Niet in alle gevallen hoef je een grotere sproeier te monteren. Dat men hier blind uitgaat van wat er op het forum wordt gezet vind ik niet getuigen van eigen inzicht. Vaak is het eerst proberen wat de reactie is van je brom-/snorfiets voldoende en geeft de bougiekleur aan of je qua afstelling goed zit.Ik heb sinds vandaag een imitatie uitlaat onder mijn verder standaard (brom) tomosje. Ik las dat je dan de sproeier 2 maten omhoog moet doen. Dus dat deed ik(van 52 naar 54), nou dat reed voor geen meter. M'n brommer wou helemaal niet op gang komen, en als je dan eenmaal reed en je zat aan het gas dan viel ie uit. Dus heb nu sproeier 52 er weer in, en dit rijdt als een tierelier. De bougie is bruin(zijkanten) met grijs(bovenkant). Is het normaal dat je geen andere sproeier erin hoeft te doen? Is sproeier 52 de standaard maat vanuit de fabriek?( heb een tomos uit 2005 en er zat origineel een euro-2 katalysator uitlaat onder) Alvast bedankt.
Als de condensator zijn voorspanning verliest en er spanning wordt opgewekt door de magneten kan er idd een vonkje ontstaan tussen de punten. De condensator is dus defect waarschijnlijk. Dit hoort iig niet en zorgt ervoor dat de punten versnelt inbranden. Heb je ontstekingsproblemen?Even een vraagje,
Is het normaal dat als ik aan mn vliegwiel draaid dat er een vonkje komt tussen de contact punten?
Het is gewoon een los blok dus zit geen bobine ect. aangesloten.
Huh, wat bedoel je hiermee? Tis toch gewoon veel fijner om gewoon een nieuwe condensator te kopen ipv. heel nieuwe binnenrotor met alle afstel werk enz.koop gewoon een nieuwe ontsteking (2ehands dan xD) die dingen zijn toch niet meer als 5 euro , punten ontsteking dan
oke maar dat gaat toch niet want de drijfstang makt toch een hele ronde dus op het moment dat je er kurk in doet kan at toch niet of ben ik nu dom?meer kompressie, dus harder optrekken.
oke bedankt die gaten wist ik maar ik zag op een paar plaatjes die kurk doorlopen maar dan verbeelde ik me.Je maakt dat kurk niet helemaal erdoorheen, alleen de gaten vul je op.
Als je je krukas eruit haalt zie je het meteen![]()
En ja een auto heeft kleppen, die is namelijk 4takt. Tomos is 2takt.
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten