• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos Revival uit 2003, nu standaard, wil sneller ^^

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
akaboekoe
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor akaboekoe » 15 dec 2007 16:10

Hee allemaal!

Nou, ik ben Rick, helemaal nieuw op dit forum en ben de trotse eigenaar van een Tomos Revival uit 2003. Ik ben 16 jaar oud en heb 'm van de zomer gekocht voor de lousy prijs van 450 euro :) Het apparaat had geen schade m.u.v. een kapot acherknipperlicht en pas 3700km op de teller. Verder was ie helemaal standaard en een lesbisch stelletje geweest die er maar weinig opreden door de komst van een auto. Hij stond al een half jaar niks te doen in de garage. Een koopje dus, verder ook geen rare problemen gehad en het ding rijdt ook gewoon lekker.

MAAR, wat is dat ding toch ongelofelijk traag. Hij haalt regelmatig de 50 maar bij een beetje wind zit je al op de 45 en bij volle tegenwind sta je te blazen op een kilometertje of 40... (op de teller). Jullie raden het al, ik wil dat ding wat sneller hebben.

Ik heb totaal niet de intentie om van het ding een racemonster te maken, maar 60 (echte) kilometers per uur zou ik wel leuk vinden. Het geluid mag daarnaast ook wel wat harder, ik krijg regelmatig de grap van m'n lieftallige vrienden naar me toe geslingerd van "Waarom ben je niet op de brommer? Zit ie' in de oplader ofzo?" omdat dat ding zo stil als een fluistermotor is.

Nu heb ik natuurlijk het een en ander al rondgezocht op dit forum, ik begrijp dat jullie natuurlijk geen zin hebben om keer op keer dezeldfde vraag te beantwoorden, maar in alle topics die ik lees over de Tomos Revival krijg ik toch niet zo'n bevredigend antwoord als ik zou willen :P. In de meeste gevallen snap ik 'r geen reet van omdat ik dingen lees als 'jah technogas met sproeiertje 22 mooie dellorto 65cc airsal met andere vertanding" o.i.d. :P Nogal onbegrijpelijk voor mij, aangezien ik echt de grootste leek ben op scootergebied. Ik kan waarschijnlijk nog net de ketting spannen. Wat ik ook vaak lees, is dat de boel niet past op een revival, aangezien ze anders zijn dan de normale A35'en..

Ik wil niet dat ik m'n scooter afrag met het opvoeren, of dat het allemaal te ingewikkeld wordt, en hij hoeft dus ook geen 90km/pu top te hebben. Wat ik zo'n beetje heb begrepen is wat ik dan het beste kan doen is een andere uitlaat monteren en een andere vertanding..Nu heb ik begrepen dat bij een andere vertanding de top omhoog kan, maar dat dat ten koste gaat van je acceleratie, dat wil ik eigenlijk ook niet. Dus blijft een andere uitlaat over.

Ik heb een beetje rond gezocht, en hoor veel over de 'standaard snel immiatie' uitlaat. Op http://www.50cc.nl is dat toch gewoon de techno racing chrome? Helaas vind je deze alleen onder de A35, en niet onder de Revival, klopt het dan dat ie' dan dus gewoon niet past? En is het verder wel een goede uitlaat? Kan ik 'r een redelijke winst mee behalen en wat verandert er qua geluid?

Graag wil ik namelijk een iets harder geluid, maar toch wel het grappige 'lage' plofgeluid behouden. Ik hoef dus niet zo'n hoogtoerig en hard Mjiewmjiew geluid, als jullie begrijpen wat ik bedoel ;-)

Dan heb ik nog de optie gezien tussen de biturbo en de 'techno chrome chrome'. Nu vind ik de laatstgenoemde wel stukken mooier, ik heb immers een vrij veel chroom bevattende scooter en verpest zo'n gouden demper de boel wel (imo). Ik heb hier en daar gelezen dat de biturbo wel beter is, maar waar uit dat zich in dan? In geluid, prestaties, duurzaamheid? Als jullie mij wat meer informatie zouden kunnen geven over het geluid, de top en de accelaratie van de uitlaten kunnen vertellen, heel graag.

