• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Verschijnselen van kapotte keering.

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2 berichten • Pagina 1 van 1
chris1976gouw
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 feb 2010 09:49
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor chris1976gouw » 14 mar 2010 15:46

Hallo mensen.

Ik heb een vraag.

Als je keerring er uit ligt,of kapot is,is dit ergens aan temerken?

Mijn brommer loopt slecht stationair,en de bromboer zij dat het waarschijnlijk aan de keerringen ligt.
Ik heb de keerring aan de koppeling kant nagekeken,maar deze zit er nog keurig in.
Ik kan niet zien of hij lek is,maar als deze lek is,komt er dan geen benzine in je carter,dus in de olie?
Want dit was bij mij niet het geval.
En aan de ontstekings kant wasalles ook mooi droog.

Of krijg je dan alleen een druk verlies?

En is het tetesten of ze lek zijn,ofmoet je ze gewoon op de gok verwisselen?

Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft.
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 15 mar 2010 11:02

Als keerringen gaan lekken krijg je compressieverlies. Maw je kickstart kan veel makkelijker naar beneden getrapt worden. Als je versnellingsbakkeerring lekt krijg je witte rook uit je uitlaat wat duidt op verbrandde ATF olie. Aan de ontstekingskant zul je dit niet hebben maar alleen drukverlies en nattigheid achter de ontstekingsplaat.

Visueel is er niets te zien aan een keerring van buitenaf. Vaak knapt het veertje om de kraag die om de krukas zit. Als je een of meerdere symptomen hebt kun je nog checken op valse lucht met deo, maar als je compressieverlies heb kun je beter uit voorzorg beide keerringen vervangen. Ze kosten weinig en daarmee sluit je uit dat daar de oorzaak ligt van het slechte draaien van de motor.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
2 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.