• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Warmloper!

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
16 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Hans Klok
Tomosforummer
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:41
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor Hans Klok » 21 mei 2010 22:05

een zeer goedenavond allemaal.

ik heb net een warmloper ondervonden ik weet de oorzaak al verkeerde benzine :') (dacht dat t gewone benzine was bleek test benzine te zijn dus tip gebruik nooit benzine wat je toch nog hebt staan) Dus mijn vraag was wat kan er allemaal kapot zijn of gooi er eerst maar even gewone mix in en rij wat en kijken of ie weer warmloopt
Rij Magisch Rij Hans Klok Style
Tomos Flexer (a35)
bullet uitlaat
atw 26-26
dellorto 14/12
bromkop
sproeier 55
schuin spruitstuk ontgrenst
powerfilter
63 kmpu volgens bord langs de weg
Omhoog


Gebruikersavatar
Enzyme88
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 dec 2009 20:25
  • Citeer

Berichtdoor Enzyme88 » 21 mei 2010 22:09

Ik zou zeggen trek je cilinder er eens af en kijk goed of je geen plekken of krassen ziet. Zoniet,er weer opzetten en met goede mensmering weer doorrijden. :wink:
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters
Omhoog

Gebruikersavatar
Hans Klok
Tomosforummer
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:41
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor Hans Klok » 21 mei 2010 22:11

nieuw probleem de cilinder zit vastgeroest aan me karter, zelfs met het schep idee wat ergens op t forum stond is het niet gelukt of is t genoeg om me zuiger op t laagste punt te zetten en dan te kijken
Rij Magisch Rij Hans Klok Style
Tomos Flexer (a35)
bullet uitlaat
atw 26-26
dellorto 14/12
bromkop
sproeier 55
schuin spruitstuk ontgrenst
powerfilter
63 kmpu volgens bord langs de weg
Omhoog

Gebruikersavatar
Enzyme88
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 dec 2009 20:25
  • Citeer

Berichtdoor Enzyme88 » 21 mei 2010 22:20

Al met WD-40 oid bezig geweest? Wil ook erg helpen.

Je zuiger op het laagste punt zetten kan werken,als je direct iets ziet.
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 21 mei 2010 22:24

ik zou er een FAQ over maken maar mijn camera is kapot.
Je kan de cilinder er af trekken met een paar draadeinden met moeren en een paar carrosserie ringen.

Eerst draai je een moer op het draadeind en daarop komt een ring.
Dat stop je tussen de koelribben en je zorgt ervoor dat de moer+ring onder de cilinder zit.
Als je nu doe moer omhoog gaat draaien dan pers je dus ook de cilinder omhoog.
Zo kan je stukje bij beetje de cilinder eraf draaien en ik raad je wel aan flink wat olie te gebruiken.

* als je kop eraf is en je zuiger gaat nog soepel en je ziet geen krassen in de cilinder als je met een zaklamp kijkt ,dan kan je ook gewoon kijken of hij nog loopt want misschien valt het mee.
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 21 mei 2010 22:27

gewoon kop eraf, zie je niks geen vegen/krassen. kop er weer op, mengsmering erin en rijden maar.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 21 mei 2010 22:41

ik zou er een FAQ over maken maar mijn camera is kapot.
Je kan de cilinder er af trekken met een paar draadeinden met moeren en een paar carrosserie ringen.

Eerst draai je een moer op het draadeind en daarop komt een ring.
Dat stop je tussen de koelribben en je zorgt ervoor dat de moer+ring onder de cilinder zit.
Als je nu doe moer omhoog gaat draaien dan pers je dus ook de cilinder omhoog.
Zo kan je stukje bij beetje de cilinder eraf draaien en ik raad je wel aan flink wat olie te gebruiken.

* als je kop eraf is en je zuiger gaat nog soepel en je ziet geen krassen in de cilinder als je met een zaklamp kijkt ,dan kan je ook gewoon kijken of hij nog loopt want misschien valt het mee.
Ik snap je uitleg zo niet helemaal, waar zit het 'draadeind' aan vast dat hij de cilinder omhoog trekt?

En inderdaad gewoon even kop eraf halen en op krassen controleren, is er niks te zien, goed smeren en doorrijden, merk je snel genoeg of 't nog goed zit.
M'n Tomosje!
-Rereviseerd blok, spoelers opmaat voor 65cc
-65cc Airsal, inlaat en uitlaat bewerkt
-65cc Puch HD kop
-Proma GP
-15mm DO+Gaasfilter
-Beide koppelingsveren 1.5cm ingekort
-Leren koppelingsvoering
-TWV 26-24
Omhoog

Gebruikersavatar
Enzyme88
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 dec 2009 20:25
  • Citeer

Berichtdoor Enzyme88 » 21 mei 2010 22:48

ik zou er een FAQ over maken maar mijn camera is kapot.
Je kan de cilinder er af trekken met een paar draadeinden met moeren en een paar carrosserie ringen.

