Dus ik heb de ontstekingen verwisseld, en hij deed het perfect. Toen zaten de oude, kapotte lampjes en oude spanningsregelaar er nog in. Nadat ik die ontsteking had verwisseld heb ik een nieuwe spanningsregelaar gekocht, maar nu doen m'n lampjes het dus niet.Bij het oudere type van het nieuwe model blok heeft een groter vliegwiel, het vlieg wiel heeft daardoor sleuven erin zitten. Kwa spoelen heeft deze onsteking 3 spoelen, ze zitten horizontaal evenwedig boven en onder. De bovenste spoel (de dikkere) Is de 12v spoel samen met een kleine spoel aan de onderkant. Onder deze kleine spoel zie je en spoel die getaped zit, dit is de onstekings spoel zie foto bovenaan
...
Van het nieuwe type blok zijn beide onstekingen uitwisselbaar mits het vliegwiel ook word vervangen, ze worden wel beide anders gemonteerd
EDIT: Of had ik m'n brommer gewoon uit moeten laten staan, en vervolgens meten, en als hij dan naar 0 gaat is hij goed, begrijp namelijk niet helemaal wat je zegt (als ik de spanningsmeter aanzet geeft hij al -0.00 aan).Ohm-meter (of spanningsmeter op ohm-stand) en de draad een voor een doormeten. Als je meter uitslaat of terugloopt naar 0 (analoog of digi meter) is de draad goed, anders niet, dan zit daar de breuk in.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten