ik kocht een tomos, omdat het nieuwkopen lekker goedkoop was en dat hij niet zoveel verbruikt...
dit is de eerste foto die ik maakte toen ik hem had:
zoals je ziet... mooie bochtje in de uitlaat... zadel...

toen ik uiteindelijk de 1200km had gehaalt, dacht ik van, nu ga ik eens een snelle uitlaat halen !

foto's van snelle uitlaat nieuw:
toen ie eronder zat reed ie 55 op me teller

zie hier toen ik de beste kilometerstand had gehaalt

toen dacht ik van... nu wil ik er "neon" op !

ik kan moeilijk naar de winkel teruggaan, terwijl dat ding onder het vet en vuil zit, en dan zeggen, dit is roze XD en jah, ik moest wat kabeltjes doormidden knippen om eht op me brommer te krijgen

Nog een foto toen me tomos de "rode neon" had samen met een speedfight 2 die ik kon inhalen

toen dacht ik van, nu doe ik er eens een goede kleur onder ! dus ik weer naar die winkel gegaan, groene neon gehaalt en dat erop gezet, en tadaa! daar hebben we een mooie tomos in het donker

weer foto nadat de tomos goede schoonmaak beurt heeft gehad:
en toen had ik usb erop gebouwd

http://www.youtube.com/watch?v=MsiorroedFg
Handleiding staat hier:
viewtopic.php?f=56&t=7135
**GROTE METAMORFOSE**
Ik kwam iemand tegen, die had een oude tomos taxxity in de schuur staan, die niet meer rijd, met heel veel onderdelen had die ik kon gebruiken

de neon was stuk, dat was een nadeel, er is water in de inverter gekomen en maakte sluiting waardoor dus me gelijkrichter rook signalen gaf... alle electronica werkt op rook... als het eruit is werkt het niet meer

ik heb samen met hem dit allemaal op mijn tomos gezet:
- Uitlaat (proma GP chroom)
- Buddysit
- Andere bagagedrager
- Hoge Vering
- Zij Standaard
- Beter Hitte Bestendige Bougie
we hadden toen met sproeiers gekloot, dit waren resultaten:
52 - (Origineel) rijd 55-56
53 - (uit de taxxity) start wat makkelijker in de ochtend, geen snelheidsverschil
54 - (gekocht) zuipt meer, geen snelheidsverschil
56 - (gekocht) start meteen maar hij reed maar 50 als ie warm was

dus nu zit de originele sproeier maat 52 in

nu het laatste wat ik aan mijn tomos heb gedaan:
Een voorkapje met dashboard van de taxxity

Hier heb ik me neon erafgehaalt, omdat ik het niet zocht om nog de inverter te repareren.
nja, ik heb ook die kilomterteller uit die taxxity over gezet, want mijn eigen teller die deed het niet meer

Gister contactsleuteltje gekocht

ik heb ook nieuwe handvaten gekocht en paar gratis stickers op gedaan

maar terijl ik het originele handvat eraf wou halen, trok ik me gashendel kapot

UPDATE
ik vond de handvaten toch niet mooi, pasten er niet echt bij vond ik, en ik kreeg de handvat niet van de gashendel af, omdat de gashendel nu compleet is afgebroken... dus andere gashendel gehaalt met originele handvaten.
de stickers van de zijkant van me tomos gehaalt... dus staat alleen extra stickertje op de voorkap.
Hier nog een keer het contactslot:
De kilometerstand klopt niet! dit is de kilometerteller die van de taxxity komt, binnekort heb ik nieuwe teller

UPDATE 20/4/2008
Nieuwe foto's!
Me tomosje met Pasen!
Me tomos vanmiddag
Kheb nu tandwieltje 24 achter gedaan (zat 22 op), hij rijd nu ietsjes minder zuinig, gaat niet harder meer dan 65 en heeft meer moeite met wind tegen

UPDATE 24/04/2008
Vandaag ben ik eens op de rollerbank geweest

hier het filmpje:
Link
als je het niet ziet, mijn tomos reed 47 kmpu
De setup die ik heb:
Proma GP
TWV 26-24
de rest standaard.
Dus met alles standaard en alleen andere uitlaat ben je dus veilig voor dat soort rollerbanken.
UPDATE 03/05/2008
Jep weer een updateje want kheb weer eens wat versleuteld...