Eerst draai je een moer op het draadeind en daarop komt een ring.
Dat stop je tussen de koelribben en je zorgt ervoor dat de moer+ring onder de cilinder zit.
Als je nu doe moer omhoog gaat draaien dan pers je dus ook de cilinder omhoog.
Zo kan je stukje bij beetje de cilinder eraf draaien en ik raad je wel aan flink wat olie te gebruiken.

* als je kop eraf is en je zuiger gaat nog soepel en je ziet geen krassen in de cilinder als je met een zaklamp kijkt ,dan kan je ook gewoon kijken of hij nog loopt want misschien valt het mee.
Ik snap je uitleg zo niet helemaal, waar zit het 'draadeind' aan vast dat hij de cilinder omhoog trekt?

En inderdaad gewoon even kop eraf halen en op krassen controleren, is er niks te zien, goed smeren en doorrijden, merk je snel genoeg of 't nog goed zit.
Ik denk dat hij het hele draadeind erafhaalt? Of? Ik snap het zelf ook niet helemaal. :?
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters
Omhoog

Gebruikersavatar
Hans Klok
Tomosforummer
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:41
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor Hans Klok » 21 mei 2010 22:59

het probleem is dat ik morgen maar 1 uurtje de tijd hiervoor heb en moet ook nog benzine halen FIETSEND!!! AAA
al een jaar niet gedaan :') ... dus ik houd t dit keer bij gewoon checken door de kop eraf te halen :D
Rij Magisch Rij Hans Klok Style
Tomos Flexer (a35)
bullet uitlaat
atw 26-26
dellorto 14/12
bromkop
sproeier 55
schuin spruitstuk ontgrenst
powerfilter
63 kmpu volgens bord langs de weg
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 21 mei 2010 23:09

Ik snap je uitleg zo niet helemaal, waar zit het 'draadeind' aan vast dat hij de cilinder omhoog trekt?
dat is het probleem zonder foto's

het draadeind staat op het blok.
dus als je dan de moer omhoogdraait dan duw je de cilinder er af.

Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Hans Klok
Tomosforummer
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:41
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor Hans Klok » 21 mei 2010 23:17

Als je camera t weer doet kan je dan voor de horeca manager in opleiding hier fftjes een leuke faq maken want niet iedereen hier volgt een prachtige opleiding waar je leert beunen :koning:
Rij Magisch Rij Hans Klok Style
Tomos Flexer (a35)
bullet uitlaat
atw 26-26
dellorto 14/12
bromkop
sproeier 55
schuin spruitstuk ontgrenst
powerfilter
63 kmpu volgens bord langs de weg
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 22 mei 2010 00:41

ik ga die van mijn ma morgen meenemen okee :koning:
Omhoog

Gebruikersavatar
Enzyme88
Tomosforummer
Berichten: 144
Lid geworden op: 06 dec 2009 20:25
  • Citeer

Berichtdoor Enzyme88 » 22 mei 2010 00:47

Ik snap je uitleg zo niet helemaal, waar zit het 'draadeind' aan vast dat hij de cilinder omhoog trekt?
dat is het probleem zonder foto's

het draadeind staat op het blok.
dus als je dan de moer omhoogdraait dan duw je de cilinder er af.

Afbeelding

Probeer hier een leuke FAQ van te maken,zullen veel mensen baat bij hebben! :)
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 23 mei 2010 10:26

Als ik het goed begrijp is het dan een wedstrijdje wat er sterker is.

Je aluminium carter of je vastgerotte gietijzeren cilinder. Aangezien je de krachten op je blok op een piepklein oppervlakte verspreid...
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 23 mei 2010 12:51

ik heb deze methode al meerdere malen met succes toegepast.
als je zorgt dat er iets onder het draadeind zit wat de kracht een beetje verdeeld dan kan het goedgaan.
en als het echt te vast zit dan lukt het gewoon niet je ziet het vanzelf als je aluminium begint te buigen dus dan gaat het niet lukken.

hier is die FAQ:
viewtopic.php?f=53&t=13952
Omhoog

Gebruikersavatar
Hans Klok
Tomosforummer
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:41
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor Hans Klok » 23 mei 2010 21:32

die ga ik proberen als ik miss een 50 cc snel erop ga zetten..
maar me cilinder was nog helemaal top en heb vandaag weer een eind gereden. dus van mij mag die dicht eigenlijk.. :P
Rij Magisch Rij Hans Klok Style
Tomos Flexer (a35)
bullet uitlaat
atw 26-26
dellorto 14/12
bromkop
sproeier 55
schuin spruitstuk ontgrenst
powerfilter
63 kmpu volgens bord langs de weg
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
16 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.