- Welke model tomos heb je?
A35
Uit welk jaar komt de tomos ?
Weet niet precies
Is het een snor of een brommer?
Brom
Wanneer ontstond het probleem?
Gister, na het vervangen van de carb
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
15mm carb
Wat is het probleem?
De man in de winkel, waar ik hem kocht, zei dat ik met deze carb mijn eigen luchtfilter moest behouden, en degene die op de nieuwe carb zat eraf moest halen. ook zei hij dat de sproeier die er standaard inzat te groot was, dus gaf hij me een 59 en 61 sproeier mee.
Ik heb m'n nieuwe carb gister dus geinstalleerd (met sproeier 61), hij startte snel, dus even een testritje gemaakt. Maar ik merkte dat als ik van geen gas naar volgas ging in een keer, hij uitviel (dus bijv. bij stoplicht of na een bocht). Ook als ik een recht stukje pakte trok hij iets langzamer op, blijft hij ong rond de 40 hangen, en dan schiet hij na 5 seconden oppeens door naar de 60 (gemeten met m'n vader z'n motor, hij liep daarvoor ong. een kleine 50).
Ik dus toch maar geprobeerd nog die 59 erin te zetten, ging ook niet echt, en vervolgens heb ik de sproeier die er standaard bij zat erin gezet (stond 89 op, klopt dit??). nu liep hij wel iets beter (trok in een keer door) maar viel toch uit bij van geen gas naar volgas. Toen was ik dus van plan om dan ook maar even die luchtfilter die erbij zat te proberen. Maar ik had hier gelezen dat het uitvallen bij volgas erop wijst dat de lucht-benzine verhouding niet goed is (te veel lucht, te weinig benzine), dus dan zou deze luchtfilter, die nog meer lucht aantrekt al helemaal niet werken. Maar 89 lijkt me al een veeeel te grote sproeier?
M'n setup is helemaal standaard met een Tecno CC eronder, en dus een 15mm. En de stationair schroef heb ik ook telkens goed afgesteld, en m'n spruitstuk is ontgrenst.