• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tom Tomos (ALLERLAATSTE UPDATE)

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
57 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
masterchicken
Tomosforummer

Berichtdoor masterchicken » 16 mar 2008 11:34

Zo, ga ik even mijn tomos (niet meer) standaard showen Afbeelding[/img]
ik kocht een tomos, omdat het nieuwkopen lekker goedkoop was en dat hij niet zoveel verbruikt...
dit is de eerste foto die ik maakte toen ik hem had:
Afbeelding
zoals je ziet... mooie bochtje in de uitlaat... zadel... :lol:

toen ik uiteindelijk de 1200km had gehaalt, dacht ik van, nu ga ik eens een snelle uitlaat halen ! :D dus ik zon ding gehaalt, ff originele uitlaat erafgehalt, ff een hele boerenland dorpje op hol gezet omdat ik even kijken hoeveel hij lawaai maakte zonder uitlaat :P, en daarna het ding erop gezet :)

foto's van snelle uitlaat nieuw:
Afbeelding
Afbeelding

toen ie eronder zat reed ie 55 op me teller :) in plaats van 47 :P en als ik heuvel af met wind mee ging reed ie 65-68 :lol:

zie hier toen ik de beste kilometerstand had gehaalt :P
Afbeelding

toen dacht ik van... nu wil ik er "neon" op ! :D dus ik naar de lokale computer winkel gegaan, rode cffl balkjes gekocht, op me brommer gezet (mbv een zelfgemaakte gelijkrichter) en toen kwam ik tot verbazing achter dat het eerder roze leek :shock: zie hier de foto:
Afbeelding
ik kan moeilijk naar de winkel teruggaan, terwijl dat ding onder het vet en vuil zit, en dan zeggen, dit is roze XD en jah, ik moest wat kabeltjes doormidden knippen om eht op me brommer te krijgen :P

Nog een foto toen me tomos de "rode neon" had samen met een speedfight 2 die ik kon inhalen :lol:
Afbeelding

toen dacht ik van, nu doe ik er eens een goede kleur onder ! dus ik weer naar die winkel gegaan, groene neon gehaalt en dat erop gezet, en tadaa! daar hebben we een mooie tomos in het donker :D
Afbeelding

weer foto nadat de tomos goede schoonmaak beurt heeft gehad:
Afbeelding

en toen had ik usb erop gebouwd :D
http://www.youtube.com/watch?v=MsiorroedFg
Handleiding staat hier:
viewtopic.php?f=56&t=7135

**GROTE METAMORFOSE**
Ik kwam iemand tegen, die had een oude tomos taxxity in de schuur staan, die niet meer rijd, met heel veel onderdelen had die ik kon gebruiken :)
de neon was stuk, dat was een nadeel, er is water in de inverter gekomen en maakte sluiting waardoor dus me gelijkrichter rook signalen gaf... alle electronica werkt op rook... als het eruit is werkt het niet meer :P de balkjes zitten op de fotos er nog wel op maar niet aangesloten!

ik heb samen met hem dit allemaal op mijn tomos gezet:
- Uitlaat (proma GP chroom)
- Buddysit
- Andere bagagedrager
- Hoge Vering
- Zij Standaard
- Beter Hitte Bestendige Bougie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

we hadden toen met sproeiers gekloot, dit waren resultaten:
52 - (Origineel) rijd 55-56
53 - (uit de taxxity) start wat makkelijker in de ochtend, geen snelheidsverschil
54 - (gekocht) zuipt meer, geen snelheidsverschil
56 - (gekocht) start meteen maar hij reed maar 50 als ie warm was :lol:
dus nu zit de originele sproeier maat 52 in 8)

nu het laatste wat ik aan mijn tomos heb gedaan:
Een voorkapje met dashboard van de taxxity :) toen ik het kapje kreeg, zag hij eruit alsof hij over grond een keer is gegaan, had doffe verf, dus beetje geschuurt om beetje moi rond te krijgen en klaar te maken voor de nieuwe lak, grondlak eroverheen, en toen glanslak. Hier het resultaat :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier heb ik me neon erafgehaalt, omdat ik het niet zocht om nog de inverter te repareren.