Daarnaast heb ik begrepen dat ik bij het verwisselen van de uitlaat een andere sproeier erbij moet kopen? Is dit duur en/of lastig te monteren? En is dat bij alledrie de uitlaten het geval? (imitatie snel, techno chrome en de biturbo)

Als jullie andere interessante suggesties over het opvoeren van m'n brommer hebben, hoor ik ze graag :) Wat ik dus eigenlijk gewoon zoek is een snellere scooter, met een snellere acceleratie, met een leuk lager geluid waarbij ik niet m'n hele scooter voor hoef te verkloten.

Ik weet dat ik nogal veel vraag, maar ik ben gewoon een knuppel op dit gebied en hoop m'n antwoorden hier te kunnen vinden. Alvast hartstikke bedankt!

Rick

p.s.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en (geloof) ik de forumregels toegepast, als ik iets fouts heb gedaan, excuses daarvoor! De Uitlaten FAQ heb ik ook gelezen maar die doet het niet helemaal meer geloof ik.

Waldo
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 16 dec 2007 12:32

hee rick

ik denk dat IxilTomos hier wel raad mee weet, hij heeft zelf ook een revival en die gaat 70 ofzo dus pb hem ff dan weet je het meteen
Derbi Senda SM-Xtreme

Lambik
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Lambik » 16 dec 2007 22:36

heb je de ts(two seater) als dat niet het geval is past vrije elke uitlaat eronder, want dat is dezelfde maat als alle andere A35... behalve de revival ts die is anders want dat is A55

Als je een harder geluid wilt moet jij een powerfilter kopen of in je filter zit een buisje die eruit snuiden dan gaat hij 5-10 km harder en maakt veel meer geluid als je ong 60 wilt lopen zou ik biturbo halen
Ik lees in de jungleboek met een glaasje champagne in de Grand canyon

Ik rijd die A55

(\___/)
(=' . '=)
(")__(") world domination

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 17 dec 2007 13:13

Hallo Rick.

Allereerst wil ik je hier welkom heten op het forum! :wink:
Ik ben even wezen kijken op verschillende websites waar ze uitlaten verkopen voor de Revival modellen.

Ik heb hier onder een paar linkjes voor je, waar ze onder andere uitlaten hebben voor de Revivals en andere modellen.

http://www.scootbike.nl/index.php?page= ... &Itemid=26

Dit is de model proma, hier krijgt je brommer een beter en mooier geluid van, en krijgt een hogere top, je top zal ongeveer 10-13km omhoog gaan, dus zal je brommer ongeveer 60 gaan lopen.

http://www.scootbike.nl/index.php?page= ... &Itemid=26

Hier heb je de standaard snel uitlaat versie, deze heeft geen rare bocht onder het blok, en deze bocht is dikker dan de orginele, hier zal je brommer +/- 55 van rijden, het geluid is iets harder, maar het lijkt meer op een fluitketel.

Voor de rest kan je je vragen altijd kwijt via mij, en via Ixil Tomos, ik zal je gelijk wel vertellen dat de Revival TS, Revival, en de Streetmate moeilijk op te voeren zijn qua uitlaten, gelukkig heb je een 'gewone' Revival dus zal het weinig problemen opleveren om je brommer op te voeren.

Gr Thomazzi.
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

akaboekoe
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor akaboekoe » 18 dec 2007 14:05

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ik dan inderdaad die uitlaat proma ga kopen voor m'n Revival. Moet ik dan nog ergens rekening mee houden? Dus bijvoorbeeld een andere sproeier ofzo? Ik heb ook een aantal dingen gelezen over dat je wolspul uit je uitlaat kan halen ofzo voor een leuker geluid?

Nog een vraagje, in de galerij heb ik een revival gezien met een powerfilter, maar is het niet zo dat als je zo'n ding monteert je als het ware je scooter de tyfus inrijdt omdat er allerlei prut in de cilinder komt?

Rick

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen