Welke Tomos model heb je? Luxe
Wat is het bouwjaar? 2012
Sinds wanneer speelt dit probleem? Vorige week
Wat is het probleem? Tikkend geluid, waarschijnlijk afkomstig van de koppeling. Vreemde brandlucht na tijdje vol gas rijden
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Alleen de vorige eigenaar dus ik weet niet precies wat
Hallo allemaal!
Laat ik beginnen met dat ik nieuw ben en niet precies wist of ik een nieuw topic mocht open.
Maar goed het probleem.
Ik begon vorige week een tikkend geluid uit het blok te horen komen. Het begon zachtjes en alleen bij het overspringen (+/-20 km/h). Het is nu constant geworden, en zo erg dat ik het aan de voetsteunen VOEL. Ik heb gelezen dat dit speling op de koppeling kon zijn. Leek me ook wel logisch aangezien het begon bij het overschakelen.
Maar daar houdt het probleem niet op!
Ik reed laatst naar een verjaardag, vol gas (+/-50 km/h constant), en toen ik hem daar uitzette rook ik een sterke brandlucht. Je kunt het vergelijken met branden haar/plastic. Ik schrok me natuurlijk helemaal het leplazerus en dacht dat ik 10 minuten later mijn trouwe beestje met blik en veger mee naar huis kon nemen. Gelukkig was er nergens iets van rookontwikkeling te zien en was het na 2 minuten ook weer weg.
Ik ga hem sowieso door een professional laten repareren, maar ik wil graag eerst een beetje kennis van zaken hebben. Zou lullig zijn als ik in de maling genomen zou worden!
Alvast bedankt!