Welke Tomos model heb je? Flexer
Wat is het bouwjaar? <1995
Sinds wanneer speelt dit probleem? Deze week
Wat is het probleem? Voorwiel stond scheef. Nu moeite met terug in elkaar zetten van de schokbrekers.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Voorwiel gedemonteerd
Welke Tomos model heb je? Flexer
Wat is het bouwjaar? <1995
Sinds wanneer speelt dit probleem? Deze week
Wat is het probleem? Voorwiel stond scheef. Nu moeite met terug in elkaar zetten van de schokbrekers.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Voorwiel gedemonteerd
Hoi allen,
Ik loop vast met het in elkaar zetten van de voorvork van mijn Flexer. Ik had hem uit elkaar gehaald omdat het voorwiel scheef stond, en ik wou controleren of 1 van de veren gebroken was (gevonden op het forum dat dat kan). Dit bleek niet zo te zijn, al was een van de twee veren blijkbaar niet goed vastgeschroefd onderin de buitenpoot, een van de buitenpoten trok ik er zo af zonder draaien.
Ik ben er ondertussen achter dat de Flexer een afwijkend type voorvork had, waar onderin de buitenpoot een wormmoer lijkt te zitten waar de veer op geschroefd moet worden. Tenminste, dat denk ik.
Nu zit ik alleen te prutsen om de veren weer in de onderpoten te schroeven: ik voel wel dat de veer spanning opbouwt met draaien, maar dan springt hij weer eraf ('klik') en zit de boel niet vast. En van de andere poot, die al los zat, lijkt de binnenkant van de buitenpoot beschadigd, of in ieder geval ziet die er anders uit dan de goede en valt er helemaal niks te schroeven.
Hoe krijg ik nou die verrekte poten weer in elkaar? Of zie ik het verkeerd en is er een ander mechanisme om de poten bij elkaar te houden wat ik over het hoofd zie??
Alvast bedankt,
joris