• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Warmloper oorzaak?

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 05 okt 2008 16:34

He, dit gaat misschien wel over een schakel, maar is in principe het zelfde.
Mijn schakel doet het dus al tijdje niet meer. Iig hier het verhaal,

Ik was dus op terugweg van school. Ik merkte dat hij soms happerde. dus reageerde niet echt goed en viel heeel kort uit nog onder het rijden.

Daarna, viel hij plots uit. Ik probeerde hem te starten en dat lukte. alleen ik kon mijn tzr50 alleen aan houden door mijn koppeling in te houden of hem in z'n vrij te zetten.

Toen ik hem die volgende dag probeerde te starten, starte hij gewoon ook niet meer. dus het klinkt gewoon alsof je hem aanrent terwijl het contact niet aan is.
(ja m'n accu is leeg)

maaaar,,, kan dit de oorzaak zijn dat hij niet meer aan gaat?
de cilinder ziet er perfect uit, geen krassen e.d
zuiger ziet er wel vreemd uit, hoewel hij wel helemaal egaal voelt. dus geen inkepingen ofzo.
Kan de zuiger de oorzaak hiervan zijn??

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog


Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 08 okt 2008 16:52

nja, omdat niemand reageerde heb ik de cilinder er weeer op gezet + carb. Het probleem is nu als ik hem probeer te starten dat hij als het waren benzine kotst... de hele uitlaat zat vol. ik weet echt niet wat ik moet doen om het ding weer rijdend te maken.

Kan dit zijn door mijn carb?

alvast bedankt
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
airsalsprinter
Tomosforummer
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 mar 2008 19:08
  • Citeer

Berichtdoor airsalsprinter » 08 okt 2008 17:23

mijn broer heeft een motorhispania (zijn de zelfde blokken) en die hat een keer hetzelfde. de had zun tenk een keer los gehaald en daar zitte twee leidingen aan. als je die verkeerd om aansluit dan loopt op 1ofandere maneer je cilinder vol met benzine. dus nou moet je alle bezine toevoer loshalen, cilinder drooglopen, en dan de kabels anderzom er op doen. dan zou het weer goed moeten werken.
motorhispania rx
70cc mk pro race
mk pro race kukas
mk pro race 70cc limited edition uitlaat
mrd carbon koppelings plaaten
24mm vlakschuif oko cabr met powerjed
mvt premium ontsteking

NOTHINGS RUNS LIKE A DEERE
Omhoog

Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 08 okt 2008 17:25

Thnx , Daar heb ik wat aan :mrgreen: ik kick dus wel me cilinder leeg, en dan sluit ik hem aan op andere rubbertje, echt super bedankt man ;) hopen dat dit het is
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
airsalsprinter
Tomosforummer
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 mar 2008 19:08
  • Citeer

Berichtdoor airsalsprinter » 08 okt 2008 17:28

onder je tank zitten twee slangetjes die moet je gewon ff omsteken.
motorhispania rx
70cc mk pro race
mk pro race kukas
mk pro race 70cc limited edition uitlaat
mrd carbon koppelings plaaten
24mm vlakschuif oko cabr met powerjed
mvt premium ontsteking

NOTHINGS RUNS LIKE A DEERE
Omhoog

Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 08 okt 2008 17:40

Ik heb het geprobeert , maar het is niet zo, ik heb hem wel goed aangesloten, kan het zijn dat ik bij het plaatsen van vlotterbakje of gasschuif iets verkeerd heb gedaan?
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
airsalsprinter
Tomosforummer
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 mar 2008 19:08
  • Citeer

Berichtdoor airsalsprinter » 08 okt 2008 18:02

ow, das jammer. ik heb wel's gelezen dat iemand zun membram er verkeerd om in had gezet en toen liep zun cilinder ook vol. aan je cabr kan niet veel verkeerd zijn want dan zou i uit de cabr zelf moeten lekken.
motorhispania rx
70cc mk pro race
mk pro race kukas
mk pro race 70cc limited edition uitlaat
mrd carbon koppelings plaaten
24mm vlakschuif oko cabr met powerjed
mvt premium ontsteking

NOTHINGS RUNS LIKE A DEERE
Omhoog

Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 08 okt 2008 19:06

membraam kan je niet verkeerd om zetten toch... ik bedoel ik heb 2 kleps, w8 hier is foto

http://link.marktplaats.nl/194692172
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 08 okt 2008 19:37

mooie warm loper :P

ben je te snel weg gereden toen je blok nog koud was?

wat ook kan dat de cilinder te strak aangedraait was waardoor hij niet genoeg uitkon zetten
en de zuiger werd toen warm en zette uit maar sneller dan de cilinder oorzaak dit
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 08 okt 2008 21:32

Ik denk dat de warmloper niet de oorzaak is, de cilinder is nog helemaal perfect en zuiger is gewoon nog keurig glad, geen inhammen of gaten alleen uiterlijk vreemd. Dus ik heb de cilinder er weer op geknalt en alles weer der op.

Nou heb ik mijn 17,5 mm weer gemonteert, alles goed... alleen hij kotst nog steeds. Maar kan het nou zijn dat het membraam verkeert om zit zoals airsal sprinter zegT???
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
airsalsprinter
Tomosforummer
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 mar 2008 19:08
  • Citeer

Berichtdoor airsalsprinter » 10 okt 2008 17:06

Hoe heb je hem nou gemaakt.
motorhispania rx
70cc mk pro race
mk pro race kukas
mk pro race 70cc limited edition uitlaat
mrd carbon koppelings plaaten
24mm vlakschuif oko cabr met powerjed
mvt premium ontsteking

NOTHINGS RUNS LIKE A DEERE
Omhoog

Gebruikersavatar
leerling1
Vaste forummer
Berichten: 337
Lid geworden op: 07 jul 2007 13:20
Locatie: zutphen
Contacteer:
Contacteer leerling1
Website
  • Citeer

Berichtdoor leerling1 » 10 okt 2008 17:42

vonkt ie wel?
tomos wizzrd is klaar!!

kijk>>>>viewtopic.php?f=9&t=8282<<<<
Omhoog

Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 10 okt 2008 18:17

Nou, ik heb nieuwe bougie, andere bougie dop en zuigerkop beetje bijgeschuurt + pakkingen erop gegooit, andere carb erop (wat ik dus denk... vlotterbakje bleek blijkbaar bij die andere hangen waardoor hele cilinder volstroomde.
maar nou rijd hij perfect.

Bedankt iedereen ;)

edit: hij was trouwens gister zelfs in de fik gevlogen, dacht bijna dat mijn brommer dood was :oops:
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 10 okt 2008 18:42

hoe heb je hem in de hens gestoken? of hoe is t gebeurt dan?
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 10 okt 2008 19:01

Ik denk dat de warmloper niet de oorzaak is, de cilinder is nog helemaal perfect en zuiger is gewoon nog keurig glad, geen inhammen of gaten alleen uiterlijk vreemd.

kerel ho wacht

een warmloper heeft niet zomaar een naam :')
een warmloper hoeft geen schade aan zuiger of cilinder te geefen (krassen inhammen)
wat er gebeurt bij een warmloper is dat de zuiger teveel uitzet tov de cilinder waardoor hij vast komt te zitten dat zijn dus die verkleurde plekken

jezecht ook dat je hem weer inelkaar hebt gezet maar nog slecht rijd plaats eens nieuwe zuigerveertjes en haal een nieuw zuigertje dan zal hij al veel beter rijden
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 10 okt 2008 20:02

@ ingmar:
Hij reed eerst totaal niet en daarvoor reed hij goed tot dat stotteren :P nou rijd hij en doet hij gewoon prima, schakelt goed over , geen haperingen ofzo. Dus dat lijkt me niet nodig,
Over die warmloper, dat wist ik nog niet dat het zo was. Maar het is niet nodig om de zuigerveren en zuiger te vervangen, die had ik al bekeken, en kost net zo duur als nieuwe cilinder.
Toch bedankt

@Waldo:
Tjah, ik weet dat ik nogal dom bezig was. het ging namelijk zo dat ik de tzr aanrende. aangezien geen e-start werkt.
EN de cilinder was vol met benzine, gevolg: zuiger pompt alle benzine uit de cilinder met hoge druk -----> met gevolg dat het over me hele tzr zit. Tevens had ik de bougie in de bobine gedaan, en NIET in de cilinder (heel erg dom ja) en die had ik tegen de cilinder aangehouden om te kijken of hij goed vonkte. -----> Vonkje + benzine = vlam
en toen stond tzr in de fik.

