• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Valt uit op volle snelheid

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
MIKEY
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2008 23:52
  • Citeer

Berichtdoor MIKEY » 15 feb 2009 10:33

hallo,

ik heb het volgende probleem, als ik met mijn tomos rijd gaat hij na een tijdje heel erg stotteren alsof je ineens de brommer uitzet en door met het gas te spelen blijft hij dan stotterend rijden waarna hij vervolgens helemaal uitvalt. Als ik hem wil starten daarna doet hij dat als hij warm is beter als dat hij nog koud is. Als hij niet start haal ik de bougie eruit en maak deze schoon, als ik hem dan opnieuw start doet hij het in 1 keer weer. Het is natuurlijk raar dat ik telkens de bougie eruit moet halen als ik de brommer weer wil starten.

wat ik zou willen weten is waaraan dat uitvallen kan liggen en of dat te maken heeft met het bougie probleem.
ik heb de brommer een maand geleden naar de bromboer gebracht( voor een kappotte verlichting), die heeft eerst de ontstekking vervangen wat niet nodig is gebleken. het moest de spanningsregelaar zijn ( wat ik al had aangegeven bij de 1ste keer). sindsdien loopt hij niet meer goed.

er zit een standaard carb op met een sproeier 52. bougie is net vervangen. er zit een bromkop op en een endy terugloop. twv is 26-28. en een geheel standaard lichtfilter.
Ik snor me leven door :P
Omhoog


martijn1990
Tomosforummer
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 jan 2009 18:35
  • Citeer

Berichtdoor martijn1990 » 15 feb 2009 14:48

Probeer is en nieuwe bougie,

en ja als je brommer sinds die naar de brommerboer is geweest niet meer goed werkt lijkt het me logisch dat je het daar even meld want zij moeten je brommer gewoon in goede staat weer aan jou terug gegeven. En ja als het de ontsteking is die ze vervangen hebben ( wat niet nodig was) dan had ik daar tog wel wat van gezegt want hij komt ze afspraken blijkbaar niet na.
Omhoog

Gebruikersavatar
MIKEY
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2008 23:52
  • Citeer

Berichtdoor MIKEY » 16 feb 2009 10:44

tuurlijk heb ik er wat van gezegt dat hun een ontsteking gaan vervangen wat het probleem niet bleek te zijn en daarom heb ik daarvoor niks hoefen te betalen. ik ben daarna nog een keer terug gegaan naar hun en toen konden ze geen probleem vinden inmiddels is me garantie op die reparatie vervallen en dient dit probleem zich steeds vaker op.

aangezien ik de bougie net heb vervangen lijkt me onnodig dit nog een keer te proberen maar t is een optie.
Ik snor me leven door :P
Omhoog

C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 sep 2005 21:59
Locatie: ROTTERDAM
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 17 feb 2009 00:12

Beste Mikey,

Het kan nog alle kanten op met jou probleem. Zowel naar de brandstof of naar de elektriciteit.

Gek, …. dat je voor je verlichting naar de bromboer gaat en hij je ontsteking vervangt. Daar zal hij toch ook wel wat over gemeld hebben. Wat hij gevonden had, of zo iets ?
Of had je hem toen al laten weten dat er iets aan de had was. Dat hij steeds al rijdend uitviel ?

1. Ik zou even het volgende doen. Als hij er weer mee stopt. Bougie laten zitten en haal de tankdop er af. Het kan zo zijn dat hij vacuüm trekt in de tank (Tankdopgaatje verstopt) en daardoor geen benzine bij de carb. komt.
2. Nou dacht ik toch, dat de ontsteking een eigen spannings voorziening had, middels één spoel. En die voorziet de bobine van de primaire spanning. Dus de spanningsregelaar heeft daar niets mee te maken. Maak jij eerst eens de gele draad, die uit je motorblok komt, eens los. Isoleert hem af en ga rijden. Graag overdag want niets van je verlichting brand.
3. Het kan ook nog zijn dat de zwarte draad die naar de bobine en ook naar je uitknop gaat, af en toe sluiting naar het frame maakt. (De draad naar de uitknop kan je net buiten het blok ook afkoppelen.)
4. Ook kan het zijn dat je bougiekabel of kap de hoogspanning laat overslaan door een slecht isolatie punt. (Na lopen en met WD40 of siliconen spray inspuiten en afvegen)
5. Het kan ook nog zijn dat je gewoon vuil in je carburateur hebt.

Volg deze dingen eens op, dan hebben we een begin.

In afwachting van je resultaten verblijf ik met vriendelijke groet.
Keeshaven
Omhoog

Gebruikersavatar
MIKEY
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2008 23:52
  • Citeer

Berichtdoor MIKEY » 18 feb 2009 17:44

Bedankt voor de top reactie. ik ga deze punten even nalopen en kijk wat voor effect het heeft.

mvg michael
Ik snor me leven door :P
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.