• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

kreidler cilinder op tomos

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
RSTuning
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 dec 2007 16:48
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
  • Citeer

Berichtdoor RSTuning » 12 jan 2009 17:40

hallo mensen,

De titel zegt het al k wil een tomos cilinder op me tomos gaan maken maar k zat ff met een vraagje:
De slag van kreidler is 39,7 en van tomos 43 dusja dan zou k dan een 3,3mm korter drijfstang in me krukas moeten persen, maar klopt het dan of slaat het nergens op wat k zeg??

en dan vraag 2 weet iemand een drijfstang die 3,3mm korter is, of iets in die buurt?
RST
Omhoog


Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 12 jan 2009 17:53

Je moet geen kortere drijfstang nemen, je moet de big end verplaatsen. Daarmee verander je de slag van je cilinder. Want al maak je je drijfstang 100 meter, dan blijft de slag nog steeds 43mm. Wanneer je je big end dichter bij het midden van je krukaswang plaatst krijg je een kortere slag.
Oftewel, aan een kreidler cilinder heb je niets zonder veel aanpassingen. Dus koop gewoon een 70cc cilinder als je harder wilt rijden.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

RSTuning
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 dec 2007 16:48
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
  • Citeer

Berichtdoor RSTuning » 12 jan 2009 19:30

Je moet geen kortere drijfstang nemen, je moet de big end verplaatsen. Daarmee verander je de slag van je cilinder. Want al maak je je drijfstang 100 meter, dan blijft de slag nog steeds 43mm. Wanneer je je big end dichter bij het midden van je krukaswang plaatst krijg je een kortere slag.
Oftewel, aan een kreidler cilinder heb je niets zonder veel aanpassingen. Dus koop gewoon een 70cc cilinder als je harder wilt rijden.
ja maar dat is te makkelijk :) een 70 kope en saai

Maar ik heb een keer een tomos gezien met kreidler cilinder dan vraag ik me af hoe ze dat gedaan hadden??
Omhoog

Gebruikersavatar
Joos...92
Oldschool
Oldschool
Berichten: 526
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:27
Locatie: Nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor Joos...92 » 12 jan 2009 19:45

Jarenlang in een kamertje peinze :') maar net wat tosser zegt koop een 70cc en ga hem bijv tunen ben je wel ff mee besig hoor ;)
With great power comes great responsibility
Omhoog

Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 12 jan 2009 19:47

ik denk misschien dat je de cilinder moet ophogen en dat de poorten naar beneden moet frezen. maar ik weet niet of dat mogelijk is. weet iemand dat?
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 12 jan 2009 20:35

Cilinder afdraaien?

edit lang leve google: puch en tomos slag+ boring komen overeen;
http://www.brommerforum.nl/showtopic/30942/2
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 12 jan 2009 22:04

En de tapeindes van kreidler staan op dezelfde plek als die van tomos!!
Omhoog

RSTuning
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 dec 2007 16:48
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
  • Citeer

Berichtdoor RSTuning » 14 jan 2009 16:35

maar k denk dat het een beetje iri word allemaal met cilinder afdraaien of blok af frezen enz

dus dan het volgende idee mina verticaal op tomos draad einden passen ff blok uitfrezen ff oplassen voor de bovenste poort richting je carter die bij je mebraam vandaan alleen de slag weet k niet :)
Omhoog

RSTuning
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 dec 2007 16:48
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
  • Citeer

Berichtdoor RSTuning » 14 jan 2009 16:42

maar k denk dat het een beetje iri word allemaal met cilinder afdraaien of blok af frezen enz

dus dan het volgende idee mina verticaal op tomos draad einden passen ff blok uitfrezen ff oplassen voor de bovenste poort richting je carter die bij je mebraam vandaan alleen de slag weet k niet :)
ff gezocht volgens mij is de slag van mina vert 44.0mm
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 14 jan 2009 19:35

Dan moet je hem op hogen.

maar k denk dat het een beetje iri word allemaal met cilinder afdraaien of blok af frezen enz
En dat is echt een kut opmerking als je een cilinder op een blok wil pas maken waarvoor die niet gemaakt is. :')
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 14 jan 2009 19:51

ja maar dat is te makkelijk :) een 70 kope en saai
maar k denk dat het een beetje iri word allemaal met cilinder afdraaien of blok af frezen enz
Hehm??
Volgens mij maakt het niet uit en is het allemaal ongeveer evenveel werk...
Omhoog

RSTuning
Pindabrein
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 dec 2007 16:48
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
  • Citeer

Berichtdoor RSTuning » 14 jan 2009 22:13

Dan moet je hem op hogen.

maar k denk dat het een beetje iri word allemaal met cilinder afdraaien of blok af frezen enz
En dat is echt een kut opmerking als je een cilinder op een blok wil pas maken waarvoor die niet gemaakt is. :')
Ja kijk k heb geen freesbank enz dusja daarom en mina vert kan k gewoon met me dremel het carter uitfrezen dusja dat is net wat btr te doen als kreidler dat is meer wat ik bedoelde
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 14 jan 2009 22:14

Ophoog platen maak je niet met een dremel, sommige dingen kun je ook uitbesteden.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 23 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.