• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Revival valt uit tijdens rijden

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
NicoleTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor NicoleTomos » 22 jul 2019 12:37

Hoi iedereen,

Ik heb laatst een revival gekocht, nadat ik een langere afstand had afgelegd viel hij een paar keer uit (20 km). Nu komt dit probleem de laatste tijd veel vaker voor, hij valt nu regelmatig uit al na minder dan 1 km. In de brandstofslang is ook een grote bel te zien, na heel veel pompen is die eruit en kan ik weer een paar km verder rijden tot hetzelfde probleem weer voordoet.

Nu heb ik dus al slang eraf gehaald en direct vanuit de benzinekraan/tank benzine afgetapt, en blijkt hij gewoon goed door te lopen. Daarnaast heb ik de carburateur schoongemaakt, maar alsnog heb ik hetzelfde probleem. Kortom, de vlotterkamer van de carburateur lijkt niet snel genoeg bijgevuld te worden.

Zelf had ik nog het idee dat het kon liggen aan de positie van de brandstofslang, die nogal in een bocht ligt en omhoog gaat. Echter krijg ik deze niet zo gemakkelijk verandert, doordat hij (indien ik de positie verander) bekneld komt te zitten op de aansluitstukken.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Groeten,
Nicole

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 22 jul 2019 13:23

Een paar bochten in de benzineslang met lucht erin is geen probleem, benzine loopt naar beneden en lucht wil omhoog en nooit omlaag.

Vlotter dient door zijn eigen gewicht soepel te scharnieren, dus vlotterbak eraf halen en wat rondjes draaien met de carb om te kijken of de vlotter goed scharniert.
Als je de vlotterbak eraf hebt op de benzine aansluiting blazen (vlotter moet omlaag hangen) dan moet je goed door de aansluiting kunnen blazen.
Achter de benzine aansluiting zit een filter, deze kan bijna dicht zitten.

Beluchting van je tankdop is goed anders had je vacuüm in de tank en dan stroomt de benzine moeilijk uit het kraantje.

De carb heeft ook beluchting-ontluchting voor de vlotterbak, 1 of 2 kanaaltjes die omhoog lopen naar de gasschuif deksel.

NicoleTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor NicoleTomos » 25 jul 2019 09:14

Alle filters en kanalen gecheckt, helemaal schoon en functioneren naar behoren. Toen ik hem daarna probeerde te starten, wilde hij maar niet. Na vele pogingen uiteindelijk de bougie eruit gehaald, die bleek nat te zijn en gaf geen vonk meer opeens. Dus waarschijnlijk zit het probleem niet meer in de carburateur/vlotterbak/benzineslang...

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 25 jul 2019 10:05

Een bougie die nat is vonkt niet meer, bougie goed droog maken en kijken of hij vonkt anders zit het waarschijnlijk in de ontsteking.

NicoleTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor NicoleTomos » 30 jul 2019 12:18

Hij rijdt weer, nu hopen dat hij niet meer zal uitvallen bij lange afstanden

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 30 jul 2019 13:12

Je kunt voor de zekerheid een reserve bougie mee nemen.
Een bougie kan door een verkeerde afstelling of warmte graad vervuilen waardoor hij niet meer vonkt, de isolater wordt dan geleidend door vuil waardoor de stroom naar massa gaat ipv overspringen (vonk) naar massa.

NicoleTomos
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor NicoleTomos » 17 aug 2019 09:00

Hij start weer prima, nu heb ik alleen weer het probleem dat hij na ongeveer 20km uitvalt. Ik ben voor advies naar een brommerzaak geweest (die veel ervaring heeft met wat oudere brommers) en zij vermoedde dat het aan de bobine of ontsteking kan liggen. Aangezien de brommer elke keer na ongeveer 20 km terugvalt en dan helemaal uitvalt, kan hem wel na een paar minuten weer starten en dan valt hij weer uit na enkele meters rijden. Zij vermoeden dus dat het met de temperatuur te maken heeft. Echter, doormeten heeft denk ik niet veel zin aangezien hij wel werkt alleen na een tijdje niet en daarnaast heb ik geen andere soortgelijke brommer waarmee ik de bobine kan wisselen en een proefrit kan maken. Heeft iemand een idee hoe ik kan testen of het inderdaad hier aan ligt, voordat ik alles nieuw ga kopen?

mvg nicole

fons716
Hopeloos verslaafd
Contacteer:
Contacteer fons716

Berichtdoor fons716 » 17 aug 2019 13:12

Je kunt de spoel goed warm-heet fohnen met een verfstripper en dan met een multimeter de weerstand meten.
Afkoelen kun je met koudespray - vriesspray, wordt veel gebruikt in de elektronica om defecte componenten te zoeken.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers