• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

2 3klauw segmenten ipv 3

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 19 jun 2006 13:11

Afbeelding

"ik moet hier toch kritiek op leveren...

waarom vind jij het gek dat je prestatieverlies hebt en je koppelingshuis scheurt ?
als we hier ff de natuurkundewetten op toepassen, kom ik veschillende dingen tegen. Ten eerste is een 2klauws koppeling op deze manier gewoon nutteloos, je hebt 2/3 van het originele aangrijpoppervlak over, wat zorgt voor minder grip, ofwel prestatieverlies.
En dan nog zit het rechter segment niet lekker, de as MOET links zitten wil het segment goed uit klappen. Dus zou je de naaf een extra gaatje (+s om balans te maken) moeten voorzien.
Gevolg is, dat de linker "goede" segment alle kracht te verduren krijgt, wat zorgt voor meer slijtage van de voering, koppelingshuis en krukaslagers...

en als je me niet gelooft, overtuig mij met een filmpje en ervaringen... Ik druf te wedden dat je linker segment altijd als eerste op is, dat de prestaties beduidend minder zijn dan met de std koppeling + ingekorte veren. En ik weet zeker dat je koppelingshuis het met 3 klauws ori langer uit houdt...

edit 2, door de centrifugale krachten en de asjes zo geplaatst, gaat het rechter segment trekken, en de linker duwen, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel"

ik heb ff gkwoot van ander forum mijn reactie,...

dit fenomeen hoorde ik al eerder van Malossi LC tomos, en hierboven zie je dus waarom ik er tegen ben...

geef je mening en ervaring maar.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog


Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 19 jun 2006 15:04

wtf, wat een vaag n00b-beunkr0ew-systeem :/

volgens mij wil de eigenaar hier alleen maar apart mee zijn, want dit is totaal niet in balans en bovendien mis je inderdaad aangrijpoppervlak..

en hoe hou je die veer op zijn plek? De 3 originele veerhoudertjes passen hier niet op, lijkt me dat die koppelingsveer er na 3 meter al af ligt..

van wie is dit idee eigenlijk?
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 19 jun 2006 15:17

ja ik heb van stefan baars vernomen dat dit in leiden / leiderdrop helemaal hip is, dit blok is trouwens van een maat van hem...
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
Tommie Mosjie
Pindabrein
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jun 2006 22:36
Locatie: THC (The Hague City)
Contacteer:
Contacteer Tommie Mosjie
Website
  • Citeer

Berichtdoor Tommie Mosjie » 19 jun 2006 15:32

Dan gaat de tomos onderdelenboer in Leiken van de week goed geld verdienen.

Ik denk trouwens dat als je met 2 klauwen rijdt ipv 3, de kracht verhoogt per voering en dat daardoor je koppelinghuis het zwaarder te verduren krijgt. De koppeling wordt zo ook warmer en slijt daardoor ook veel sneller.
En dan heb ik het nog niet gehad over de lagers, die de klappen vangen... :x
Dat koppelinghuis scheurt niet eens dat ding spat gewoon uit elkaar. Als ie niet ovaal wordt.

(Trouwens.... Dit is hip in Leiden ..... omdat ze zo verschrikkelijk zuunig zijn) hahahaha :roll:

Ik zou zeggen dit is een NoNo !!!
A friend with weed, is a friend indeed :P
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 19 jun 2006 16:17

Afbeelding

dit kwam eruit :D :P

ps de kracht per segment wordt niet hoger, aangezien ze nog evenveel wegen...je toeren stijger alleen sneller doodat je minder grip hebt, en minder roterend gewicht...
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 19 jun 2006 17:21

het id is goed allen de uitvoering bagger

door de segmenten exact tegenover elkaar te plaatsem is het 1e probleem al verholpen namelijk het onbalans


het probleem van een ovaal koppelingshuis is op te lossen door de 2 segmenten die er nog in zitten licht van gewicht te maken

het probleem van de veer kun je oplossen door op strategische plekken gaatjes te boren en vervolgens daar een soord van scooter trekveren maken

slijtage word idd hoger het maximale koppel wat hij kan overbrengen blijft gelijk.....


voordeel van deze koppeling is dat je veel minder roterende massa hebt

het zelfde kun je natuurlijk berijken door een accu ontsteking te maken

waardoor je geen vliegwiel of binnenrotor nodig hebt
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 19 jun 2006 17:38

Dat scooter-trekverenidee is wel mooi, maar het lijkt me erg slecht toepasbaar op een tomoskoppeling. Dan zet die veer namelijk al de kracht op 1 puntje, in plaats van verspreid over de hele veerbaan. En een tomos koppeling is al zo gaar..

En dat van de onbalans lijkt me ook sterk, een 3 segments is ook prima in balans zolang de 3 segmenten onderling op een gelijke afstand staan.

Minder roterende massa klopt wel, maar hoeveel weegt 1 zo'n segment nou? bijna niks.. Je kunt beter je vliegwiel afdraaien denk ik, dat scheelt volgens mij meer gewicht.
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Gebruikersavatar
kevin
Vaste forummer
Berichten: 333
Lid geworden op: 23 feb 2006 21:32
Locatie: Oisterwijk (NB)
Contacteer:
Contacteer kevin
Website
  • Citeer

Berichtdoor kevin » 19 jun 2006 18:18

als je gewoon logisch nadenkt en kijkt zie je al dat dit nooit optimaal kan werken, je mist een deel van het aangrijpingsoppervlak en dit kan niet echt in balans zijn zoals meerdere al hebben gezegd.
http://www.minarellitomos.web-log.nl
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 19 jun 2006 18:28

nja kijk opzich is het wel in balans, totdat het uitklapverhaal begint...

achja schweinhunden daaro in leiden :P
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.