• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Welke uitlaat bij mijn setup

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
giovannik
Pindabrein
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2015 08:18
  • Citeer

Berichtdoor giovannik » 17 apr 2015 08:32

Welke Tomos model heb je? S25/2
Wat is het bouwjaar? 199X
Sinds wanneer speelt dit probleem? Er is geen probleem
Wat is het probleem? Ik weet niet precies welke uitlaat ik moet kiezen.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee

Hallo allen,

Omdat ik niet in de opvoeren categorie kan posten, doe ik dit hier.
Ik wil mijn Tomos opvoeren en ben dus bezig gegaan met het zoeken van een passende cilinder, carburateur en uitlaat.

De setup wordt als volgt:
65CC Airsal
Dellorto SHA 15/15 inclusief 15mm spruitstuk
VTW 26, ATW 22 (heb ik al, wil eventueel naar ATW 28 gaan)

Nu weet ik niet precies welke uitlaat ik moet pakken, ik ben veel aan het zoeken geweest maar heb nog geen conclusie kunnen trekken welke het beste is. Ik wil graag of een bullet of een speedy (std-snel). Mijn voorkeur gaat uit naar de speedy, hij ziet er standaard uit.

Omdat ik een snor heb, hoeft het van mij geen 75 te lopen, als het maar hard optrekt.

Nu ben ik bang, dat de speedy uitlaat mijn 65cc gaat begrenzen, hij een warmloper krijgt door de uitlaatgassen die hij niet weg kan krijgen en dat hij flink inhoudt. Is dit waar? Of kan ik deze gewoon monteren en krijg ik er geen problemen mee, ik wil eigenlijk wel dat hij minimaal 65 kan.

Giovanni
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 17 apr 2015 09:41

Als eerste, een groter aantal tanden op je achtertandwiel zorgt ervoor dat je langzamer gaat maar een bult trekkracht ervoor terug krijgt. En met een 65cc loop je met die tandwielcombi kans op overtoeren, 't Is maar een tip.

Speedy met 28 mm bocht is goed voor deze setup, of een reverse. Hou je lekker trekkracht zonder teveel op te vallen qua geluid. Warmlopers krijg je alleen als je de afstelling te krap neemt qua sproeier en dus een overschot aan lucht tov brandstof de cilinder in komt. Daarbij moet je je wel houden aan de mengverhoudinge, liever nog iets vetter (1:45) als je langere tijd met hoge toerentallen gaat rijden.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

giovannik
Pindabrein
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2015 08:18
  • Citeer

Berichtdoor giovannik » 17 apr 2015 13:13

Als eerste, een groter aantal tanden op je achtertandwiel zorgt ervoor dat je langzamer gaat maar een bult trekkracht ervoor terug krijgt. En met een 65cc loop je met die tandwielcombi kans op overtoeren, 't Is maar een tip.

Speedy met 28 mm bocht is goed voor deze setup, of een reverse. Hou je lekker trekkracht zonder teveel op te vallen qua geluid. Warmlopers krijg je alleen als je de afstelling te krap neemt qua sproeier en dus een overschot aan lucht tov brandstof de cilinder in komt. Daarbij moet je je wel houden aan de mengverhoudinge, liever nog iets vetter (1:45) als je langere tijd met hoge toerentallen gaat rijden.
Ik ben voor de speedy gegaan, ik hoop dat deze mooi werkt en lekker optrekt.
De mengsmering zit wel oke, ik tank de brommix bij het tankstation.

Binnenkort zal ik eens tandwiel 28 proberen als hij niet hard genoeg trekt, ik geef niet zo heel erg veel om topsnelheid... het is een snor..

Bedankt voor je reactie!
Omhoog

Gebruikersavatar
Jespertje
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 okt 2014 21:09
  • Citeer

Berichtdoor Jespertje » 18 apr 2015 08:00

Is een s25 geen ei cilinder? Hoe wil je die 65cc er dan onder knallen zonder alles te moeten aanpassen.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 18 apr 2015 12:42

S25/2 is een type met vierkante cilinder en 2-speed versnellingen, i tegenstelling tot wat jij bedoelt de S25 (type 1) met 1-speed. Deze heeft idd een ei-cilinder.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.