Nou, ik ben Rick, helemaal nieuw op dit forum en ben de trotse eigenaar van een Tomos Revival uit 2003. Ik ben 16 jaar oud en heb 'm van de zomer gekocht voor de lousy prijs van 450 euro

MAAR, wat is dat ding toch ongelofelijk traag. Hij haalt regelmatig de 50 maar bij een beetje wind zit je al op de 45 en bij volle tegenwind sta je te blazen op een kilometertje of 40... (op de teller). Jullie raden het al, ik wil dat ding wat sneller hebben.
Ik heb totaal niet de intentie om van het ding een racemonster te maken, maar 60 (echte) kilometers per uur zou ik wel leuk vinden. Het geluid mag daarnaast ook wel wat harder, ik krijg regelmatig de grap van m'n lieftallige vrienden naar me toe geslingerd van "Waarom ben je niet op de brommer? Zit ie' in de oplader ofzo?" omdat dat ding zo stil als een fluistermotor is.
Nu heb ik natuurlijk het een en ander al rondgezocht op dit forum, ik begrijp dat jullie natuurlijk geen zin hebben om keer op keer dezeldfde vraag te beantwoorden, maar in alle topics die ik lees over de Tomos Revival krijg ik toch niet zo'n bevredigend antwoord als ik zou willen

Ik wil niet dat ik m'n scooter afrag met het opvoeren, of dat het allemaal te ingewikkeld wordt, en hij hoeft dus ook geen 90km/pu top te hebben. Wat ik zo'n beetje heb begrepen is wat ik dan het beste kan doen is een andere uitlaat monteren en een andere vertanding..Nu heb ik begrepen dat bij een andere vertanding de top omhoog kan, maar dat dat ten koste gaat van je acceleratie, dat wil ik eigenlijk ook niet. Dus blijft een andere uitlaat over.
Ik heb een beetje rond gezocht, en hoor veel over de 'standaard snel immiatie' uitlaat. Op http://www.50cc.nl is dat toch gewoon de techno racing chrome? Helaas vind je deze alleen onder de A35, en niet onder de Revival, klopt het dan dat ie' dan dus gewoon niet past? En is het verder wel een goede uitlaat? Kan ik 'r een redelijke winst mee behalen en wat verandert er qua geluid?
Graag wil ik namelijk een iets harder geluid, maar toch wel het grappige 'lage' plofgeluid behouden. Ik hoef dus niet zo'n hoogtoerig en hard Mjiewmjiew geluid, als jullie begrijpen wat ik bedoel

Dan heb ik nog de optie gezien tussen de biturbo en de 'techno chrome chrome'. Nu vind ik de laatstgenoemde wel stukken mooier, ik heb immers een vrij veel chroom bevattende scooter en verpest zo'n gouden demper de boel wel (imo). Ik heb hier en daar gelezen dat de biturbo wel beter is, maar waar uit dat zich in dan? In geluid, prestaties, duurzaamheid? Als jullie mij wat meer informatie zouden kunnen geven over het geluid, de top en de accelaratie van de uitlaten kunnen vertellen, heel graag.
Daarnaast heb ik begrepen dat ik bij het verwisselen van de uitlaat een andere sproeier erbij moet kopen? Is dit duur en/of lastig te monteren? En is dat bij alledrie de uitlaten het geval? (imitatie snel, techno chrome en de biturbo)
Als jullie andere interessante suggesties over het opvoeren van m'n brommer hebben, hoor ik ze graag

Ik weet dat ik nogal veel vraag, maar ik ben gewoon een knuppel op dit gebied en hoop m'n antwoorden hier te kunnen vinden. Alvast hartstikke bedankt!
Rick
p.s.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en (geloof) ik de forumregels toegepast, als ik iets fouts heb gedaan, excuses daarvoor! De Uitlaten FAQ heb ik ook gelezen maar die doet het niet helemaal meer geloof ik.