• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Eicilinder

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
24 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 18 mar 2006 20:10

Wat is nou het verschil tussen een eicilinder en een gewone cilinder.
Ik wil dit graag weten en heb het nergens anders op het forum kunnen vinden.

En voor welke modellen zijn deze eiclinders?
Omhoog


Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 18 mar 2006 20:23

eicilinders passen op elke type tomos.
de membraam cilinders ook.
de eicilinders zijn zuigergestuurd waardoor het mengsel binnenkomt door de stand van de zuiger.
membraam cilinders zijn niet volledig zuigergestuurd want er zit een membraam tussen de inlaat
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 18 mar 2006 20:24

Dan mijn volgende vraag:

Wat is een membraam? :oops:
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 18 mar 2006 20:27

ik heb er hier geen foto van, maar je kan wel op google effe zoeken.
membraam kun je eigenlijk zien als een poort die zich opent door het vacuum onder de zuiger wat er ontstaat.
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 18 mar 2006 20:29

oke dat is duidelijk, bedankt.

Maar is een eicilinder beter dan een gewone cilinder, of niet?
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 18 mar 2006 20:38

membraan cilinder is wel beter
eicilinder(hek ergens geleze) heeft minder koeling
maar als jij een A3 blok hebt kun je de cilinder er niet zomaar ff opzetten
in de krukas van een A3 zit een busje die er niet uitkan
en bij een membraan cilinder zuiger zit een naaldlager in
die past niet in je A3 krukas
er is 1 oplossing wat ik ook heb gedaan:
je oude pen10 zuiger erlaten zitten, en een cilinder kopen die de zelfde maat heeft als de pen12 zuiger
duz als je een orginele cilinder hebt, geen 50snel of wat dan ook halen
maar ook een orginele membraan cilinder
ik hoop dat je hier wat aan hebt
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 18 mar 2006 20:42

zover ben ik nog niet :lol:
Ik weet nog niks van krukassen af ofzo :P

Maar toch bedankt :D
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 18 mar 2006 20:44

haal je cilinder en zuiger er maar een af
dan weet je wat ik bedoel en word het verhaal je ook 10x duidelijker
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 18 mar 2006 20:47

Het probleem is dat ik dat niet durf, want ik heb totaal geen ervaring, en als het fout gaat moet ik dus naar school fietsen :P
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 18 mar 2006 21:42

ik probeer het ff uitteleggen:
als de cilinderkop eraf(ik neem aan dat je dat wel weet hoe dat moet)
dan kun je je cilinder is afschuiven (voorzichtig)
dan zie je de zuiger zitten
die zit vast een een pistonpen
de pistonpen zit vast met 2 borgclipjes, 1 van die 2 clipjes haal je eruit
dan kun aan de andere kant waar het borgclipje zit de pistonpen eruit schuiven(ik doe da met een platkop schroevendraaier)
als de pistonpen eruit is kun je de zuiger erafhalen
dan zie je wat ik je verteld hebt
nu zet je alles weer terug in de tegenovergestelde wat ik je verteld heb
als je het niet aandurft ga er dan meej naar de dealer
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 18 mar 2006 21:45

De cilinderkop die kan je er toch vanaf halen met 4 bouten?
Dan ga ik dat denk volgende week even doen :D
En dan misschien gelijk een bromkop erop :)
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 18 mar 2006 21:46

jah die 4 bouten kun je met een pijpsleutel eraf halen
dan kun je de cilinderkop erzo afhalen
maar ik zou eerst kijke of je alles er weer goed opkrijgt, en dan kijke of hij weer lopt
en dan pas een bromkop erop
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 18 mar 2006 21:49

Is goed.

Een hd-kop geeft die nog meer vermogen dan een bromkop of niet?

en die hd-kop kan je die gewoon van een puch erop zetten, of moet die nog aangepast worden?
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 18 mar 2006 21:52

ik ben nog 1 ding vergete voor als je de cilinder er weer opzet:
als je de zuigerveren kijkt, zie je dat er aan bijde kanten van de veren van die ronde kanten aanzitten
en in de gleuven van de zuiger zit een soort van puntje waar die 2 ronde kanten tegenaan komen
als je de cilinder er weer opzet, dan moet je de zuigerveren met de ronde kanten bij dat punten inknijpen, en als het goed is zit de zuigerveer mooi in de gleuf
dan kun je de cilinder erweer opzetten
maar let er wel op:
als je de cilinder bekijke zie je waar de clinder in het blok gaat, dat er 2 grote gleuven zitten
je moet de zuigerveren zo inknijpe dat je vingers tussen die gleuven van de cilnider zitten zeg maar
ik hoop dat je me een beetje begrijpt :lol:
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 18 mar 2006 21:54

die van een puch kan er wel op jah
je kan je kop zelf ook afvlakken
daar is een howto van of een faq kan ook :P
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 18 mar 2006 21:54

dat hoop ik ook :P

Ik zal goed opletten bij het uit elkaar halen :)
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 18 mar 2006 21:55

die van een puch kan er wel op jah
je kan je kop zelf ook afvlakken
daar is een howto van of een faq kan ook :P
Ja maar ik ben bang dat ik het verkloot.

Maar geeft een hd-kop meer vermogen dan een bromkop? of is dit gelijk?
Omhoog

roelow
Tomosforummer
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:17
Locatie: groenlo
  • Citeer

Berichtdoor roelow » 18 mar 2006 21:57

dat weet ik niet
maar volgens mij is een hd-kop beter
Omhoog

Gebruikersavatar
headstart*
Tomosforummer
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 sep 2005 13:06
Locatie: Hulst
  • Citeer

Berichtdoor headstart* » 18 mar 2006 22:47

een hd-kop is een hogedruk-kop, wat betekent dat je meer compressie opbouwt doordat de verbrandingsruimte kleiner is. je behaalt (volgens mij) niet een veel hogere top, maar vooral wat extra trekkracht.
Tomos A3 brom
eicilindertje
Proma GP
14/12 Dell'Orto
buddyseat
chrome achtervering
jaguar-beeldje voorspatbord
@ 55 km/h
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 19 mar 2006 09:25

Mij gaat het ook om de trekkracht, Anders kan ik helemaal me portemonee legen bij de rollerbank :P

Maar een hd-kop is dus beter dan een bromkop?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
24 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.