Wat is het bouwjaar? 2007
Sinds wanneer speelt dit probleem? Nu
Wat is het probleem? Het zijn meer vragen
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee
Hallo allemaal, ik heb onlangs een snor tomos a3 gekocht als projectje en alternatief vervoersmiddel naast mijn scooter(binnenkort motor). Ik heb de tomos voor de kleine afstanden en die mooie dagen dat je geen zin hebt ene helm op te doen. Het doel van mijn project is vooral optisch, ik ga voor veel chroom en custom dingetjes op de zwarte tomos.
Maar ook technisch wil ik de tomos een beetje aanpassen, want op dit moment gaat hij 30, en dat is gewoon te traag

De tomos is helemaal standaard op de uitlaat na, wat als ik me goed heb ingelezen betekent:
Snor cilinderkop
9mm carb
Ontsteking bromstand
TWV 26-33
Sproeier ?? (mensen zeggen in verschillende topics 49-51/53)
Dikke sigaar uitlaat
Nu wil ik er een bromkop opzetten, 12mm brom carb, ontsteking bromstand en achtertandwiel 26/28.
Mijn eerste vraag is, ga ik daarmee de 40 en misschien 45km/u halen? En welke sproeier zou ik hierbij moeten gebruiken.
Mijn tweede vraag is, ik wil in de toekomst een tecnigas next r chroom halen, dit vind ik de mooiste uitlaat mogelijk voor mijn project. Ga ik hiermee met de veranderingen van vraag 1 de 50 km/u halen?
Bij voorbaat dank voor jullie tijd, mvg Jan

Edit: ik heb trouwens al veel gezocht in het forum en ook de snelheidstabel in de faq/wiki bekeken maar daar stond geen soortgelijke setup bij, vandaar dat ik het hier vraag.