• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

standaard 50cc tunen

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
credenzo
Tomosforummer
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 mar 2010 13:54
  • Citeer

Berichtdoor credenzo » 02 sep 2010 01:59

beste tomosforumers,

ik had een vraagje over het tunen van een standaard 50cc hoever kan ik de uitlaatpoort uitveilen en wat kan ik het beste allemaal aanpassen voor het meeste koppel te krijgen uiterraad maak ik een poortmap maar ik vraag het alsvast voor de mensen die al meer ervaring hier mee hebben!;)

alvast bedankt!
Omhoog


Gebruikersavatar
Wilson62
Tomosforummer
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 dec 2009 10:30
  • Citeer

Berichtdoor Wilson62 » 02 sep 2010 07:21

als je aan de zuiger de inlaatpoorten ofsoo even groot maakt als die van een 70cc rijd hij net zo hard.
ook kun je een binnenrotor erop zetten en grotere cabrateur
voor 50cc moet het bij 14/15mm wel ophouden
Go fast , Don't crash ! 62 lives _ 49 over
Omhoog

Gebruikersavatar
pim961
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:36
Locatie: nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor pim961 » 02 sep 2010 09:39

als je aan de zuiger de inlaatpoorten ofsoo even groot maakt als die van een 70cc rijd hij net zo hard.
ook kun je een binnenrotor erop zetten en grotere cabrateur
voor 50cc moet het bij 14/15mm wel ophouden
hoe zo 14 15 mm carb er kan ook gewoon een 17.5 of 21 mm op hoor suipt hij alleen vooor het leven
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 02 sep 2010 11:02

Afstellen zal dan heel moeilijk worden. En je haalt er amper winst mee als je zo'n achterlijk grote carburateur gaat gebruiken. Het is inderdaad wat je zelf al aan geeft, hij gaat heel veel benzine verbruiken.
Omhoog

credenzo
Tomosforummer
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 mar 2010 13:54
  • Citeer

Berichtdoor credenzo » 02 sep 2010 15:02

als je aan de zuiger de inlaatpoorten ofsoo even groot maakt als die van een 70cc rijd hij net zo hard.
ook kun je een binnenrotor erop zetten en grotere cabrateur
voor 50cc moet het bij 14/15mm wel ophouden
kunnen jullie dit even beter uitleggen want snap niet helemaal wat je bedoelt ?
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 02 sep 2010 15:06

Die beste jongen probeert volgens mij niet de 14/15mm carburateurs voor te stellen, maar de grootte van de inlaatpoort oid. Ik heb geen verstand van tunen, dus ik hou me er buiten. Als ik harder wil haal ik wel een 65CC.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

credenzo
Tomosforummer
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 mar 2010 13:54
  • Citeer

Berichtdoor credenzo » 02 sep 2010 16:46

Die beste jongen probeert volgens mij niet de 14/15mm carburateurs voor te stellen, maar de grootte van de inlaatpoort oid. Ik heb geen verstand van tunen, dus ik hou me er buiten. Als ik harder wil haal ik wel een 65CC.
ja is leuk spul mijn vrienden hebben ook maar ik ga toch harder dan hun -.- en ik wil gewoon max eruit halen heb thuis al een sprinter dus als ik echt hard wil pak ik die wel :P
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 02 sep 2010 17:42

je hebt een sprinter en weet niet hoe je moet tunen :lol:

goeie combo

voor een 50 cc kan je op een uitlaat timing sitten van 187 ong blowdown van 26
das wel mooi

en zorg er voor dat je inlaat genoeg opp heeft om er netzoveel door te laten als je carb door geeft
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

credenzo
Tomosforummer
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 mar 2010 13:54
  • Citeer

Berichtdoor credenzo » 02 sep 2010 22:58

je hebt een sprinter en weet niet hoe je moet tunen :lol:

goeie combo

voor een 50 cc kan je op een uitlaat timing sitten van 187 ong blowdown van 26
das wel mooi

en zorg er voor dat je inlaat genoeg opp heeft om er netzoveel door te laten als je carb door geeft
ja een scooter sprinter he da tunen word door 3br en twins enz. gedaan maar ik wil juist tunen leren vandaar de vraag maar hoeveel mm moet ik bij de uitlaatpoort weghalen dan? het enigste wat ik tot nu doe gedaan heb een een carter op een mhr team 80 passend gemaakt dus heb nog niet heel veel kennis :D
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.