Die S-bochten trekken nu eenmaal hard op, speedy's totaal niet. Heeft niks met afstelling te maken, gewoon met de uitlaat.
Een originele bromkop is nieuw rond de 40/50 euro. Hier op het forum zijn lui die het voor ong 20 euro verkopen. Een nieuwe HD kop kost ook 20 euro. Deze staat alleen niet mooi op een tomos vind ik (zijn iets kleiner en grijs van kleur)
Met de tandwielen kun je ook nog gaan spelen, maar aangezien je een snor hebt denk ik dat je tandwiel nu al aan de grote kant is. (ik gok op 31 of 33.)
Ontsteking en bromkop zijn en en, geen of of situatie
Ik zou sowieso je ontsteking verzetten.
Met de Puch HD kop trek je harder op maar zoals Firezi al zei, je ziet het direct (kleiner, andere kleur), een tomos Bromkop trekt minder hard op maar ziet er (mijns inziens) beter uit en je kan em afvlakken zodat het een puch hd kop nadert kwa prestaties
Die S-bochten trekken nu eenmaal hard op, speedy's totaal niet. Heeft niks met afstelling te maken, gewoon met de uitlaat.
Een originele bromkop is nieuw rond de 40/50 euro. Hier op het forum zijn lui die het voor ong 20 euro verkopen. Een nieuwe HD kop kost ook 20 euro. Deze staat alleen niet mooi op een tomos vind ik (zijn iets kleiner en grijs van kleur)
Met de tandwielen kun je ook nog gaan spelen, maar aangezien je een snor hebt denk ik dat je tandwiel nu al aan de grote kant is. (ik gok op 31 of 33.)
Ik heb net de sproeier bekeken en die is goed (koffiebruin).
Maar moet ik dan toch nog proberen de ontsteking te verzetten of zeg je dat ik beter een andere kop erop kan zetten ?
En gaat de voorkeur uit naar bromkop van Tomos of Puch HD ?
Toch moet ik Firezi gelijk geven. Met de orginele uitlaat was hij behoorlijk snel van de plaats. Ik ga zometeen kijken of ik ergens een zuiger blokkeerder kan uithalen en een vliegwieltrekker om te ontsteking te verzetten. Ik laat jullie het resultaat zeker wetenZolang je een snor carb hebt kan je je luchtfilterbegrenzer beter laten zitten, het motortje loopt dan vaak veel netter, en Firezi, praat alsjeblieft geen onzin met je S-bocht trekt snel op, als er iets voor geen meter optrekt is het een snor met Sbochtuitlaat,
Toch moet ik Firezi gelijk geven. Met de orginele uitlaat was hij behoorlijk snel van de plaats. Ik ga zometeen kijken of ik ergens een zuigerstop kan uithalen en een vliegwieltrekker om te ontsteking te verzetten. Ik laat jullie het resultaat zeker wetenZolang je een snor carb hebt kan je je luchtfilterbegrenzer beter laten zitten, het motortje loopt dan vaak veel netter, en Firezi, praat alsjeblieft geen onzin met je S-bocht trekt snel op, als er iets voor geen meter optrekt is het een snor met Sbochtuitlaat,
Goed lezen is een kunst tegenwoordig; met een bromkop trek je trager op dan met een puch HD kop, dit komt doordat de verbrandingsruimte van de puch-HD kop kleiner is dan die van een standaard bromkop en daardoor de compressie (de mate waarin het lucht-benzinemengsel samengedrukt wordt tussen zuiger en cilinderkop, dus niet je carter) hoger is.Zolang je een snor carb hebt kan je je luchtfilterbegrenzer beter laten zitten, het motortje loopt dan vaak veel netter, en Firezi, praat alsjeblieft geen onzin met je S-bocht trekt snel op, als er iets voor geen meter optrekt is het een snor met Sbochtuitlaat,
ook zoiets onzinnigs is is dat je met een bromkop trager op zou trekken, je hebt meer compressie, een hogere carterdruk dus, dus je trekt daarmee sowieso sneller op, ik raad je gewoon het volgende aan,
Tandwielverhouding 26-26
Bromkop
Ontsteking op bromstand zetten
De begrenzingsbus uit je spruitstuk halen, maar de luchtfilterbegrenzer laten zitten.
Begin hiermee, als je daarna nog steeds voor geen meter optrekt moet je maar een gil geven.
Zolang je een snor carb hebt kan je je luchtfilterbegrenzer beter laten zitten, het motortje loopt dan vaak veel netter, en Firezi, praat alsjeblieft geen onzin met je S-bocht trekt snel op, als er iets voor geen meter optrekt is het een snor met Sbochtuitlaat,
ook zoiets onzinnigs is is dat je met een bromkop trager op zou trekken, je hebt meer compressie, een hogere carterdruk dus, dus je trekt daarmee sowieso sneller op, ik raad je gewoon het volgende aan,
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten