Berichtdoor shadowranger » 15 jun 2015 08:24
Blijkbaar zat er met de oude uitlaat ergens een lek waardoor deze makkelijker de gassen kwijt kon of is deze gemodificeerd. Met het monteren van een andere uitlaat is waarschijnlijk het gat gedicht (meestal pakking) en is door de andere uitlaat wellicht de totale gasstroom gewijzigd. Een snellere uitlaat geeft minder tegendruk en kan vers mengsel makkelijker door de cilinder heen de uitlaat in stromen ipv de maximale vulling genereren in de cilinder van het mengsel. Dit is het principe van een 2 takt, dat hij op het juiste moment weer tegendruk krijgt en de maximale vulling krijgt voor de meeste power. Helaas vermeld je niet welk type/ model uitlaat erop zat en nu gemonteerd is.
De snelheid is niet abnormaal voor een snorfiets en vwb de kleur zou je kunnen kijken wat voor sproeier er nu in zit of eerst eens een stuk gaan rijden om te kijken of de kleur van de electroden nog wijzigt door die andere uitlaat.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn