• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Buiten band eropnieuw opleggen.

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
AdjeNL
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor AdjeNL » 17 nov 2008 16:12

• Welke model tomos heb je?
    Standard
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    2006
    Is het een snor of een brommer?
    sn0r
    Wanneer ontstond het probleem?
    Na het plakken van mijn band

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    Neuj

Wat is het probleem?
Ik heb dus laatst mijn band geplakt. ging allemaal goed, in het begin beetje moeite met de buitenband eraf krijgen. alleen na het topic te hebben gelezen "banden verwisselen" hier op het forum ging het prima. nou band geplakt. dus buitenband kon er ook weer op, ik dacht dat hij er helemaal goed opzat maar toen ik vanochtend ging rijden leek het alsof er een slag in mijn wiel zat weet je wel. nou het bleek dus dat nog niet heel mijn buiten band uit de goot is gekomen.
ik heb de tips gevolgd uit dat andere topic. maar hij komt er maar niet uit. hoe moet ik dit nou doen?

iemand nog suggesties?

alvast bedankt! :)

adje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor adje » 17 nov 2008 16:19

Ik had het zelfde. Ik had bij het erin liggen van de buitenband het ijzeren randje in de rand van de band verbogen. Hierdoor ging ook zelfs mijn binnenband kapot (2X, en nieuwe kopen bij duren fietsenwinkel in het dorp voo 9 euro o|O , had niet door)

Als je ook verbogen hebt moet je nieuwe buitenband kopen. Ander weet ik het niet.

Of ik had het ruber van de ijzeren rand eraf gesleept bij het erin liggen waardoor hij bloot kwam te liggen, kan ook. 1 van de twee :')

Angelo
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer Angelo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Angelo » 17 nov 2008 16:21

Ik had dit ook en wat ik heb gedaan is de band helemaal leeg laten lopen en de band een beetje 'kneden' rondom. Dan oppompen en toen was het bij mij bijna weg, daarna na wat meer kilometers gereden te hebben ligt hij er nu wel goed op
Snor Tomos s25 [ verkocht ]
Schnor tomos á lá speciale [ verkocht ] ;(
Snor Quadro electr. start :)
Snor Funsport'r Electr. start :D
Minicrosser BamiNasi 49cc :')

Waldo
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 17 nov 2008 16:24

TTW en ik hadden dit ook bij mijn tomos, hij slingerde erg en de buitenband stak beetje uit, je moet hem gewoon leeg laten lopen, en dan goed kneden, komt het zo weer goed.
Derbi Senda SM-Xtreme

7P_
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 7P_ » 17 nov 2008 16:27

Had hetzelfde, zoals Angelo en Waldo al zeiden: gewoon leeg laten lopen bij de pomp, lekker kneden en weer volpompen :D

Marctraider
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Marctraider » 17 nov 2008 16:27

Waarom niet gewoon de hele binnenband vervangen? Scheelt je later een hoop gezeur, je houd altijd kans dat het weer stuk gaat en een binnenband kost een paar euro. Ok je hebt wel bandenlichters nodig denk ik. Maargoed dat is een eenmalige koop!

Band telkens oppompen en leegpompen en weer oppompen wil ook nog wel eens helpen, of gewoon 1x iets harder oppompen dan oorspronkelijk mag, maar dat lijkt me in jou geval niet zo slim.
Pimped up Tomos Streetmate user :)

Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||

7P_
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 7P_ » 17 nov 2008 16:32

Waarom niet gewoon de hele binnenband vervangen? Scheelt je later een hoop gezeur, je houd altijd kans dat het weer stuk gaat en een binnenband kost een paar euro. Ok je hebt wel bandenlichters nodig denk ik. Maargoed dat is een eenmalige koop!

Band telkens oppompen en leegpompen en weer oppompen wil ook nog wel eens helpen, of gewoon 1x iets harder oppompen dan oorspronkelijk mag, maar dat lijkt me in jou geval niet zo slim.

Let op met die bandenlichters, koop niet de goedkoopste rotzooi. Ik had vrij standaard dingen, metaal uiteraard. En deze bogen gewoon! :lol:

AdjeNL
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor AdjeNL » 17 nov 2008 17:19

Bedankt jongens voor jullie snelle reactie! :D

het is me gelukt! :D :D ik had mijn band even helemaal leeg laten lopen. toen wat gekneed. en opnieuw opgepompt. hij zat er nog niet op, dus mijn band nog maar een keer leeg laten lopen en de afwasmiddel erbij gepakt. flink veel gesmeerd op de plek waar mijn band niet goed wou zitten. en nog keer gaan pompen. alle wasmiddel werd gewoon mijn band uitdrukt en liep dus over mijn velg heen.. ik even doekje gepakt om op te doen en op dat moment! PLOP en hij zat op zn plek! :d

waarschijnlijk ging t nogal moeilijk omdat ik nog niet zon oude banden heb. denk dat ze nu maandje out zijn mijn michelin's ;)

Bedankt voor jullie hulp! :) ik kan weer opweg! ;) haha

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 17 nov 2008 18:04

Dat is ook de manier waarop ik banden opnieuw opleg. Bij de Kwik-Fit of Euromaster gebruiken ze ook een soort wit bandenvet, waardoor de hiel van de band makkelijker in de velgrand "springt". Ook even goed op overdruk pompen (2,5 -3 bar, je ziet vanzelf wel of de band goed zit) en daarna pas op de juiste druk zetten.

Gebruik niet teveel afwasmiddel, anders heb je kans dat de band gaat spinnen in de velg als je rijdt of remt.
Laatst gewijzigd door shadowranger op 17 nov 2008 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Angelo
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer Angelo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Angelo » 17 nov 2008 18:05

Graag gedaan :) voel je nu helemaal niks meer tijdens het rijden?
Snor Tomos s25 [ verkocht ]
Schnor tomos á lá speciale [ verkocht ] ;(
Snor Quadro electr. start :)
Snor Funsport'r Electr. start :D
Minicrosser BamiNasi 49cc :')

AdjeNL
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor AdjeNL » 17 nov 2008 22:38

Haha nee, rijd weer zoals altijd,, gewoon vloeiend ;) Gelukkig

en ja, ik denk dat alle wasmiddel wel naar buiten geperst is, iig er kwam heel veel uit! :P Zal wel goed zijn hopelijk :)

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 17 nov 2008 22:42

Als je je band er in een keer goed op wilt hebben, moet je gewoon wat WD40 of iets soortgelijks er tussen spuiten, dan schiet ie in een keer goed.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

7P_
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 7P_ » 17 nov 2008 22:49

Ik heb onlangs een goedkope prut-band gekocht, €8,80 :') Nou het was dan ook direct feest, het geval ging er echt met geen mogelijkheid overheen. Toen heb ik de band en velg maar flink staan vetten met *Kettingsmeer* jaja echt waar, en mijn metalen bandenlepels helemaal verrot gebogen. Vervolgens zat dat etter er niet goed omheen, en heb ik hem nog 2 maal leeg moeten laten lopen en nu zit hij wel lekker :oops:

Maar jullie begrijpen dat ik de volgende keer michelins eronder gooi, want dit is gewoon kut. Die standaardbanden van Tomos zijn trouwens waardeloze bananendingen, echt achterlijk. Mijn achterband was na 3500km totaal finito, tenminste: te weinig profiel voor de blauwpetten (bij mij in de buurt controleren ze ietwat teveel en de boete is gruwelijk).

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers