• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

klein problempje

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
bastiaan2222
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor bastiaan2222 » 17 jan 2009 18:27

hallo,

nadat ik andaag heel me blok gereviseerd en al weer in elkaar hebt gezet liep mijn tomosje weer als te voore
hij versnelde alleen niet kan dit er aan liggen dat de olie nog goed moet inwerken ofzo of dat de kurkn nog een beetje moeten afsluiten op de sigmenten
veder was me choke er af gegaan meschien kan het daar ook wel aan gelegen hebben
veder heefd hij ook niet heel veel trekkracht terwijl alles zogoed als is vervangen zelf de zuiger ringen
maar hij start wel en loopt ik gewoon +-20-30
zou het meschien aan me carb kunnen hebben gelegen

mvg bas de waal
voor de mensen die het niet weten, Ik ben dyslexies graag een beetje begrip daarvoor iedereen heeft zijn gebreken, en ja ik werk met spelling controle

C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 17 jan 2009 23:56

Waarde Bastiaan2222,

Ik wil eerst iets opmerken. Het zou een goede zaak zijn als je eerst je vraagstelling in “Word” op de Pc schrijft. En dan over copieert naar het TomosForum. Dan is het voor ons alle wat handzamer leesbaar.
Verder valt het mij op dat jij dat blok wel snel gereviseerd hebt. Maar als hij dan maar ±20 à 30 Km p\u loopt, dan strookt dat niet erg met de logo die onder de streep van je artikel staat.

Maar nu naar je probleem: Hij komt niet op gang.

Het zou fijn zijn als je eerst eens melde wat je aan je Tomos gedaan en veranderd hebt.
Je setup voorheen en de huidige zou vermelden. Dan zouden we ergens mee kunnen beginnen.

Als je naar de huisarts belt en je verteld dan: Dokter ik ben ziek. En vervolgens vraag je dan aan diezelfde dokter: Wat mankeer ik ?
Dan zegt die dokter ook: Hoe kan ik dat nou weten, als ik niet verder geïnformeerd wordt.

Zo ook hier.

In afwachting van een duidelijk verhaal verblijf ik met vriendelijke groet,
Keeshaven

bastiaan2222
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor bastiaan2222 » 18 jan 2009 09:52

het duurden bij elkaar 7 dagen dus vond het wel lang genoeg.
n over dat word ik heb firefox met spellings controle
het is een a35
ik heb veranderd:
nieuwe keeringen en lagers
nieuwe zuiger veren
koppeling gereviseerd
alles schoon gemaakt
nieuwe pakkingen

maar misschien doet hij het vandaag wel gewoon en moest de olie inwerken
voor de mensen die het niet weten, Ik ben dyslexies graag een beetje begrip daarvoor iedereen heeft zijn gebreken, en ja ik werk met spelling controle

bastiaan2222
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor bastiaan2222 » 18 jan 2009 10:56

probleem is weg
er kan een slotje op

C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 18 jan 2009 11:52

Waarde Bastiaan2222,

Wel, geluk er mee dat het geslaagd is met het probleem.
En de zeven dagen revisie vind ik aanvaarbaar. Mijn indruk was namelijk dat het een revisie van één dag was. Heb je dan alle lagers en keringen vervangen ? En heb je dan ook die naaldkoppeling van het koppelinghuis vervangen ? Heb je misschien ook alle axiale speling op de assen opgemeten en opgevuld ? [Hoe heb je al die lagers er uit gehaald ? Daar zijn best een heleboel Forummers nieuwsgierig naar.]
Verder maak je helaas geen melding over het probleem, wat nu opgelost is. Daar gaat het nu precies om. Daar kan een ander weer wat van opsteken.

Verder past het mij niet om een ander terecht te wijzen. Doch het doet zo`n afbreuk aan iemand als er 11 schrijffouten in 6 regels staan (1e artikel), maar gelukkig maar één in de daarop volgende.

En nog vriendelijk gemeld, olie werkt niet in. Het is er of niet.

En als laatste: Als hij het vandaag misschien wel gewoon doet, wat en hoe doet hij (het) dan ?

Er zijn meerdere die geïnteresseerd zijn in iemand die z`n Tomosblokje uit elkaar gooit, reviseert en het beter lopend als voorheen weer op straat zet.

In afwachting van wat toelichting verblijf ik met vriendelijke groet,
Keeshaven

bastiaan2222
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor bastiaan2222 » 18 jan 2009 12:34

beste,
ten eerste wil ik mij verontschuldigen voor de spelfouten ik ben dislecties.
ten tweede heb ik niet alle lagers vervagen alleen het hoog nodigen dus de kruk af lagers
hoe je die er uit krijgt staat beschreven in vele faq`s
de spellingen heb ik laten zitten omdat er over +-3 maanden toch een nieuwe krukas in komt en een nieuwe cilinder en zuiger, dit omdat ik hem gewoon zelf helemaal goed wil.
de koppeling reviseren is met niet al te veel moeite gegaan ben eerst ff lang de brommer boer gegaan die heeft de seegring er af gehaald voor me toen onderzettertje`s van kurk gehaald bij de blokker en als laatste de lijm mij de hubbo.;
het probleem zat er in dat alle delen weer goed gesmeerd moesten worden wegens dat het hele blok uit elkaar was geweest en alles had ik ontvet wegens dat de brommer 2 jaar had stil gestaan
toen heb ik ook maar de zuiger ringen vervangen omdat ik toch bezig was en het toch niet zo duur was (ok ze braken af de oude) voor de rest was er bijna nergens speling in eerste instantie was ik niet van plan in eerste instantie om heel de motor te reviseren eigenlijk was de koppeling alleen de bedoeling alleen ik was zo lekker bezig.en er gingen overal gloednieuwe pakkingen op om een lek te volkomen.

voor de rest was alles nog goed en aangezien ik niet te veel wou uitgeven

en nu maar rustig inrijden.

hopelijk weet je nu genoeg

volgens Firefox nu geen spelfouten ben alleen zo nu en dan een punt en komma vergeten (bijna altijd)

adje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor adje » 18 jan 2009 13:54

Hoofdletters en punten helpen al een hoop.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers