Zover ik weet is dit het complete verhaal, de zuigerveren zitten naar mijn mening gewoon goed, heb je het over een scheur erin of kan het ook zijn dat het slotje aan de verkeerde kant zit? Heb ik ooit wel eens iets over gehoord maar niks mee gedaan en niet echt op geletAls dit het complete verhaal is, vermoedelijk toch ergens een luchtlek of... zuigerveren heel de cilinder in gekregen ?(compressie ok?) Sproeier zal het niet aan liggen.
Oke dat ga ik morgen even controleren. En anders cilindertje er maar weer van af. Zijn de zuigerveren gelijk kapot als deze verkeerd zitten? Want heb een groot gevoel dat die dus verkeerd zitten. Maar als die verkeerd zitten heb je gewoon te weinig compressie?Op de zuiger zit in elke gleuf waar de zuigerveren in komen twee kleine pinnetjes. je moet bij het monteren van de zuigerveren er voor zorgen dat de uiteinden van de veren om die pinnetjes heen klemmen. Ik zou toch nog een deotest doen om te testen op valse lucht zoals ief ook al aangeeft. Spuiten bij de kop en voetpakking, aannsluiting carb met het spruitstuk en bij de aansluiting carb met de cilinder. Veranderd die ergens van toerental dan heb je op die plek valse lucht.
De cylinder is nog goed, geen schade aan te zien. Is het nieuwe zuigertje dringend nodig of kan dat nogwel even? Heb hem van de week nodig namelijk (de brommer) Heb er nu ook een andere uitlaat onder dus danbdraait ie minder toeren dan normaal. Als het goed is zitten er in de gleuf waar de zuigeveren invallen een klein pinnetje waar het slotje in valt. Blok zit geen rommel in. Zuigerveren heb ik zowieso nieuw besteld krijg ik morgen binnen. Kan ik er dan gewoon even op rijden op en over n paar weekjes het zuigertje doen? GrIk zou maar even een nieuw zuigertje halen, weet niet wat er mis is gegaan, weet ook niet wat je met de sleuven bedoeld, vermoed niet dat wat ik denk, de pennetjes? (zie em volgens mij zitten op je 3de foto) Zo te zien zit je bovenste veer ook vast in de groef (gleuf???)
Ziet de cilinder er nog wel een beetje ok uit? zit best veel rommel op je zuiger, zit dat nu ook in je blok?
Cilinderwant ziet er nog prima uit, is het zuigertje vervangen nodig of kan ik hier nog wel even mee rijden? Heb hem vandeweek namelijk nodog en zuigerveren zijn besteldZuigerveren zo monteren http://i43.tinypic.com/axy0w5.jpg Dat ziet er inderdaad niet best uit op de foto, ik zou er in ieder geval een nieuwe zuiger en veren in zetten. Ik vraag mij trouwens ook af hoe de cilinderwand er nu uit ziet.
Pijltje richting de uitlaatpoort? Hoe bedoelt u?Zuigertje kost je een tientje ofzo maar, het kan vast wel, of het verstandig is is vraag 2
Goed reinigen, plekjes even wegschuren van de zuiger, nieuwe zuigerveertjes plaatsen (zuigerslotspeling even nameten is geen gek idd, minimaal 0.15 mm) en alleen als de zuigerveren ook goed in de groeven vallen en kunnen bewegen.
ps: Zat/ zit de zuiger wel met het pijltje richting uitlaatpoort gemonteerd?
De onderste 2 fotos zijn vanaf onder gemaakt (kant waar normaal de uitlaat zit) maar hoe horen deze zuigerveertjes dan te zitten? Met het slotje naar welke kant?Bovenop de zuiger staat, misschien nu niet meer zichtbaar door kool, een pijl. Als je de zuiger verkeerd om monteert kan het zijn (weet niet zeker, heb em ff niet voor me liggen) dat de zuigerveer slotjes niet goed uitkomen en dat zou de schade kunnen veroorzaken die jij hebt. Als de onderste 2 foto's gemaakt zijn vanaf de voorkant van het blok dan zit ie evrkeerd om.
En zeg maar je, voel me al oud genoeg
Ja heb hem gevonden deze zit goed, zuigerveren en alles zit op zijn plek. Morgen verder af bouwen hij loopt al wel weerDurf het zo uit m'n hoofd niet met zekerheid te zeggen, zoek de pijl
Edit, na even lezen, ze horen aan de uitlaatkant dus goed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten