien hij nu op een stapel stenen staat omdat de velgen opgeknapt worden)
Genoeg gelult

Het uitlaatje zit er onder en hij gaat opzich lekker. (voor de scooter kenners presteerd hij ongeveer als een tecnigas next r)
Nu is alleen mijn vraag:
Vorige uitlaat was zo een met dikkere bocht
Huidige zelfbouw uitlaat vergelijkbaar met zo'n tecnigas next r.
Hoevel sproeiermaten zou ik ongeveer omhoog moeten?
Heb geen zin om strax de cilinder te moeten vervangen aangezien de tapeinden finaal zitten vast geroest