• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos valt uit

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
121 berichten
  • Pagina 4 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende
Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 24 aug 2010 15:43

Zolang je Tomos maar rijd krijg je wel een getrouw beeld ervan.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog


The_Rv
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 sep 2009 19:29
  • Citeer

Berichtdoor The_Rv » 24 aug 2010 16:14

Zolang je Tomos maar rijd krijg je wel een getrouw beeld ervan.
Net even gekeken, maar hij heeft nog niet echt een kleur.
Het bovenste dingetje is wel koffiemelkbruin, maar de rest is nog gewoon zo goed als nieuw.
Behalve het losse ringetje dat op de bougie zit, dat is wat zwartachtig nat.
Omhoog

The_Rv
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 sep 2009 19:29
  • Citeer

Berichtdoor The_Rv » 24 aug 2010 17:22

Ik zat net nog eens even goed naar mijn spruitstuk te kijken (schuin), maar deze is iets kleiner als het rechte spruitstuk dat ik er eerst op had zitten. En dan bedoel ik niet het uiteinde, maar het binnenwerk is allemaal iets dikker (denk 2-3 mm).

Toen ik dat rechte spruitstuk nog gebruikte, had ik mijn carb. onder m'n frame.
Daarna heb ik dat schuine spruitstuk erop gezet. Verder niets veranderd, behalve dan carb. nu rechts.

Zou dat spruitstuk ermee te maken kunnen hebben?
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 24 aug 2010 17:40

Over het algemeen maakte dit totaal geen verschil. Heb je de pakkingen van het spruitstuk opnieuw gebruikt, zo ja: Waren deze nog wel in een goede staat?

Valse lucht kan ook je vijand zijn, en lekkage vanaf het spruitstuk is ook geen pretje.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

The_Rv
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 sep 2009 19:29
  • Citeer

Berichtdoor The_Rv » 24 aug 2010 18:38

Over het algemeen maakte dit totaal geen verschil. Heb je de pakkingen van het spruitstuk opnieuw gebruikt, zo ja: Waren deze nog wel in een goede staat?

Valse lucht kan ook je vijand zijn, en lekkage vanaf het spruitstuk is ook geen pretje.
Nee ik heb volop vloeibare pakking gebruikt, die is echt overal sluitend. Heb ook al deotest daar uitgevoerd dus :)
Omhoog

The_Rv
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 sep 2009 19:29
  • Citeer

Berichtdoor The_Rv » 25 aug 2010 12:52

Toen ik net nog eens mijn spruitstuk zat te bekijken bedacht ik me dat ik een tijdje terug kartelrevetjes tussen het spruitstuk en de bouten had gedaan, omdat ze anders lostrilden.

Kan het zijn dat tussen die kartelrandjes lucht door komt??? Of is dat niet mogelijk?
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 25 aug 2010 14:04

Het sluit tenminste niet zo goed aan denk ik. En je spruitstuk dat lostrilt? Da's nieuw voor mij.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

The_Rv
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 sep 2009 19:29
  • Citeer

Berichtdoor The_Rv » 25 aug 2010 14:53

Het sluit tenminste niet zo goed aan denk ik. En je spruitstuk dat lostrilt? Da's nieuw voor mij.
Haha nee niet mijn spruitstuk, maar de imbusbouten die erin zaten ;).
Vandaar dat ik er kartelrevetjes tussen had gedaan...maar dat kan dus evt. voor valse lucht zorgen?
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 25 aug 2010 16:47

ja
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 25 aug 2010 20:23

@ Jan, het antwoord is Nee, want daarvoor zorgt juist de pakking dat er geen lucht langs kan lekken. De gaten voor de bouten vallen ruim buiten de pakkingen en de plaats waar mengsel de cilinder ingaat.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 25 aug 2010 20:28

Ik ben niet eigenwijs,maar nu moet ik toch even zeggen dat toen bij shiba's tos de boutjes van het spruitstuk niet helemaal goed meer vast zaten het spruitstukje gewoon een beetje rammelde.
Dan trek je volgens mij dus wel valse lucht.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 25 aug 2010 20:31

De vraag was niet of bij een los rammelend spruitstuk er valse lucht getrokken wordt, maar of er tussen de kartelveerringen door valse lucht getrokken wordt. Nee dus..
Het sluit tenminste niet zo goed aan denk ik. En je spruitstuk dat lostrilt? Da's nieuw voor mij.
Haha nee niet mijn spruitstuk, maar de imbusbouten die erin zaten ;).
Vandaar dat ik er kartelrevetjes tussen had gedaan...maar dat kan dus evt. voor valse lucht zorgen?

Lees het nog maar eens.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 25 aug 2010 20:33

@ shadow: dat dus idd niet.
Had ik de vraag toch ff anders begrepen
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 25 aug 2010 20:35

Maakt niet uit, soms interpreteren mensen de vraag anders. Ik heb af en toe ook van die momentjes.... :P Genoeg off-topic.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

The_Rv
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 sep 2009 19:29
  • Citeer

Berichtdoor The_Rv » 25 aug 2010 23:13

Haha ik ben in ieder geval blij dat het leeft in dit topic ;)
Maar dat is mooi dan kan ik dat afstrepen :mrgreen:.
Heb ondertussen heel m'n tank schoongemaakt (stuk of 10x doorgespoeld), carburateur gereinigd en uitlaatpoort bij cilinder nagekeken + pakking vernieuwd en voor zekerheid op plek bij spruitstuk wat vloeibare pakking.

Nu alles laten drogen en morgen ga ik hem starten, hopen dat het dan goed werkt!!
Omhoog

The_Rv
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 sep 2009 19:29
  • Citeer

Berichtdoor The_Rv » 26 aug 2010 14:09

Net gestart, hij bleef op het begin redelijk goed lopen (leek toen gewoon wat afstelwerk met stationairschroef).
Daarna stukje gaan rijden, maar harder dan 15 km/u gaat hij niet.
Hij gaat wel gewoon over in de 2e versnelling, maar daar houdt het ook bij op.

Wat kan dat zijn?
Omhoog

Gebruikersavatar
Frnk93
Vaste forummer
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 sep 2009 01:05
Locatie: Wildervank
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 26 aug 2010 14:55

zoals ik al eerder zei je bougie is mischien wel af, daarna moet je eens met de sproeier bezig
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt
Omhoog

The_Rv
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 sep 2009 19:29
  • Citeer

Berichtdoor The_Rv » 26 aug 2010 15:07

zoals ik al eerder zei je bougie is mischien wel af, daarna moet je eens met de sproeier bezig
En zoals ik al eerder zei heb ik al een nieuwe bougie, dus kan het daar niet aan liggen...
Een andere sproeier? Als hij nou leek te verzuipen ofzo dan zou ik je gelijk geven, maar dat doet ie niet.
Hij komt gewoon niet vooruit. Zoals ik ook al eerder zei is de bougie gewoon mooi koffiemelkbruin, dus dat is het niet.

Vindt het tof dat je helpt hoor, maar lees dan wel even goed :P
Misschien nog andere tips?
Omhoog

The_Rv
Tomosforummer
Berichten: 136
Lid geworden op: 08 sep 2009 19:29
  • Citeer

Berichtdoor The_Rv » 26 aug 2010 19:49

Iemand ???
Omhoog

Gebruikersavatar
Frnk93
Vaste forummer
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 sep 2009 01:05
Locatie: Wildervank
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 26 aug 2010 20:12

ja probeer t ori uitlaat er eens onder en kijk eens of het dan weg is
edit: sorry ik las verkeerd dat het ineens is gekomen en niet langzamerhand steeds erger, ik had laatst ook dat mijn tomos behoorlijk ging stoten en zelfs knallen maakte maar dat lag toen wel aan de bougie, aangezien je deze vervangen hebt, is je ontsteking misschien minder, denk aan de bougiedop, bougiekabel. als dat niet werkt aan het cdi en de bobine
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
121 berichten
  • Pagina 4 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.