• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

sneller overschakelen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
16 berichten • Pagina 1 van 1
bram_tzr
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor bram_tzr » 06 jun 2009 14:19

• Welke model tomos heb je? a35
    Uit welk jaar komt de tomos ? 2004
    Is het een snor of een brommer? snor

Hallo,

bij mijn tomos duurt het overschakelen heel erg lang. hiermee bedoel ik niet op welke snelheid hij schakelt maar egt de tijd van ze 1 in zijn 2. een vriend van mij heeft een tomos en daarbij schiet die egt meteen in ze 2 en bij mij duurt het ongeveer 9seconden voordat hij in zijn 2 zit. welk onderdeel zorgt hiervoor? het vraagtekenveertje is al vervangen en zit er goed in. overigens hebben heel veel oudere tomossen dit en ik wil heel graag weten wat in de versnellingsbak hiervoor zorgt en hoe ik dit kan verhelpen

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 06 jun 2009 14:25

Je koppelingsveren, toch verschilt iedere tomos, ik rij met dezelfde setup rond als een vriend van me, ik schakel vrijwel meteen over, hij ook pas na een tijdje,

Als je echt wilt dat ie vroeger gaat schakelen moet je met je koppelingsveren gaan kloten, maar volgens mij als je ze inkort ga je juist later schakelen, en die veren verlengen daar heb ik nog nooit van gehoord :P
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

bram_tzr
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor bram_tzr » 06 jun 2009 14:28

Je koppelingsveren, toch verschilt iedere tomos, ik rij met dezelfde setup rond als een vriend van me, ik schakel vrijwel meteen over, hij ook pas na een tijdje,

Als je echt wilt dat ie vroeger gaat schakelen moet je met je koppelingsveren gaan kloten, maar volgens mij als je ze inkort ga je juist later schakelen, en die veren verlengen daar heb ik nog nooit van gehoord :P
niet goed gelezen dus ik wil niet dat die vroeger of later schakelt!!! bij mij is die heel lang bezig met rommelen om in ze 2 te gaan. je voelt dat die aan het schakelen is maar hy gaat tog net niet en ik wil dat dat heel snel gaat

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 06 jun 2009 14:34

Dan zou ik toch is kijken of je koppeling nog wel helemaal 100 is, misschien is de voering wel erg gesleten, of je tomos heeft gewoon moeite om op dat aantal toeren te komen dat kan ook nog.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

bram_tzr
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor bram_tzr » 06 jun 2009 14:36

Dan zou ik toch is kijken of je koppeling nog wel helemaal 100 is, misschien is de voering wel erg gesleten, of je tomos heeft gewoon moeite om op dat aantal toeren te komen dat kan ook nog.
koppeling is nog goed en dat die moeite heeft om veel toeren te maken klopt. ik heb wel een brommercilinder erop en mijn vriend niet en die van hem maakt snel veel toeren.. wat kan ik hieraan veranderen? een andere vriend van mij heeft standaard vertanding en die heeft dit probleem ook en heeft er wel een snel uitlaatje onder liggen

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 06 jun 2009 14:40

Zoals je zelf eigenlijk al zegt, andere vertanding, dat is het meest makkelijke,

Er zit trouwens sinds de A35 geen verschil meer tussen brom/snor cilinders, dit was alleen zo bij de Eicilinders, bij "vierkante" cilinders zit er geen verschil in, het enige verschil is dan brom of snor zuiger, de brom zuiger heeft 2 sleuven waardoor de inlaat makkelijker verloopt.

Tomos gaat te koop!

bram_tzr
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor bram_tzr » 06 jun 2009 14:46

Zoals je zelf eigenlijk al zegt, andere vertanding, dat is het meest makkelijke,

Er zit trouwens sinds de A35 geen verschil meer tussen brom/snor cilinders, dit was alleen zo bij de Eicilinders, bij "vierkante" cilinders zit er geen verschil in, het enige verschil is dan brom of snor zuiger, de brom zuiger heeft 2 sleuven waardoor de inlaat makkelijker verloopt.
ik bedoelde bromkop en daar zit wel een hoop verschil in. is er niet iets anders? want het is wel heel raar dat er 2 tomossen zijn met standaard vertanding en dat de 1 super snel doet en de ander niet. en ik heb ook nog nooit eerder op een tomos gereden die zoveel toeren maakt en bij hem is alles standaard kop zuiger vertanding alles behalve het standaard snel uitlaatje maar dat hebben ze ook allebij

