• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vraagtekenveer vraag

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Frnk93
Vaste forummer
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 sep 2009 01:05
Locatie: Wildervank
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 11 nov 2009 00:30

de vraagtekenveer is bij mij waarschijnlijk gebroken, ik heb geen zuigerstop. hoe kom ik nu bij het vraagtekenveertje?
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 11 nov 2009 06:16

Verplaatst naar Algemeen. FAQ is niet voor vragen.

Je zal toch een zuigerstopje moeten kopen. Kost ergens tussen 7 en 10 euro. Zonder dat wordt het erg moeilijk de moer van de koppeling los te halen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 11 nov 2009 15:43

Wat Shadow zegt, je hebt hem echt nodig, anders ga je onwijs zitten kloten, en een zuigerstop zal je nog wel vaker nodig hebben als je Tomos rijd, dus het is altijd handig om te hebben.
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 11 nov 2009 23:08

kan ook anders:

De bouten op je cilinderkop alle 4 zo los mogelijk draaien en dan je cilinderkop omhoog halen, daar een bijtel oid voorzichtig in steken(zo breed mogelijk iniedergeval)
dan de bouten alle 4 even strak aandraaien.
Dan kan je je koppelingsbout losdraaien.

Sommige zeggen dat dit geen goede manier is, het is wel beun inderdaad maar je moet wel heel achterlijk zijn wil je op die manier je cilinder of kop vernachelen.
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Frnk93
Vaste forummer
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 sep 2009 01:05
Locatie: Wildervank
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 11 nov 2009 23:36

ik ga morgen eventjes zuigerstop halen:) dat lijkt me het beste dan maar, moet namelijk ook nog vliegwiel er weer opmaken en zo vast nog wel vaker dingen waar dit makkelijk voor is:)
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 12 nov 2009 08:49

Je weet dat dat veertje zowat in het hart van je motortje ligt? Weet waar je aan begint :P .
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Gebruikersavatar
Frnk93
Vaste forummer
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 sep 2009 01:05
Locatie: Wildervank
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 12 nov 2009 14:23

ligt ja onder de versnellingstandwielen, t zal idd wel even wa uurtjes kosten maar we zullen het zien of hij gebroken is of niet:)
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt
Omhoog

Gebruikersavatar
Sugi
Vaste forummer
Berichten: 375
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:07
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 12 nov 2009 16:55

Mijn ervaring is dat het zo gepiept is, zeker als je je blok op een (schone!) werkbank kan leggen oid (keukenblad :P) dan gaat alles lekker vlot.

Wel een kleine waarschuwing met een zuigerstop, zorg ervoor dat er niet te veel kracht op de zuiger en zuigerstop komt te staan. Zo is kicken met je zuigerstop er nog in meestal redelijk slecht voor je zuiger maar als een malle aan een moer gaan hangen en (vooral) er op staan hengsten als je em los wil maken is redelijk slecht want je zuiger, drijfstang en krukas vangen alle klappen op.
Omhoog

Gebruikersavatar
Frnk93
Vaste forummer
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 sep 2009 01:05
Locatie: Wildervank
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 12 nov 2009 17:12

ik heb een zuigerstopje gehaald+binnenband, hoe kan ik nou de versnellingstandwielen eraf krijge om bij de veer te komen? ik begrijp dat ik de complete koppeling er enzo afmoet halen, maar dan?
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 12 nov 2009 17:18

Kickstartpedaal ook even losmaken, dan schuif je, als de koppeling eraf is de middenas en kickstartas er samen uit. Let er wel op bij het weer inbouwen dat de kickstartremveer (achter het kettingwiel van de kickstartas) weer in de opening van het carter valt en naar voren wijst. Check ook even op losse ringen op de kickstartas die nu nog niet zichtbaar zijn.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 13 nov 2009 14:18

Misschien is het handig om even een werkplaats handboek erbij te pakken.
Het is niet zo heel moeilijk, maar met zo boekje is het helemaal makkelijk.
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.