even rondgereden met een pringles rice infusions demper

later heb ik er een sirenetje op gezet:
t koste geen keutel want het was maar 3 euro, kheb alleen accuspanning nodig

daarna ander kilometertellerachtergrondje gemaakt (en woord hier neer gezet dat net zoveel lettergrepen heeft als vrachtwagenachterwielventieldopje)
kheb al ver in de rood kunnen rijden

en toen brak de dag aan

totaalplaatje
carburateur:
Uitlaat:
nog een totaalplaatje:
verschil in glans tussen de nieuwe techno GP en de proma GP
origineel zat er een sproeier 68 in, maar na veel gekloot moest dat dus 60 zijn voordat de bougie koffiebruin werd

UPDATE 06/05/2008
Jahaa, weer een update! Nieuwe onderdelen, nieuwe foto's en een nieuw videotje!

Kheb nu weer TWV 26-22 gedaan(scheelt in verbruik en 1kmpu), en ik heb een LED achterlicht erop gedaan
Link
Update 10/05/2008
Vandaag heb ik het spruitstuk uitgeboort, ff beetje in zitten wroeten met een 14 mm boor XD. dus kan nu zeggen dat ik een 15mm spruitstuk heb

vandaag ook eventjes getest en alles, de top is niet hoger geworden, die is nog steeds 69.0, maar de normale snelheid is ~0.5kmpu omhoog gegaan en trekt ietsjes harder op.
vandaag eens een videotje gemaakt van 0 naar topsnelheid met mobiel in me hand XD
Link
UPDATE 18/05/2008
Ik heb de originele carburateur+spruitstuk en luchtfilter weer opgezet, de redenen:
- maakte te veel kabaal
- trok niet veel harder op
- top was niet veel hoger
- 4 takte vaak waneer ik me tomos laat uitrollen en dan weer gas geef
- 4 takte wanneer ik de 68-69 haalde
- vertrouwt de gaasfilter niet (kan vuildoorheen enzo)
- lekt benzine uit de gaasfilter, dus vaak benzine op me carterkap

- zoek het niet om 50cc snel op te doen, omdat cilinder dan grijs word(airsal) of koelvinnen niet uitkomen (dmp)

me 15mm carb met spruitstuk staat nu in het verkoop gedeelte en ook op marktplaats voor 45 euro excl verzonkosten

UPDATE 18/05/2008
Mooi laag TNT Stuurtje gekocht, ziet er uber uit vind ik zo en ik ben de enigste in de buurt met zon stuur

Volgende update is ook op komst, wanneer ik me chromen veren heb ga ik heel veel fotos maken

UPDATE 24/05/2008
nja, er is wel goed nieuws maar ook slecht nieuws of je kan het als slecht nieuws opvatten.
Goede nieuws:
ik ben eens van de grootste heuven in de buurt gescheurt... en ik heb een flink hoge snelheid kunnen halen... namelijk 82.5kmpu

goed/slecht nieuws (ligt eraan hoe je het opvat):
Ik ga mijn tomosje inruilen voor een scooter, omdat het paar meer voordelen geeft tegenover tomos. ga niet gelijk roepen "NIET DOEN SLECHSTE KEUS VAN JE LEVEN DIT EN DAT" en "WAAR BEN JE MEE BEZIG! HOE KUN JE!" en "W44R0M D03 J3 D4TZOR, U B3NT N00B1N4T0R!?111!?23!?!?111!!@one!!!@! of "VUILE TOMOS VERRADER" want dat word altijd gezegd zonder nuttige argumenten. Mijn keuze staat al vast, ik ga m donderdag 29mei afvoeren en vrijdag 30 mei inruilen. en dan word deze pagina dus niet meer geupdate...
UPDATE 29/05/2008
Ik heb mijn tomosje ingeruid, kon een dag eerder dan verwacht

Laatste aanzicht van mijn Tomos net voordat ik het vrijwaringsbewijs kreeg:
De Scooter

Scooter thuis

kan zijn dat je nu ff de foto's niet ziet, maar op 1 juni zouden ze weer zichtbaar moeten zijn.
Hier ff ergens anders gehost... me scooter:

Nja, deze pagina word verder niet meer geupdate... de tomos is weg dus kan moeilijk nieuwe updates bij gaan maken