Pagina 1 van 2
Beste verhouding tandwielen?
Geplaatst: 16 apr 2006 22:30
door Boytjuh
Heey allemaal.
Ik ben als de dood met me tandwielen te gaan klooien dat die niet meer lekker rijd.
Dus wat is de beste tandwiel verhouding? (Voor&Achter)
Niet van die prutsers.
Gewoon mensen met ervaring.
Mazzol.
Geplaatst: 16 apr 2006 22:30
door Natalie
Licht eraan wat je het liefst hebt, maar als het goed is is normaal 26-22
als je 26-24 doet trekt hij harder, da heb k nu erop zitte
Geplaatst: 16 apr 2006 22:40
door Tomos_Power1
Boytjuh, wat wil je ermee bereiken , meer snelheid? of sneller optrekken?
als je meer snelheid wil : kleiner tandwiel, als je sneller wilt optrekken groter tandwiel , nouja je hebt er nu als het goed is 36op zitten!
voortandwiel zou ik niet veranden , ik heb het nog nooit gedaan maar is erg moeilijk te bereiken,
achter is veel simpeler , dus,
ik raad aan 26voor 22 achter als je echt harder wilt
als je iets harder wilt , gewoon 26/28 oid
zie het als een mountainbike , als je hem in zen 1 zet is je trekkracht groot en je top laag,, de vertanding is heel snel !
als je hem in zijn 21 zet , dan trek je heel sloom op , en is je top erg hoog ,,
dus nu heb je 36atw , dat is best veel , dus sowiezo kleiner!
ik hoop dat je het snapt!
je moet zelf beslisse
Geplaatst: 16 apr 2006 22:53
door Tossie
Mensen mensen, er zit standaard 33 op een snor.
Dus als je net wat harder wilt haal je een 28 o.i.d en dan hou je nog wat trekkracht over.
Wil je alleen maar snel dan haal je een 22.
Tandwielen pas je aan op je setup, niet andersom.
Geplaatst: 16 apr 2006 23:27
door Boytjuh
Boytjuh, wat wil je ermee bereiken , meer snelheid? of sneller optrekken?
als je meer snelheid wil : kleiner tandwiel, als je sneller wilt optrekken groter tandwiel , nouja je hebt er nu als het goed is 36op zitten!
voortandwiel zou ik niet veranden , ik heb het nog nooit gedaan maar is erg moeilijk te bereiken,
achter is veel simpeler , dus,
ik raad aan 26voor 22 achter als je echt harder wilt
als je iets harder wilt , gewoon 26/28 oid
zie het als een mountainbike , als je hem in zen 1 zet is je trekkracht groot en je top laag,, de vertanding is heel snel !
als je hem in zijn 21 zet , dan trek je heel sloom op , en is je top erg hoog ,,
dus nu heb je 36atw , dat is best veel , dus sowiezo kleiner!
ik hoop dat je het snapt!
je moet zelf beslisse
Ik kom overal bij..
Ik wil gewoon harder trekken maar oo harder rijden maar dat gaat zeker niet?
Wat is een beetje een standaard tandwielverhouding bij snelle tomossen?
Dat 26/24 iets of niet? en welke is dan voor ? 26 of 24
Geplaatst: 17 apr 2006 00:25
door Joop56
26-26 lijkt mij wel een goede vertanding
Geplaatst: 17 apr 2006 09:01
door Tomos_Power1
Ik kom overal bij..
Ik wil gewoon harder trekken maar oo harder rijden maar dat gaat zeker niet?
Wat is een beetje een standaard tandwielverhouding bij snelle tomossen?
Dat 26/24 iets of niet? en welke is dan voor ? 26 of 24
snelle tomossen hebben meestal 26/22 , het eerste getal is altijd voor !
maar als je je trek kracht wel enigzins wilt behouden zou ik 26/26 nemen,
of 26/28 , je zal dan niet veel harder gaan!
met 26/28 5km/h
met 26/26 iets meer dan 5 ( 6-7km/h )
met 26/24 8km/h
met 26/22 10 ofso
als je zoveel harder gaat doe je het nog goed denk ik!
miss red je maar 5 met 26/22 , licht aan je setup !
wat heb je er nu allemaal onderliggen?!

Geplaatst: 17 apr 2006 19:34
door Boytjuh
Nu:
Standaard cilinder
Bromkop
Biturbo
Powerbox
15/15
15 mm spruitstuk
Binnenkort:
70cc parmakit
Endy terugloper
15/15
15 mm spruitstuk
powerbox
HD kop
Geplaatst: 17 apr 2006 21:20
door Boytjuh
Ik kom overal bij..
Ik wil gewoon harder trekken maar oo harder rijden maar dat gaat zeker niet?
Wat is een beetje een standaard tandwielverhouding bij snelle tomossen?
Dat 26/24 iets of niet? en welke is dan voor ? 26 of 24
snelle tomossen hebben meestal 26/22 , het eerste getal is altijd voor !
maar als je je trek kracht wel enigzins wilt behouden zou ik 26/26 nemen,
of 26/28 , je zal dan niet veel harder gaan!
met 26/28 5km/h
met 26/26 iets meer dan 5 ( 6-7km/h )
met 26/24 8km/h
met 26/22 10 ofso
als je zoveel harder gaat doe je het nog goed denk ik!
miss red je maar 5 met 26/22 , licht aan je setup !
wat heb je er nu allemaal onderliggen?!

En met optrekken? blijft die dan wel lekker optrekken? of is dat helemaal weg?
Geplaatst: 17 apr 2006 22:35
door Joop56
met 26-26 kom je redelijk vooruit en haal je een redelijke top, dit is zon beetje de balans. naar beneden toe is hogere top minder snel vooruit (aka stilstaan bij 26/22 snor) en naar boven is meer trekkracht
Je moet het zelf zien, 26/24 - 26/26 zijn wel lekkere verhoudingen
Geplaatst: 18 apr 2006 17:27
door Boytjuh
En als ik nou alleen voortandwiel verander? dus 26/33 trekt die dan alleen hard of rijd die dan ook harder?
en 26/26 rijd die dus lekekr snel+trekt die ook goed op?
Mazzol
Geplaatst: 18 apr 2006 17:58
door Joop56
voortandwiel is al 26
ik zou 26-24 doen als je net iets harder wilt gaan
en 26-28 om dat kleine beetje harder op te trekken
opf 26-26 omdat het je niet heel veel uitmaakt maar wel lekker rijden
Geplaatst: 18 apr 2006 18:55
door Boytjuh
als 26 er standaard opzit.. dan maakt het niks uit.
Standaard achtertand wiel: 33
Kleiner=sneller
Groter=meer trekkracht.
Dus 26-50 lijkt me wel vet

Bij wijze van spreken dan he..
Geplaatst: 18 apr 2006 18:59
door Joop56
26 voortandwiel ja, het gaat om je achtertandwiel, toch?
je trekt nu snel op als het goed is
met 26/26 trek je wel een stukje minder op maar je gaat toch een stuk harder, zo sloom trek je namelijk niet op
26-50, ja dan trek je wel snel, het zou kunnen maar dan moet je wel goede setup hebben
Geplaatst: 18 apr 2006 19:09
door Tomos_Power1
Nu:
Standaard cilinder
Bromkop
Biturbo
Powerbox
15/15
15 mm spruitstuk
Binnenkort:
70cc parmakit
Endy terugloper
15/15
15 mm spruitstuk
powerbox
HD kop
die "binnenkort" setup ziet er zeer netjes uit,,
daarmee trek je als n zieke !!
26/24 zou ik doen
p.s. powerfilter bevorderd je trekkracht ook!
Geplaatst: 18 apr 2006 21:16
door Boytjuh
Nu:
Standaard cilinder
Bromkop
Biturbo
Powerbox
15/15
15 mm spruitstuk
Binnenkort:
70cc parmakit
Endy terugloper
15/15
15 mm spruitstuk
powerbox
HD kop
die "binnenkort" setup ziet er zeer netjes uit,,
daarmee trek je als n zieke !!
26/24 zou ik doen
p.s. powerfilter bevorderd je trekkracht ook!
Heb ik al..
Edit: ik heb er zelfs 1 over

Geplaatst: 19 apr 2006 13:50
door Tomos_Power1
aight!
en wat doe je nou met je tandwiele
Geplaatst: 19 apr 2006 16:16
door Boytjuh
Weet niet.. ik denk er is wel een perfecte voor+achtervertanding.. maar niet dus.. dus niet alleen achter aanpassen maar ook voor.. maar niemand heeft dat dus en er geen ervaring mee dus dan begin ik er ook niet aan.
Geplaatst: 19 apr 2006 17:19
door Tossie
Voor hoef je niet aan te passen...is helemaal niet nodig.
Je moet de gewenste snelheid wel kunnen bereiken met alleen atw vervangen =)
En de beste verhouding bestaat niet... dit is gewoon een keuze van jezelf.
Er zijn natuurlijk wel dingen die slecht zijn voor koppeling enzo maar daar zul je met stnd. 50 geen last van hebben.
Geplaatst: 07 jul 2006 19:25
door prutser
ik heb nu 28 voor, 22 achter...met hd kop, powerfilter, airbox, hpi onsteking zit de trekkracht ook wel goed denk ik

....beste is orgineel...anders make ze dat wel anders lijkt me...per extra tandje scheelt het tog al 2 tot 5 km/h...in mijn geval...had eerst orgineel 26/24. eve middagje sleutele naar 28/22 scheelde 10km/h....zeer de moeite waard