Pagina 1 van 1

vraag

Geplaatst: 09 jul 2008 21:47
door Eric4stroke
hallo
ik ben hier nieuw
ik ben eric woon in oostvoorne en heb 5brommers
Honda gorilla, helemaal uitgebouwd
Masai DB50 , enigste straatlegale pitbike
Pitpro STD, ECHTE pitbike, rij er wedstrijden mee, geen china troep, zweedse kwaliteit;)
Tomos Pack`r
Tomos a35 disco

en nog een appie sr in onderdelen :mrgreen:


maar ik kwam hier met een vraag
ik heb sinds kort een tomos a35 disco
en daaronder zit een onsteking met punten....
vrij kut dus

toen ik hem kocht, starte die vrij moeilijk, omdat er gas moest blijven gegeven worden anders valt ie uit
maar na een tijdje rijden valt ie uit, bij gas terug geven, is daarna ook niet meer aan te krijgen
pas na een kwartier

nu heb ik een vermoeden dat het de onsteking is, iemand die me daar mee kan helpen?
want ik heb nog geen toegang tot andere forum delen

mvg eric

Re: vraag

Geplaatst: 09 jul 2008 22:05
door Erik
het kan een paar oorzaken hebben:
-onsteking kapot
-bobine kapot
-(misschien keerringen naar de knoppe, aangezien hij moeilijk starte (krukas kerringen))
-bougie kapot, dus nieuwe kopen (zou ik als eerste proberen)

succes.

Re: vraag

Geplaatst: 09 jul 2008 22:13
door Eric4stroke
weet iemand ook hoeveel 0,0mm er tussen de punten moet staan?
eric

Re: vraag

Geplaatst: 09 jul 2008 22:20
door Erik
staat in de faQ op beginpagina staat link

Re: vraag

Geplaatst: 10 jul 2008 08:09
door shadowranger
weet iemand ook hoeveel 0,0mm er tussen de punten moet staan?
eric
Maximale opening tussen de punten= 0,35-0,45 mm (dit eerst afstellen)
Voorontsteking: 1,8-2,0 mm voor BDP

Leuk, de Disco is de wite uitvoering van mijn DG

Re: vraag

Geplaatst: 10 jul 2008 10:29
door Eric4stroke
de brommer is marine blauw, en echt originele lakkleur en op de papieren staat A35 (B/ Disco/ DG)

dus wat voor type is het nou :|

Re: vraag

Geplaatst: 10 jul 2008 15:14
door Eric4stroke
nouja ik volgens de faq alles afgesteld
doet ie het nog slechter, heb er nu beetje de schijt van, dus koop gelijk alles nieuw
bougie hittegraad 5 toch?

en passen de contactpunten en de condensator van een puch op een tomosonsteking? :P

Re: vraag

Geplaatst: 10 jul 2008 17:30
door leerling1
nou nee
punt een: de codensator van een puch die draadjes moet je met een klein moertje vastzetten en bij tomos solderen
punt twee: de contact punten van een puch lopen over een andere breedte dan een tomos dit ivm met de krukas spie

dus nee het past niet

Re: vraag

Geplaatst: 10 jul 2008 17:38
door Eric4stroke
maar is het wel een hittegraad 5 die bougie die erin moet?

Re: vraag

Geplaatst: 10 jul 2008 17:43
door shadowranger
de brommer is marine blauw, en echt originele lakkleur en op de papieren staat A35 (B/ Disco/ DG)

dus wat voor type is het nou :|
De originele (A3) Disco was wit, de A3Dg zwart met gouden accenten (bies over de tank en wielen). Jij hebt dus een A35B. Wat staat er verder op je tankstickers/ motorkappen?

Re: vraag

Geplaatst: 10 jul 2008 17:43
door shadowranger
maar is het wel een hittegraad 5 die bougie die erin moet?
Wat versta je onder hittegraad 5? Rij je veel kilometers of alleen stadsverkeer?

Re: vraag

Geplaatst: 10 jul 2008 17:51
door Eric4stroke
gewoon hittegraad 5 , beetje brommerrijder kent dat wel :P

maar hij is voor werk verkeer, elke dag 18km rijden

Re: vraag

Geplaatst: 10 jul 2008 17:53
door shadowranger
Voor gewoon verkeer is hittegraad 5 (Bosch) of 6 (NGK) wel voldoende. Pas bij opgevoerde exemplaren wordt dit kritischer.

Re: vraag

Geplaatst: 11 jul 2008 19:35
door Eric4stroke
vandaag ff de onsteking wat vroeger gezet
hij deed het goed, alleen blijft 5seconden mooi stationair lopen en valt daarna uit?...


nu ging in vanmiddag stuk rijden en opeens was die helemaal dood, en rolde dus tot stilstand
ik kicken, en neehoor helemaal niks
5minuten gewacht
daarna weer gekickt
en toen deed ie het
ik weer rijden naar huis, en hem neergezet

uur later weer gestart
beetje mee rond gereden
daarna tijdens het rijden WEER dood vallen
en toen weer laten staan
en weer kicken en toen moest ik volgas houden en stotterde die van ze plek af en viel die weer dood
toen weer staan te kicken voor me leven, weer stotterend weg rijden en weer na 2m doodvallen


denet alle stekkertjes nagekeken, opgeschuurd en terug gezet
weer starten en , en als je hem start en gelijk gaat rijden doet ie het tot op de hoek en is die weer dood

en als je hem start en laat hem stationair lopen , loopt die 5 seconden mooi en dan valt ie uit, en is die pas na 20 keeer kicken weer aan te krijgen, om vervolgens weer uit te vallen

WAT HOUD DIT IN? word er een beetje gek van :shock:

gr eric

Re: vraag

Geplaatst: 11 jul 2008 19:41
door Erik
nogmaals, heb je de bougie vervangen? zo niet , dan is waarschijnlijk je bobine of onsteking defect. als je dat nou eens nagaat dan hoef je niet steeds te vragen.

Re: vraag

Geplaatst: 11 jul 2008 19:47
door Eric4stroke
bougie is gewoon goed
vonkt gewoon
ik ga morgen wel een nieuwe onsteking halen..

Re: vraag

Geplaatst: 11 jul 2008 20:26
door Erik
toch raad ik je aan gelijk een nieuwe bougie te kopen, (2 euro). het kan er op het oog wel goed uitzien. maar toch kan de vonk net niet sterk genoeg zijn.

Re: vraag

Geplaatst: 11 jul 2008 20:43
door airsalsprinter
nou nee
punt een: de codensator van een puch die draadjes moet je met een klein moertje vastzetten en bij tomos solderen
punt twee: de contact punten van een puch lopen over een andere breedte dan een tomos dit ivm met de krukas spie

dus nee het past niet

Ik rij ook met een puch ontsteking en heb nergens last. o|O

Re: vraag

Geplaatst: 11 jul 2008 22:22
door Eric4stroke
past dat gewoon? :| ?
oja de vonk is gewoon mooi blauw