ok heb niet stilgestaan want ik verveelde me af en toe tijdens de vakantie. en wat doe je dan... je gaat beunen aan je tosje.
dus...
ik was me ouwe kettingspanners zat. ze trokken constant krom. niet zo heel gek want er komt veel kracht op en een chrome achterbrug heeft niet echt een goeie fitting voor de spanners.
dus ik heb een beetje lopen brainstormen met no3l in de chat over hoe je dit zou gaan oplossen
mijn versie voor mijn mogelijkheden is door 2 hoekplaatjes te nemen, gaten opmaat frezen voor de wielas en kettingspanner en de hoekplaat achter het wiel zetten met een lijm. (wat voor boeit niet echt. er komt geen kracht op te staan uiteindelijk. het is meer zodat het op zijn plaats blijft als je achterwiel eraf is)
ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen
spanners komen van een fiets.
dat is niet alles
ik haalde me carterkap open en kwam erachter dat ik op aluminium reed
dus dan maar nieuwe voering. dit keer van leer. het werkt fantastisch. grijpt goed aan en weinig slip.
tijdens het wachten voor het opdrogen van de lijm ging ik even kijken naar een oude kapotte koppeling. het blok was een keer vastgelopen waardoor de rollenkooi kapot was. toen dit brak was dat onbekend terrein voor mij. nu niet meer dus even kijken.
een kooi uit een ouwe 1speed vertanding gehaald.
hij schakeld weer perfect over
toen ik ermee bezig was dacht ik: laat ik ook maar een trekverenkoppeling maken
zo gezegd zo gedaan.
de zilveren zouden zwarte worden. die zijn 40% ze zitten erop en grijpen precies op het juiste moment
aan.
uitlaatophanging gemaakt want me normale is afgebroken.
en ik heb me achterspatbord een beetje ingekort.
dat was het dan weer. tot de volgende keer