Ik heb afgelopen week de carb schoongemaakt van me Tomos A35 Disco, en een Technigas Next gekocht. Na het monteren van de uitlaat leek het me handig om gelijk ook carb schoon te maken en miss grotere sproeier erin te zetten. Na de carb schoon te hebben gemaakt (wasbenzine) heb ik hem er weer opgezet en nou "pingelt" hij volgens de expert uit me straat. Volgens hem krijgt hij veel te veel benzine en verbrandt hij die na het proces en geeft dat knallen en verzuipen. Wat moet ik nu doen?? Ik heb de 55 sproeier er weer uitgehaald en een 53 erin gedaan maar nu loopt hij nog steeds niet lekker.
Setup:
Standaard Brom Blok; sproeier 55 (53); Technigas Next *evt. Origineel Snel*; verder alles standaard. HELP MIJ!
knallen uit de uitlaat duidt op een verkeerd tijdstip van ontsteken, ontsteking afstellen dus.
deze knallen kunnen nooit door de sproeier komen
sproeier 55 dr weer in en dan je ontsteking goed zetten, heb je elektrische ontsteking of 1tje met contactpunten?
contactpunten, maar die "expert" zei ook dat die Technigas "omgelast" was .. dat hij eigenlijk voor een scooter zou zijn geweest... ik durfde niet echt door te vragen maar wat bedoelde hij daarmee? Kan het zijn dat die uitlaat voor een 4tact systeem was en daarom niet echt helpt met een 2tact of zeg ik nu domme dingen?
Hoe kan ik eigenlijk mijn ontsteking afstellen? En is dit erg duur om te laten doen bij een brommerhandel?
ontsteking afstellen is simpel dr is een faq voor.
post een foto van je uitlaat, wij hier op et forum kunnen je dan wel vertellen of tie omgelast is ofniet
2tact en 4tact uitlaat lijkt me sterk er is maar 1 persoon stom genoeg om te proberen dat om te lassen
Maar om nou even terug te komen op dat "gepingel" ...
jullie weten zeker dat dat aan de ontsteking ligt?
En ik heb de FAQ gelezen, maar vind hem niet ingewikkeld maar vooral tijdslopend.. denken jullie dat een brommerboer dit sneller kan, en hoeveel kost dat dan?
Even een toevoeging; Hij start nu ook niet! Ik heb laatst nog een keer geprobeerd hem te starten maar hij doet nu helemaal niks; zelfs niet kort aanslaan oid. Is het verstandig om hem even na te laten kijken bij een brommerboer?? Ik heb de carb. er weer uitgehaald en ben nu miss van plan om gewoon maar dingen te gaan vervangen + opvoeren. Om maar gewoon van de miss. wel defecte onderdelen af te zijn. Eerst ga ik hem even wegbrengen
hahaha.. Nou die "expert" was duidelijk geen expert!!
Ik had het probleem samen met mijn vader proberen op te lossen, en het enige dat in hem op kwam was gewoon te weinig lucht! Dus ik hard aan lopen en kicken... en wat denk je ?? Hij liep!!!