Zaterdag heb ik mijn tomos snor S25 opgehaalt, bouwjaar is volgens de kentekenpapieren augustus 2005. Het is een brommertje voor erbij, voor de avonden dat ik geen
auto tot mijn beschikking heb. Ik ben helemaal nieuw in tomos wereld. Wel heb ik 10 jaar geleden veel gedaan
aan mijn push. Ik weet wel hoe ik een uitlaat,luchtfilter, sproeier,spruitstuk moet wijzigen.
Helaas rijdt het ding voor geen meter.
Probleem
- Loopt moeilijk als die koud is. Met de choke erop doet die het even maar dan moet ik wel een beetje gas blijven geven.
- Trekt erg langzaam op. Het lijkt dat hij als hij koud is, en ik net de choke eraf draai hij wel wat sneller is. Als die eenmaal warm is, wil die haast niet meer voorruit.
- Op de top Rijdt hij maar 25 km
Huidige configuratie
- Standaard 25cc blok
- Volgens jongen van de werkplaats waar ik hem gekocht heb zit er een standaard uitlaat op met dikke bocht. Kunnen jullie bevestigen a.d.h.v. de onderstaande foto's dat dit een dikke bocht is?
- Snelheid rond de 30/40
- Lekker snel optrekken
- Geen dingen aan het uiterlijk veranderen waardoor het een snel ding lijkt.
Bijvoorbeeld een uitlaat met een complete achterbaan wil ik voorkomen.
Ik heb al twee bedrijven gebeld, en die zeggen allemaal dat ik een andere uitlaat moet nemen en een ander achtertandwiel. Doordat ik nu al erg traag optrek ben ik bang dat ik door een ander tandwiel helemaal niet meer voorruit ga komen. Ook heb ik al gezien hoe ik een begrezner uit de carberateur en luchtfilter moet halen.
Ik lees ook veel over een bromcilinderkop, ik kan op marktplaats er geen 1 vinden. Weten jullie een manier om hier relatief goedkoop aan te komen?
Kunnen jullie zien aan de kleur van de boegie of er misschien iets mis is?
Owja, misschien dat het trage optrekken ook wel door mijn gewicht komt. Door mijn lengte van 2m05 weeg ik rond de 100kg.
Alvast bedankt,
GAEvakYD
Boegie
Uitlaat