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 06 jun 2009 14:49

Jaaa maar dat is het em :P iedere tomos verschilt gewoon, je kan niet 2 dezelfde motorblokken hebben die precies even veel kW produceren, dat is ook zo bij die vriend van mij zo, we rijden met dezelfde setup, soms trek ik hem eruit soms hij mij, verschilt gewoon.

Vertel even je hele setup, en ook de hele setup van die vriend van je, dat is wat makkelijker.

Tomos gaat te koop!

bram_tzr
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor bram_tzr » 06 jun 2009 14:58

Jaaa maar dat is het em :P iedere tomos verschilt gewoon, je kan niet 2 dezelfde motorblokken hebben die precies even veel kW produceren, dat is ook zo bij die vriend van mij zo, we rijden met dezelfde setup, soms trek ik hem eruit soms hij mij, verschilt gewoon.

Vertel even je hele setup, en ook de hele setup van die vriend van je, dat is wat makkelijker.
ik heb brommerkop standaard snel uiltaat en een 28 achtertandwiel
andere vriend van mij 33 achter standaard snel uitlaat
die vriend die snel schakelt 33 achter standaard snel

ik trek ze er allebij wel uit al1 die van hem maakt hoop toeren en schakelt snel en ik wil dat ook. hoop vrienden van mij hebben een tomos hebben ook allemaal standaard snel uitlaat en standaard vertanding en die hebben dat ook niet alleen gloednieuwe tomossen schijnen het wel te doen

bram_tzr
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor bram_tzr » 06 jun 2009 15:01

maar bij mij is het ook zo dat als er iemand achterop zit hij egt heel veel moeite heeft om te schakelen en dan blijft die egt een minuut moeilyk doen om te schakelen gewoon omdat die die toeren ofiets niet maakt

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 06 jun 2009 15:02

Die vriend die snel overschakelt heeft 33 achter, ik denk dat dat de rede is waarom hij sneller overschakelt, de motor hoeft namelijk minder moeite te doen om toeren te maken, omdat het een lichtere vertanding is.

Tomos gaat te koop!

bram_tzr
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor bram_tzr » 06 jun 2009 15:05

Die vriend die snel overschakelt heeft 33 achter, ik denk dat dat de rede is waarom hij sneller overschakelt, de motor hoeft namelijk minder moeite te doen om toeren te maken, omdat het een lichtere vertanding is.
hoe kan het dan dat die van hem het wel doet en andere vrienden van mij waarvan de tomossen precies hetzelfde zijn niet en dat nieuwere tomosjes het ook doen er moet tog wel iets zijn wat er in de versnellingsbak hiervoor aan te passen is

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 06 jun 2009 15:17

Misschien je diafragmaveer, ik zeg ook maar wat, maar ik denk dat als jij gewoon een groter atw op je brommer zet dat er niets aan de hand is.

Tomos gaat te koop!

santonius
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor santonius » 07 jun 2009 10:24

jah ik weet ook bijna zeker dat het aan de vertandingen ligt.
die bromkop maakt ook verschil.
hebben die vrienden vanjou ook de onsteking vroeger gezet?

bram_tzr
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor bram_tzr » 08 jun 2009 18:44

nee bij mijn vrienden is er niks veranderd behalve het uitlaatje

hansjuh070
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor hansjuh070 » 04 mar 2010 20:22

Er zit trouwens sinds de A35 geen verschil meer tussen brom/snor cilinders, dit was alleen zo bij de Eicilinders, bij "vierkante" cilinders zit er geen verschil in, het enige verschil is dan brom of snor zuiger, de brom zuiger heeft 2 sleuven waardoor de inlaat makkelijker verloopt.[/quote]

er zit zowiezo wel een verschil in een brom en snor cilinder :lol:
denk dat je dan een bril moet kopen bij een brom cilinder zijn de spoelpoorten toch een aardig stukkie groter 8)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
16 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers