• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Eerste tomos op gang helpen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
GAEvakYD
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor GAEvakYD » 17 jun 2008 09:42

Allen,

Zaterdag heb ik mijn tomos snor S25 opgehaalt, bouwjaar is volgens de kentekenpapieren augustus 2005. Het is een brommertje voor erbij, voor de avonden dat ik geen
auto tot mijn beschikking heb. Ik ben helemaal nieuw in tomos wereld. Wel heb ik 10 jaar geleden veel gedaan
aan mijn push. Ik weet wel hoe ik een uitlaat,luchtfilter, sproeier,spruitstuk moet wijzigen.

Helaas rijdt het ding voor geen meter.

Probleem
  • Loopt moeilijk als die koud is. Met de choke erop doet die het even maar dan moet ik wel een beetje gas blijven geven.
  • Trekt erg langzaam op. Het lijkt dat hij als hij koud is, en ik net de choke eraf draai hij wel wat sneller is. Als die eenmaal warm is, wil die haast niet meer voorruit.
  • Op de top Rijdt hij maar 25 km

Huidige configuratie
  • Standaard 25cc blok
  • Volgens jongen van de werkplaats waar ik hem gekocht heb zit er een standaard uitlaat op met dikke bocht. Kunnen jullie bevestigen a.d.h.v. de onderstaande foto's dat dit een dikke bocht is?
Gewenste situatie
  • Snelheid rond de 30/40
  • Lekker snel optrekken
  • Geen dingen aan het uiterlijk veranderen waardoor het een snel ding lijkt.
    Bijvoorbeeld een uitlaat met een complete achterbaan wil ik voorkomen.