"ik moet hier toch kritiek op leveren...
waarom vind jij het gek dat je prestatieverlies hebt en je koppelingshuis scheurt ?
als we hier ff de natuurkundewetten op toepassen, kom ik veschillende dingen tegen. Ten eerste is een 2klauws koppeling op deze manier gewoon nutteloos, je hebt 2/3 van het originele aangrijpoppervlak over, wat zorgt voor minder grip, ofwel prestatieverlies.
En dan nog zit het rechter segment niet lekker, de as MOET links zitten wil het segment goed uit klappen. Dus zou je de naaf een extra gaatje (+s om balans te maken) moeten voorzien.
Gevolg is, dat de linker "goede" segment alle kracht te verduren krijgt, wat zorgt voor meer slijtage van de voering, koppelingshuis en krukaslagers...
en als je me niet gelooft, overtuig mij met een filmpje en ervaringen... Ik druf te wedden dat je linker segment altijd als eerste op is, dat de prestaties beduidend minder zijn dan met de std koppeling + ingekorte veren. En ik weet zeker dat je koppelingshuis het met 3 klauws ori langer uit houdt...
edit 2, door de centrifugale krachten en de asjes zo geplaatst, gaat het rechter segment trekken, en de linker duwen, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel"
ik heb ff gkwoot van ander forum mijn reactie,...
dit fenomeen hoorde ik al eerder van Malossi LC tomos, en hierboven zie je dus waarom ik er tegen ben...
geef je mening en ervaring maar.