Pagina 1 van 1

Airsal 50cc + bromkop + Tecno Estoril + 15/15 Dellorto

Geplaatst: 12 mei 2007 12:30
door ikkuh
Ik heb de volgende setup: Airsal 50cc + bromkop + Tecno Estoril + 15/15 Dellorto. Hij loopt nu met gaasfilter en sproeier 72. Hij trekt niet hard alleen als ik 30 rij dan gaat hij trekken. Ik wil mijn standaard luchtfilter gewoon gebruiken. Welke sproeier heb ik nodig. En wat is de reden dat hij niet hard trekt? Mijn Tomos is een snorfiets.

Alvast bedankt

Geplaatst: 12 mei 2007 13:44
door Orio
Ik neem even aan dat je je spruitstuk hebt ontgrenst. Als je je standaard luchtfilter gebruikt moet die ook ontgrenst worden en het buisje dat in je frame gaat vergroten. Ik heb deze uitgeboord naar 16 mm.
Verder hangt het ook van je tandwielverhouding af hoe hard ie trekt en wat de topsnelheid is.
Met standaard filter kun je sproeier 62-64-66-68 proberen.

Geplaatst: 12 mei 2007 13:48
door ikkuh
ik heb een onbegrensd spruitstuk op http://www.scoots.nl gekocht en heb de prop al uit mijn filter gehaald.

Geplaatst: 12 mei 2007 16:55
door Orio
Dan zou ik dat buisje een beetje uitboren. Daardoor krijgt je carburateur toch wat meer lucht. In combinatie met de juiste sproeier, natuurlijk. Ik gebruik nu 64 sproeier.
Op zich trekt die van mij ook pas vanaf die snelheid lekker op. Achter heb ik nu een 28 tandwiel geplaatst in plaats van 26, dat scheelt iets op lagere snelheid.
Ook heb ik de bromkop iets afgevlakt, de ontsteking op brom gezet en een snelle zuiger erin gezet.
Echt hard optrekken zie ik ze pas doen als er een 65 cc onder zit.

Geplaatst: 12 mei 2007 17:37
door Kleine man
je moet trouwens ook geen autowheelies ofzo verwachten met die setupXD

kort anders je koppelingsveren in..

Geplaatst: 12 mei 2007 18:40
door ikkuh
hoeveel tijd kost het ongeveer om mijn koppelingsveren in te korten?

Geplaatst: 12 mei 2007 18:40
door ikkuh
en als ik een groter atw neem gaat hij zware overtoeren maken

Geplaatst: 12 mei 2007 19:06
door Kleine man
koppelingsveren duurde bij mij denk ik kwartiertje. Maar waren met ze 2en, dat is wel makkelijker om die veren in de koppeling te krijgen. Het is niet heel veel werk, zie de faq van het forum :wink:

Geplaatst: 13 mei 2007 17:35
door ikkuh
Door de koppelingsveren aan te passen kan ik toch ook de 1e versnelling langer maken? Is dit handig of gaat hij dan overtoeren maken in de 1e versnelling? En als ik ze inkort moet ik se dan allebei even erg inkorten?

Geplaatst: 15 mei 2007 16:32
door ikkuh
kan iemand mijn vraag een keer beantwoorden??

Geplaatst: 17 mei 2007 12:05
door ikkuh
:roll: