Ik heb vanmiddag een aanrijding gehad met een auto binnen de woonwijk in een nogal wat onduidelijke situatie

Zoals op de foto is te zien rij ik op het moment achter de auto door de woonwijk (op VEILIGE afstand).
Halverwege de straat wijkt de auto ineens naar links voor een vrij parkeervak (ZONDER richting) en op dat moment wil ik er rechts voorbij. Op dat moment besluit de bestuurder van de auto (ZONDER richting aantegeven) maar naar rechts te gaan om de auto op zijn OPRIT te parkeren.
Resultaat vol in zijn rechter voorscherm geland! Omdat hij ook erg onverwachts deze manoeuvre maakte had ik nauwelijks tijd om te reageren, en zoals vele van jullie weten is de remweg van een standaard Quadro niet al te best !
Toen ik eenmaal op de grond lag, en van de beste man de volle lading aan scheldwoorden richting mij kreeg, besloot de vent maar rustig zijn spiegel op te rapen ipv naar mij te kijken. Dat terzijde maar toch, ik vind het nogal kwalijk!
Vervolgens vernam ik van de man dat hij werkzaam was bij de politie (Hij wou er blijkbaar mee te koop lopen) Hij gooide het erop dat ik RECHTS INHAALDE. Hij gaf zelf toe geen knipperlicht te hebben gebruikt en wou mijn zijde niet eens aanhoren.
Op zijn verzoek zijn collegas en blauw gebeld! Die gaven geen gehoor omdat ze wat belangrijkere dingen te doen hadden. Wij hebben een schadeformulier ingevuld , maar de beste man was aan het schetsen en daar was ik het al niet mee eens! Dus ik heb niks ondertekend!
Ik ga uiteraard morgen aan de bel met mijn verzekeringsagent, en ik heb ondertussen online schadegemeld.
Maar mijn vraag is dan ook, wat vinden jullie van deze situatie? Wie is er schuld , wettelijk gezien? En hoe gaat proces nou verder!? Ik ben overigens BROMfietser, dus geen kwetsbaar verkeer..
Alvast bedankt!
Groet,
Ad