nja, ik heb ook die kilomterteller uit die taxxity over gezet, want mijn eigen teller die deed het niet meer :P mijn snelheidsmeterkabel was stuk ... en ik liet m erop zitten omdat er anders vuil enzo in kwam, ik had toen al een nieuwe kabel besteld, dus ik een week rondgereden met kapotte snelheidmeterkabel... toen ik de nieuwe snelheidsmeterkabel ertussenzette, deed mijn kilomterteler heeeeel raar :lol: ik reed volgens de kilomterteller 80 door de bebowde kom :lol: en reed over de T van tomos als ik dus volaan reed (50-55 echte kilometers) mja, nu dat ik die taxxity teller heb (gaat van 0-60), rij ik nu over de 60 volgens dat ding :lol: mijn digitale teller zei dat ik 53 reed (hema) maar nu ligt die teller eraf omdat de batterij leeg was, en dat ik het magneetje aan de verkeerde kant van het wiel had gemaakt dat er dus kans was dat mijn kilometertellerkabel mee geschoept kon worden...

Gister contactsleuteltje gekocht :D dat ipv de usb gedaan, contactslot waarbij je hem in bijde standen eruit kan halen... ik vind het fijner als mijn sleutels in me zak zitten omdat ze dan niet op me dashboardje zitten te rammelen :P
Afbeelding

ik heb ook nieuwe handvaten gekocht en paar gratis stickers op gedaan :P, zie hier foto
Afbeelding
maar terijl ik het originele handvat eraf wou halen, trok ik me gashendel kapot :(

UPDATE
ik vond de handvaten toch niet mooi, pasten er niet echt bij vond ik, en ik kreeg de handvat niet van de gashendel af, omdat de gashendel nu compleet is afgebroken... dus andere gashendel gehaalt met originele handvaten.
de stickers van de zijkant van me tomos gehaalt... dus staat alleen extra stickertje op de voorkap.
Afbeelding

Hier nog een keer het contactslot:
Afbeelding
De kilometerstand klopt niet! dit is de kilometerteller die van de taxxity komt, binnekort heb ik nieuwe teller :D

UPDATE 20/4/2008
Nieuwe foto's!

Me tomosje met Pasen!
Afbeelding

Me tomos vanmiddag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kheb nu tandwieltje 24 achter gedaan (zat 22 op), hij rijd nu ietsjes minder zuinig, gaat niet harder meer dan 65 en heeft meer moeite met wind tegen :P maar hij trekt wel stukje harder op :D binnekort hoop ik de topsnelheid probleem te verhelpen door een 15mm carb en 15mm spruitstuk op te doen.

UPDATE 24/04/2008
Vandaag ben ik eens op de rollerbank geweest :P pa van vriend van mij had het geregeld dat wij op de rollerbank konden zonder boete te krijgen...

hier het filmpje:

Link

als je het niet ziet, mijn tomos reed 47 kmpu

De setup die ik heb:
Proma GP
TWV 26-24
de rest standaard.

Dus met alles standaard en alleen andere uitlaat ben je dus veilig voor dat soort rollerbanken.

UPDATE 03/05/2008

Jep weer een updateje want kheb weer eens wat versleuteld... :P
even rondgereden met een pringles rice infusions demper :lol: heb ik de volgende dag weer afgehaalt :P
Afbeelding

later heb ik er een sirenetje op gezet:
Afbeelding
t koste geen keutel want het was maar 3 euro, kheb alleen accuspanning nodig ;( dus nog accu zoeken of ik ga da ding eraf slopen...

daarna ander kilometertellerachtergrondje gemaakt (en woord hier neer gezet dat net zoveel lettergrepen heeft als vrachtwagenachterwielventieldopje)
Afbeelding
kheb al ver in de rood kunnen rijden :P

en toen brak de dag aan :D, ik met een nieuwe 15mm carburateur, ontgrenst spruitstuk en nieuwe techno GP uitlaatje :D

totaalplaatje
Afbeelding

carburateur:
Afbeelding

Uitlaat:
Afbeelding

nog een totaalplaatje:
Afbeelding

verschil in glans tussen de nieuwe techno GP en de proma GP
Afbeelding

origineel zat er een sproeier 68 in, maar na veel gekloot moest dat dus 60 zijn voordat de bougie koffiebruin werd :P ik rij nu ongeveer 3 kmpu harder (dus 56kmpu), maak nog meer kabaal en trek stukken harder op. en hij schakelt nu ook een stuk makkelijker over. :D

UPDATE 06/05/2008
Jahaa, weer een update! Nieuwe onderdelen, nieuwe foto's en een nieuw videotje! :D
Kheb nu weer TWV 26-22 gedaan(scheelt in verbruik en 1kmpu), en ik heb een LED achterlicht erop gedaan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Link

Update 10/05/2008
Vandaag heb ik het spruitstuk uitgeboort, ff beetje in zitten wroeten met een 14 mm boor XD. dus kan nu zeggen dat ik een 15mm spruitstuk heb :P
vandaag ook eventjes getest en alles, de top is niet hoger geworden, die is nog steeds 69.0, maar de normale snelheid is ~0.5kmpu omhoog gegaan en trekt ietsjes harder op.
vandaag eens een videotje gemaakt van 0 naar topsnelheid met mobiel in me hand XD

Link

UPDATE 18/05/2008
Ik heb de originele carburateur+spruitstuk en luchtfilter weer opgezet, de redenen:

- maakte te veel kabaal
- trok niet veel harder op
- top was niet veel hoger
- 4 takte vaak waneer ik me tomos laat uitrollen en dan weer gas geef
- 4 takte wanneer ik de 68-69 haalde
- vertrouwt de gaasfilter niet (kan vuildoorheen enzo)
- lekt benzine uit de gaasfilter, dus vaak benzine op me carterkap :(
- zoek het niet om 50cc snel op te doen, omdat cilinder dan grijs word(airsal) of koelvinnen niet uitkomen (dmp) :(

me 15mm carb met spruitstuk staat nu in het verkoop gedeelte en ook op marktplaats voor 45 euro excl verzonkosten ;)

UPDATE 18/05/2008
Mooi laag TNT Stuurtje gekocht, ziet er uber uit vind ik zo en ik ben de enigste in de buurt met zon stuur 8) zo laag rijden is egt uber vet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volgende update is ook op komst, wanneer ik me chromen veren heb ga ik heel veel fotos maken :)

UPDATE 24/05/2008
nja, er is wel goed nieuws maar ook slecht nieuws of je kan het als slecht nieuws opvatten.

Goede nieuws:
ik ben eens van de grootste heuven in de buurt gescheurt... en ik heb een flink hoge snelheid kunnen halen... namelijk 82.5kmpu :D jah, t lijkt onmogelijk maar tis mogelijk, dus iedereen, zoek een grote heuvel die 15% daling heeft ofzo met een lengte van 300 meter en je kan onmogelijke snelheden halen op je tomos :P die dit niet te vaak want hij maakt dan volgens mij overtoeren XD

goed/slecht nieuws (ligt eraan hoe je het opvat):
Ik ga mijn tomosje inruilen voor een scooter, omdat het paar meer voordelen geeft tegenover tomos. ga niet gelijk roepen "NIET DOEN SLECHSTE KEUS VAN JE LEVEN DIT EN DAT" en "WAAR BEN JE MEE BEZIG! HOE KUN JE!" en "W44R0M D03 J3 D4TZOR, U B3NT N00B1N4T0R!?111!?23!?!?111!!@one!!!@! of "VUILE TOMOS VERRADER" want dat word altijd gezegd zonder nuttige argumenten. Mijn keuze staat al vast, ik ga m donderdag 29mei afvoeren en vrijdag 30 mei inruilen. en dan word deze pagina dus niet meer geupdate...

UPDATE 29/05/2008
Ik heb mijn tomosje ingeruid, kon een dag eerder dan verwacht :P want dinsdag zaten alle originele delen al op enzo en dus heb ik heb de scooter ook 1 dag eerder kunnen ophalen :D hier paar foto's:

Laatste aanzicht van mijn Tomos net voordat ik het vrijwaringsbewijs kreeg:
Afbeelding
Afbeelding
De Scooter :D vandaag regende het pokkehard >.<
Afbeelding
Scooter thuis :)
Afbeelding

kan zijn dat je nu ff de foto's niet ziet, maar op 1 juni zouden ze weer zichtbaar moeten zijn.

Hier ff ergens anders gehost... me scooter:
Afbeelding

Nja, deze pagina word verder niet meer geupdate... de tomos is weg dus kan moeilijk nieuwe updates bij gaan maken :P
Laatst gewijzigd door masterchicken op 29 mei 2008 22:41, 27 keer totaal gewijzigd.
TOMOS IS INGERUILD

kevin__90
Tomos Supporter

Berichtdoor kevin__90 » 16 mar 2008 12:12

zeer mooie tomos :o

die usb aansluiting is wel een mooi idee hoe heb je dat gemaakt?
Tomos quadro E-start
2001
tecno gp
15/15
26-22
mijn tomos

IxilTomos
Diehard

Berichtdoor IxilTomos » 16 mar 2008 12:18

Hm leuke brommert :)
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D

TomosTuningWassenaar
Diehard
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 16 mar 2008 12:33

leuk dingetje, maar er was zeker wel een verschil tussen die snelle zwarte uitlaat en die proma. die proma is veel chiller vind ik zelf. en hoe heb je dat gedaan met die usb?
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor

masterchicken
Tomosforummer

Berichtdoor masterchicken » 16 mar 2008 13:30

nja, qua top snelheid zat er weinig verschil, behalve dat ik heuvel af de 70 nu haal, maar hij trekt denk ik iets harder op, of het komt door het lekkere geluidje :P
ik ga binnekort handleiding schrijven over usb op een tomos ^^
TOMOS IS INGERUILD

TomosTuningWassenaar
Diehard
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 16 mar 2008 13:56

ik ga binnekort handleiding schrijven over usb op een tomos ^^
dat zou mooi zijn, chille manier tegen diefstal :D gewoon met 1gb kaart? :P
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 16 mar 2008 14:04

totdat iemand erachter komt en er een willekeurige usb kaart insteekt en wegrijd :mrgreen:

Verder wel geinige tomos, al ben ik niet zo'n fan van al die neon en bananen zadels.

Givano
Vaste forummer

Berichtdoor Givano » 16 mar 2008 14:22

ik heb ook nog zon foto van me eigen tomos Afbeelding

masterchicken
Tomosforummer

Berichtdoor masterchicken » 16 mar 2008 15:55

mijn eigen Tomos op USB handleiding zet ik hier neer, sinds ik niet genoeg recht heb om ergens anders te posten :P

TOMOS OP USB

Haal een willekeurige USB Verlengkabel, waarbij er dus een mannetje en een vrouwtje aansluiting op zit
Afbeelding

knip deze doormidden ongeveer 3cm van de mannetjes usb aansluiting en strip bijde kanten... inclusief de kabeltjes die erin zitten
Afbeelding
je ziet dus dat er 4 kabels in zitten... hier heb ik aangegeven in rood, groen blauw, en zwart... over het algemeen verschillen de kleuren per fabrikant van de kabel, dus kleuren van de kabels maken niks uit...
maak aan de kant van het vrouwtje 2 setjes van 2 kabels, dat je dus bijvoorbeeld groen en rood aan elkaar komen en blauw en zwart aan elkaar komen.
doe aan de kant van het mannetje alles aan elkaar verbinden en tape dit goed af! want dit stukje komt aan de buitenkant te zitten van je tomos.

Kijk onder je kap van je tomos waar je bobine zit. uit die bobine komt een komt een rode, een bruine, een een dikke zwarte kabel uit. die rode kabel heeft er een stekker en aansluiting op zitten die weer overloopt naar een zwarte kabel die de kabelboom in gaat... knip die overloop ertussenuit en sluit de ene set kabeltjes van de vrouwtjes kant van de usb aan de rode kabel, en de andere set kabels van de vrouwtjes usb aan de zwarte kabel.
TAPE DIT GOED AF, ISOLEER HET, GEBRUIK KROONBLOKJES! je wilt natuurlijk niet dat er sluiting komt onder je kappen :P

HOE HET WERKT:
Afbeelding
als je dus de usb aansluit maakt hij contact, net zoals een schakelaar :)

OP JE TOMOS BOUWEN:
ik heb mijn aansluiting tussen de kap en blok achter de kickstart gedaan
http://nl.youtube.com/watch?v=MsiorroedFg

FAQ:
q: MIJN USB STEKKER VALT ER TELKENS UIT! WAT MOET IK DOEN?
a: Ik heb dit kunnen oplossen door simpelweg een platte schroevendraaier in het mannetjes USB aansluiting te doen en de aansluitin uit te drukken, zie hier duidelijkere afbeelding:
Afbeelding

q: KAN IK NU MIJN 1GB USB STICK OOK GEBRUIKEN OP MIJN TOMOS?
a: ik heb niet geprobeert om een usb stick erin te doen, maar ik denk dat de usb stick dan dood gaat XD

q: KAN IK MIJN COMPUTER NU OOK AANZETTEN MET DE MANNETJES STEKKER VAN DE USB?
a: Nee, je beschadigd/vermoord je computer ermee als je de mannetjes kant van de usb in een computer stopt

Handleiding gemaakt door Masterchicken

Ik heb goede ervaring met deze methode van contact, ik heb er paar maanden mee rondgereden zonder problemen :) maar ik kan u niet garanderen dat het perfect zal werken op uw tomos ofdat het uw tomos stuk maakt... dus ik stel me niet verantwoordelijk voor elk soort schade...

Als iemand er problemen met de usb heeft, PM masterchicken ;)
TOMOS IS INGERUILD

Thomazzi
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Thomazzi » 16 mar 2008 16:04

't Wordt naar de FAQ verplaatst :wink:
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

Mc. Sim
Diehard

Berichtdoor Mc. Sim » 16 mar 2008 16:19

Ubervet :twisted: Kan ik alsnog een soort contactslot bouwen. tnx voor de handleiding :) O+
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter

Thomazzi
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Thomazzi » 16 mar 2008 16:21

Je zal dat ding maar verliezen onderweg, kan je terug lopen.. :')
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

Mc. Sim
Diehard

Berichtdoor Mc. Sim » 16 mar 2008 16:23

Haha hmm daar zit wel wat in... :')
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter

kevin__90
Tomos Supporter

Berichtdoor kevin__90 » 16 mar 2008 16:29

q: MIJN USB STEKKER VALT ER TELKENS UIT! WAT MOET IK DOEN?
a: Ik heb dit kunnen oplossen door simpelweg een platte schroevendraaier in het mannetjes USB aansluiting te doen en de aansluitin uit te drukken,
of je maakt er een ander soort beveiliging op :')
Tomos quadro E-start
2001
tecno gp
15/15
26-22
mijn tomos

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 16 mar 2008 16:34

Op deze manier kun je ook een contactslot aansluiten.

Enige wat je moet doen is van de draadjes uitvinden welke wanneer de kring sluiten. Deze zet je tussen die zwarte draad van je ontsteking en je hebt een contactslot :)

tomos4ever
Tomos Supporter
Contacteer:
Contacteer tomos4ever
Website

Berichtdoor tomos4ever » 16 mar 2008 18:11

mooi tomosje

die groene neon staat zkkr better dan dat rode/roze

k heb je ook al eens gezien op youtube jah met je usb handleiding
http://www.micrafanclub.com
Driving a Nissan March Super S

Snor raggertje boekt hem met 70 voorbij