Hallo, Ik heb een vraagje met betrekking tot mijn Tomos A35-HDA. Ik sleutel nu meer dan een jaar aan Tomos brommers en heb er inmiddels een stuk of 15 gehad. Ik heb nu een probleem met mijn Tomos A35. Ik heb vandaag het motorblok gereviseerd en alle pakkingen vervangen. Toen het blok eenmaal in elkaar zat startte hij in 1 keer. Hij loopt stationair niet. Alleen met een klein beetje gas blijft hij aan. Toen ik de testrit ging maken trok hij enorm moeizaam op en schakelde hij erg laat over naar zijn tweede versnelling. Uiteindelijk reed de Tomos niet harder dan 15 km/h. Aan het vraagtekenveertje kan het niet liggen want die heb ik vervangen. Ik heb alle pakkingen (op de spruitstuk pakking na) en de krukaskeerringen vervangen. Zou hij valse lucht kunnen trekken bij het spruitstuk? Voor de rest is alles standaard: 14/9 carburateur, spruitstuk met ring erin, snorkop, snoruitlaat en een snorcilinder. Ik heb er een nieuwe zuiger in gezet en de carburateur schoongemaakt maar dit heeft niks geholpen. De sproeier maat in de carburateur is 50. De ontsteking staat op brom stand en er zit een nieuwe bougie in. De tandwielverhouding is: 24 voor en 31 achter Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Groet Hugo.