• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

"Eivormige cilinder"

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Breggie
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:29
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Breggie » 09 jan 2006 13:32

Hallo hallo,

Ik ben van plan een oude snor op de kop te tikken, althans.....ben op zoek, maar nu zag ik een aantrekkelijke...........alleen met zo'n oude
"eivormige" cili!! Kan iemand mij vertellen wat hier de voor-en nadelen van zijn? Restricties ed... Wilde namelijk een redelijk goede kopen, wat dingen aanpassen zoals dus bromkop monteren. Maar ja, nu loop ik dus vast! :roll: Bij voorbaat dank.
Omhoog


Breggie
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:29
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Breggie » 09 jan 2006 13:39

En nog een vraagje eigenlijk.....

Is de sproeier bij een snor standaard een begrenzing? Helpt het om er een groter maatje in te gooien?
Omhoog

s25 power
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 apr 2005 21:20
Locatie: duiven
  • Citeer

Berichtdoor s25 power » 09 jan 2006 13:56

tuurlijk helpt een sproeier :Pmaar een begrenser wil ik het ook weer nie noemen
en een eivormige cilinder is zonder membraam je kan er gewoon een brom kop enz opgooien boeid niks je kan ook een membraam cilinder halen kan er ook gewoon op dusz :P
mzzl s25 power
70cc-airsal
20mm-dell
uitlaat-yasuni R
Omhoog

Breggie
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:29
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Breggie » 09 jan 2006 14:01

Dus dan heb je een "mini" cilinder, met daarop een "stuk grotere" kop?? Of zie ik dit verkeerd? Lijkt mij namelijk niet echt mooi :shock:
Omhoog

Breggie
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:29
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Breggie » 09 jan 2006 14:03

Ik heb namelijk nog twee bromblokkies liggen, met "normale" vierkante cilinderkits. Deze koppen zijn toch groter dan de kop van een eivormig cil?
Weet iemand eigenlijk ook hoe oud deze eivormige cilinders zijn? :idea:
Omhoog

Milan
Vaste forummer
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 jun 2005 10:28
Locatie: Bussum
Contacteer:
Contacteer Milan
Website
  • Citeer

Berichtdoor Milan » 09 jan 2006 14:07

Nadelen ei cilinder: minder goede koeling door relatief klein koel oppervlak. Geen membraam: gaat dus anders met zijn gas lucht mengsel om.

Ik raad je dus aan om een tomos met membraam cilinder te kopen, dus zon grote vierkante cilinder. óf je zou op die tomos met ei cilinder die je noemde een membraam cilinder kunnen monteren. Dit past.

Sproeier is GEEN begrenser. Simpelweg om dat hij niet bedoelt is om te begrensen.

suc6 met kopen, er staan op dit forum nog tips voor Tomos-aankoop. MILAN
Afbeelding
Omhoog

Breggie
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:29
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Breggie » 09 jan 2006 14:18

:) Hartstikke bedankt Milan! Dat word dus geen Tom met ei 8) omdat ik geen zin heb gelijk dat allemaal te vervangen. Zoek wel ff door naar vergelijkbaars met normale cilinder.
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 09 jan 2006 15:46

wat milan zegt klopt , en de ei modellen zijn vaak meer gesleten omdat ze al een stuk ouder zijn .

and for the record, dit hoort niet bij tuning ;)
Omhoog

JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website
  • Citeer

Berichtdoor JooL » 09 jan 2006 15:54

Ik heb ei cilinders gehad die makkelijk 60 liepen.

Het maakt opzich niet uit maar je zorgen dat je er een heb een dell'orto caberateur die zijn makkelijker op te voeren.
Afbeelding
Omhoog

PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 09 jan 2006 16:31

Ik heb ei cilinders gehad die makkelijk 60 liepen.

Het maakt opzich niet uit maar je zorgen dat je er een heb een dell'orto caberateur die zijn makkelijker op te voeren.
dat is het snelle model met opengewerkte spoelpoorten toch?

die had ik ook was een snor met immi snelle pijp ging ook 55 ...
Omhoog

Gebruikersavatar
Rick
Tomosforummer
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:54
Locatie: Beuningen (gld)
  • Citeer

Berichtdoor Rick » 23 jan 2006 11:59

hej ik heb een tomos snor met ei cil. en 24 tandwiel achter.
loopt nu ong. 40
wil hem 50 laten lopen, kan ik er dan een andere uitlaat opzetten bv .proma gp
want ik heb gehoord dat hij dan niet sneller zou lopen. :?
TOMOS QUARDRO
* Uitlaatpoort bewerkt
* Techno Estoril
* 14mm Spruit geflowed
* Snelheid : geen teller
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website
  • Citeer

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 23 jan 2006 12:10

of je maakt ff een eigen topic aan.

proma gp loopt ie wel sneller door, als je hem goed afstelt.

mijne liep er (als ie liep) wel 60 mee,
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
Rick
Tomosforummer
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:54
Locatie: Beuningen (gld)
  • Citeer

Berichtdoor Rick » 23 jan 2006 12:26

bedankt
ben nieuw op forum daarom
:wink:
TOMOS QUARDRO
* Uitlaatpoort bewerkt
* Techno Estoril
* 14mm Spruit geflowed
* Snelheid : geen teller
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 23 jan 2006 14:56

de verbrandingskamer van een ei-kop is nagenoeg het zelfde als die van de vierkante brom-kop

dat verwisselen heeft dus geen zin

wel kun je hem wat afvlakken

verder het inlaat poortje iets vergroten en hetzelfde met het uitlaat poortje

dan raakt ie wat makkelijker zijn gassen kwijt


helemaal goed afgesteld enz dan is een ei cilinder idd tot over de 60 te krijgen hoor



edit praatpaal: sales = sales, gebruik pb bijv. maar
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04
  • Citeer

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 05 feb 2006 12:54

of je maakt ff een eigen topic aan.

proma gp loopt ie wel sneller door, als je hem goed afstelt.

mijne liep er (als ie liep) wel 60 mee,
Hoe bedoel je dat precies hellracer??
Ik heb nu ook een tomos snorfiets met een eicilinder (zeggen ze) en de standaarduitlaat die eronder zat was helemaal doorgerot, dus heb ik op marktplaats een tweedehands proma gp uitlaatje gekocht, opnieuw gespoten en hij ziet er weer als nieuw uit. (zie ook mijn opknapper)
Maar wat valt er aan af te stellen dan?? Het is toch gewoon: die uitlaat eronder schroeven en gaan..?
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 05 feb 2006 13:01

nee dat is het niet.
je moet je sproeier vergroten.
anders krijgt je brommer te weinig benzine met de nieuwe uitlaat.
(Ik weet eigenlijk niet wrm je sproeier moet vergroten, ik vond het altijd wel vreemd dat je je sproeier moet vergroten :? )
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04
  • Citeer

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 05 feb 2006 13:13

Ok, en waar zit die sproeier? bij de carborateur in de buurt ofzo?
Alles is nog standaard bij het motortje, wat voor maat zit er dan in en welke moet ik dan hebben?
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 05 feb 2006 13:27

hij zit IN je carberateur in dat zwarte bakje wat er onder aan vast zit
dat heet het vlotterbakje

als je die los draaid zie je een koperkleurig schroefje in het midden zitten
dat is je sproeier
daar staat in het heel klein een nummer op

het nummer is dus je sproeiermaat

zoek maar eens op
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 05 feb 2006 13:37

zie ook

http://www.tomosforum.nl/tut_sproeier_vervangen.php

maar bij jouw zit de cabrateur onder het frame, en je hebt mischien een andere cabrateur genaamd encarwi, maar het principe is het zelfde
Omhoog

tomos16
Tomosforummer
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 dec 2005 14:52
Locatie: Monster (westland)
  • Citeer

Berichtdoor tomos16 » 05 feb 2006 15:29

ik heb een tomos quadro e-start uit 2003,, alles is helemaal standaard,, pas geleden heb ik een technigas next terugloper er onder gelegt,, en me sproeier is standaard 50 gebleven,, en hij loopt prima,,dus ik heb me sproeier ook niet vergroot,, me bougie is ook gewoon koffiebruin :wink:
Tomos Quadro E-Start (brom)
Cilinder: 65cc eurokit/Airsal
cilinder kop: standaard brom
Uitlaat: technigas next terugloper met bidalot c-20 demper
Carb: 15/15
atw: 22
sproeier: 68
Top: 80 autoteller
Neon: Ja! blauw onder me blok

tomos is geverkoopt!!
Angerfist will survive!!!
HARDCORE WILL NEVER DIE!!!
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
22 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.