• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tapeind breekt af na opschroeven moer !WTF!

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 17 apr 2010 17:43

oke ik zit met probleem,
ik heb net nieuwe tapeinde , ik wou vandag mijn cilinderkop op mijn cilinder schroeven en ik schroevde de moeren met mijn volle kracht op de tapeinde , en wat gebeurd er: mijn tapeind breekt af op de plaatst waar ik de moer erop schroef, Ik ben bang dat dit ook met de andere gebeurd want opzich had ik nog niet eens hel veel kracht gebruikt , hoeveel kracht kan zon tapeind eigenlijk aan? dit is echt teering iritant aangezien dit net gebeurd waneer de brommerzaken dicht zijn , leuk meot ik tot maandag wachten..
foto volgt nog , maar ik vraga me nu af hoe strak moet je die moeren op je tapeinde schroeven? ik wil geen valse lucht of lekages dus ik dacht dat moet hard maar niet dus? en het vastdraaie stopte ook niet ik kon maar blijven draaien is he tniet uiteindelijk zo dat als je maar doordraait je uiteindeljik je tapeind onder uit je blok draait? of kan dat niet? nja in ieder gvl jheel irtant . kan iemand een beetje helpen?
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 17 apr 2010 18:05

Mijn motto is: vast is vast. Het is maar een M6 draadeindje, dat kan niet zoveel hebben als een M10. Gewoon op gevoel of koop een momentsleutel als je je eigen krachten niet weet te beheersen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 17 apr 2010 18:07

Even offtopic, maar tapeind van cilinder/kop is volgens mij M7
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 17 apr 2010 18:08

Yep, ff overheen gelezen. :roll:
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 17 apr 2010 18:17

nja in ieder gvl vind ik het vreemd ik wou geen lekage en geen valse lucht dus wat is de beste tip? want als hij niet was afgebroken was ik zo nog een tijdje doorwezen draaien omdat ik nog wel redelijk verder kon , maar toen brak die af. erg vervelend aangezien het 5 minuten was vordat alle brommerzaken dichtgingen leuk nu moe tik tot dinsddag wachten, waarom hebben brommerzaken geen supermarktopeningstijden :(
ik had ze ook niet kruislings vastgedraaid dat wist ik nie eens dat dat moest dat hoorde ik net psas van iemand, ik hebdie andere ook al aardig hard vastgedraaid zijn die nu dan nog wwel stevig genoeg? dat ze straks niet ineens kapot gaan tijdens het rijden ofzo? dus gewoon deze vervangen , ik heb nog wel een oude roestige tapeidne liggen die beetje krom is die erin doen is nie zo goed idee lijkt me he?

mvg
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 17 apr 2010 21:32

Ja kan idd beter even afwachten.
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website
  • Citeer

Berichtdoor boy-1993 » 18 apr 2010 01:29

gewoon afwachten tot dinsdag draai ze vast tot dat ze neit meer vaster kunnen zet niet te veel kracht en doe het kruistlings ik heb totaal niet veel kracht erop gezet en geen valse lucht ofzo je hoeft het echt neit zo strak vast te draaien wat shadowranger al zei vast is vast.
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 18 apr 2010 16:04

dat was dus het probleem je zegt vast is vast en gewoon draaien totdat het niet meer gaat maarik kon maar doordaien ook toen hij afbrak kon ik nog verder doordraaien , hij za t dus nie echt vast maar ok ik zal volgende keer nie hel strak doen ik zal erop letten , zal ik die andere tapiende ook maar vervangen? want kunnen die nu ook zwak zijn? die had ik ook strak gedraaid maar ze zijn niet afgebroken maar toch maar vervangen??
mvg
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 18 apr 2010 17:59

Ik zou ze gewoon alle 4 vervangen en de moertjes en dergelijke, zijn gewoon complete setjes van te koop.

Waarom zou je met oude rotzooi gaan kloten, zo'n setje kost hooguit een paar euro.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
Enzyme88
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 dec 2009 20:25
  • Citeer

Berichtdoor Enzyme88 » 18 apr 2010 18:41

idd gewoon nieuw,oude spul roest alleen maar vast enzo.
Heb je de volgende keer ook geen gedonder dat ie niet los wil ofzo.
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 18 apr 2010 19:34

eh ze zjin 2 dagen oud he? :P
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 18 apr 2010 19:36

en een paar euro zjin denk ik internet prijzen , bij brommerzaken is het altijd duurder , het gaat me er niet om of ik die oude moet vervangen omdat ze oud zijn, meer omdat ik die ook strak had vast gedraaid dat ze nu dus misschien zwakkerzijn?

kijk ik had ze allemala strak gedraaid maar eentje bbrak maar nu ben ik bang dat die andere ook zwak zijn door het strakke aandraaien en dus ook binnenkort kunnen gaan breken zou dat kunnen? of als ik ze nu gewoon vorizichtig vastdrai blijven ze wel zitten>?

mvg.


edit: hoe vervang je trouwens die tapeinde zonder je hele cilidne rderaf te hale? kan ik gwn me tapeinde ut me blok schroeven? terwijl mijn cilinder er nog an hangt met de andere tapeinde? ik wil niet weer me hele zuiger in me cilinder doen :S
Omhoog

Gebruikersavatar
benno0o
Tomosforummer
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2009 21:07
Locatie: Rhoon
  • Citeer

Berichtdoor benno0o » 19 apr 2010 00:20

en een paar euro zjin denk ik internet prijzen , bij brommerzaken is het altijd duurder , het gaat me er niet om of ik die oude moet vervangen omdat ze oud zijn, meer omdat ik die ook strak had vast gedraaid dat ze nu dus misschien zwakkerzijn?

kijk ik had ze allemala strak gedraaid maar eentje bbrak maar nu ben ik bang dat die andere ook zwak zijn door het strakke aandraaien en dus ook binnenkort kunnen gaan breken zou dat kunnen? of als ik ze nu gewoon vorizichtig vastdrai blijven ze wel zitten>?

mvg.


edit: hoe vervang je trouwens die tapeinde zonder je hele cilidne rderaf te hale? kan ik gwn me tapeinde ut me blok schroeven? terwijl mijn cilinder er nog an hangt met de andere tapeinde? ik wil niet weer me hele zuiger in me cilinder doen :S
helaas voor jou dan word het wel erg moeilijk, als alle 4 de tapeinden er nog op zaten zou je ze er met cilinder erop eruit kunnen draaien, maar hoe wil je ze er dan weer in terug zetten ?

Ik zou je cilinder eraf halen, je tapeinden kan je eruit halen door een gedeelte je tapeinden te vijlen totdat ze recht zijn, dan een tang erop en draaien.

hoe ik het een tijdje geleden heb gedaan is gewoon een pipe wrench erop gezet, die klemt zich namelijk vast achter tandjes.
In het bezit van een ORIGINEEL zundapp ks 50 ( watergekoeld )
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

en in het bezit van een tomos ( a3 ) levert meer problemen als zundapp :P
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.