• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Revival A35 of A55

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
KevinMeis
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2015 16:59
  • Citeer

Berichtdoor KevinMeis » 26 aug 2015 17:09

Hoi,

Ik heb het internet afgezocht en meerdere voorbeelden gevonden en toch kom ik er niet uit of ik een A35 blok of A55 blok heb. Ik heb een Speedy uitlaat gekocht voor een A35 maar deze staat erg laag en komt tegen mijn wiel aan. Heb ik dan toch een A55 of doe ik iets verkeerd?
Ik ben een behoorlijke leek dus als ik onzin uitkraam hoor ik het graag :)
Hier een aantal foto's.

http://imageshack.com/a/img538/6072/J0wa5B.jpg
http://imageshack.com/a/img911/5061/K4belE.jpg
http://imageshack.com/a/img673/3310/XtjvQP.jpg

Groeten Kevin
Omhoog


John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 26 aug 2015 18:28

Wanneer de uitlaat niet horizontaal langs het frame uit komt heb je denk ik een A55 cilinder en dan past een uitlaat voor een a35 niet. Dat komt omdat de uitlaatpoort van een A55 cilinder onder een ander hoek staat in vergelijking met die van een A35 cilinder. Er zijn gewoon uitlaten te koop voor A55 cilinders dus misschien kan je die nog ruilen.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 27 aug 2015 17:31

Jammer dat je geen foto hebt geplaatst hoe de uitlaat onder uit je cilinder komt en wat je precies bedoelt met dat deze laag staat. Dan had ik het je meteen kunnen zeggen. Maar zoals John1950 al aangeeft is idd alleen de hoek waaronder de uitlaatpoort staat het verschil tussen een A5 (!!) en A55 cilinder.

Gezien het feit dat er een Dellortho SHA carburateur op zit neem ik even aan dat het een membraan cilinder is en dus een A5 cilinder betreft. Maar dat zegt niets als er een membraan is gezet op een A55 cilinder.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

KevinMeis
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2015 16:59
  • Citeer

Berichtdoor KevinMeis » 27 aug 2015 21:55

Bedankt voor jullie reacties.
Hierbij een aantal foto's van de uitlaatpoort en de uitlaat. Zoals je ziet hangt hij erg laag waardoor de standaard niet omhoog kan en hij zit tegen het wiel aan. Volgens Tomosshop moet ik de bocht van de uitlaat verhitten en dan buigen (knikken).
Je zegt dat er een Dellortho SHA carburateur op zit, dit is niet standaard toch? Ik heb deze brommer in deze staat gekocht.

https://imageshack.us/i/p1haPXm1j
https://imageshack.us/i/eyDFER8Hj
https://imageshack.us/i/pbMFmmsDj

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Omhoog

John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 28 aug 2015 08:44

Aan de hoek te zien van de uitlaat heb je een A55 cilinder, misschien kan shadowranger dat bevestigen., Je hebt denk ik ook nog een bevestigings steun nodig om de uitlaat op het frame te bevestigen, hoop dat de link werkt http://tomos-parts.nl/standard/motordel ... tomos.html
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 aug 2015 18:49

De uitlaat is er 1 met 1 gats ophanging. Jouw frame is een euro2 ophanging, dus zoals John1950 al aangeeft heb je een verloopbeugeltje nodig zoals in zijn link.

De hoek waarin de uitlaatbocht nu zit is te flauw voor een A55 cilinder. Daarbij zit er een membraan op wat mij triggert voor een "gewone" A5. Ik neem aan dat de uitlaat goed vast zit aangedraaid?

even ter vergelijk: Dit is een "echte" A55. Let op de aansluiting van de carburateur en de hoek van de uitlaatbocht.

Afbeelding
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

KevinMeis
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2015 16:59
  • Citeer

Berichtdoor KevinMeis » 28 aug 2015 22:19

Dan bestel ik me eerst zo´n bevestigings steun en kijk ik of het dan beter uitkomt.
Nu heb ik het gepresteerd om de bevestiging van de (volgens mij) koppeling en versnelling af te breken. Zie foto's.
Zoals je ziet ben ik niet erg handig maar van fouten kun je leren zeg ik dan maar. Naar wat voor onderdeel moet ik nu gaan zoeken? Volgens mij zat deze koperen bevestiging aan het blok vast.

http://imageshack.com/a/img540/6835/A6eJwv.jpg
http://imageshack.com/a/img538/3214/tEth6P.jpg

Edit: Volgens mij is dit de lagerbus of niet? Maar dan niet van de koppeling of versnelling maar van de elektrische start.
En trouwens volgens Shadowranger zit er een Dellortho SHA caburateur op, is dit een snelle caburateur ofzo?

I
Omhoog

MrMilco
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 jun 2015 20:12
Locatie: Kampen
  • Citeer

Berichtdoor MrMilco » 29 aug 2015 08:20

Het onderdeel op je 1e foto is de (start) bendix, deze is nodig om je tomosje electrisch te kunnen starten. Voor te starten met de kickstart ben je deze niet nodig als ik het goed heb
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 29 aug 2015 10:02

Die bus is idd een bronzen lager voor de Bendix, het andere onderdeel wat je op de foto hebt gezet. Dit is de tweede waarvan ik hoor dat deze breekt. Deze is te vervangen, zoek op Google maar op Tomos lagerbus bendix en dan afbeeldingen selecteren. Als het goed is moet je deze hebben:
Afbeelding

Vwb de carburateur, de SHA is niet sneller, men is bij de modernere motoren overgestapt op de PVBH carburateur icm een membraanloze cilinder. Deze laatste carburateur heeft meer afstelmogelijkheden qua lucht, naaldhoogte en sproeier.

Misschien een tip, maar kun je je afbeeldingen niet beter direct in je bericht stoppen ipv met links naar externe uploadservers? Dit kan via het tabblad bijlagen. In veel gevallen raken deze afbeeldingen kwijt omdat men de servers opschoont of niet meer online zijn.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.