Ik dus gelijk tank eraf gooie in tuin. Daarna water gepakt en erover heen gesmeten. heb maar weer geluk gehad daarmee
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 10 okt 2008 20:59

@ ingmar:
Hij reed eerst totaal niet en daarvoor reed hij goed tot dat stotteren :P nou rijd hij en doet hij gewoon prima, schakelt goed over , geen haperingen ofzo. Dus dat lijkt me niet nodig,
Over die warmloper, dat wist ik nog niet dat het zo was. Maar het is niet nodig om de zuigerveren en zuiger te vervangen, die had ik al bekeken, en kost net zo duur als nieuwe cilinder.
Toch bedankt

@Waldo:
Tjah, ik weet dat ik nogal dom bezig was. het ging namelijk zo dat ik de tzr aanrende. aangezien geen e-start werkt.
EN de cilinder was vol met benzine, gevolg: zuiger pompt alle benzine uit de cilinder met hoge druk -----> met gevolg dat het over me hele tzr zit. Tevens had ik de bougie in de bobine gedaan, en NIET in de cilinder (heel erg dom ja) en die had ik tegen de cilinder aangehouden om te kijken of hij goed vonkte. -----> Vonkje + benzine = vlam
en toen stond tzr in de fik.

Ik dus gelijk tank eraf gooie in tuin. Daarna water gepakt en erover heen gesmeten. heb maar weer geluk gehad daarmee
Hahahaha, goed gedaan:P heeft tzr geen kickstart btw? :?
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog

Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 10 okt 2008 21:06

nope :) E-start en loopstart :P derbi's hebben kickstart.. tzr niet
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 sep 2005 21:59
Locatie: ROTTERDAM
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 27 nov 2008 17:23

Waarde tomosgebruiker,

Ik zit toevallig deze middag jou verhaaltje te lezen en heb de volgende info.
Een zuiger schuur je niet bij, die schuur je af. En dat heeft alleen een negatief effect.

Als je cilinder volstroomt heb je een carburateur probleem, dat lijkt me toch logisch. Maar daar ben je al achter gekomen.

Perfect rijden met zulke herkenbare vastloop kenmerken op de zuiger is een misser van de bovenste plank.
Dan heb je helaas te weinig ervaring. Doe nu als nog enige ervaring op door de gesmolten aluminium plekken op de zuiger weg te halen met een sleutelvijltje. Dat is beter voor je zuiger i.v.m. een volgende vastloper.

Verder begrijp ik dat je je Tomosje niet aan de praat krijgt, middels aantrappen. Wel,.... als je de carb. goed afgesteld hebt, dan doet hij het ALTIJD in 2 trappen.
Begin eens om een gewone carb. er op te zetten en het gewone luchtfilter. Doe je ook ervaring op.
[Ik heb daar een stukje over geschreven hoe ik het de laatste keer deed. Is in FAQ gezet]

Als je hem dan boven de 60 km hebt rijden (met de gewone carb.) begin dan eens aan een grote carb.

Tot zover even gereageerd,

In afwachting van goede resultaten verblijf ik met vriendelijke groet,
Keeshaven
Omhoog

Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 27 nov 2008 18:04

Ehm bedankt voor je reactie, maar ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt.

Het is namelijk geen tomos maar een Schakelbrommer TZR 50. Dat is totaal iets anders, die heeft geen kickstart of iets dergelijks, alleen een LOOP start en een e-start die niet werkt. Deze heb ik ook al verkocht, maar deze "oh zo duidelijke" vastloopkenmerken lijken mij toch echt NIET...

Dit vooral omdat de cilinderwand perfect was en de zuiger echt minimale schade had. die schade was zelfs zo klein dat je het al niet kon voelen of er krassen of iets zaten.

Bovendien lag het probleem niet bij de cilinder. Zeer waarschijnlijk lag het aan de bougie.

En afstellen kan ik wel, ik heb genoeg ervaring met schakels nou dus dat is ook geen probleem meer.
De schakel reed wel degelijk perfect daarna, het is jammer dat ik geen filmpje meer heb.

Toch bedankt dat je de moeite heb genomen om mij hierbij te helpen.
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
21 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.