• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Het poortenmap topic

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
51 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 21 jun 2008 18:56

Sinds meer mensen hun cilinder willen tunen lijkt het mij wel leuk om je poortenmap te posten van je getunde cilinder :mrgreen:

Geeft graag een duidelijke tekening met goede maten enzo.
En zeg ook om welke cilinder het gaat.

ik trap wel af met men getunde airsal 50cc
niet helemaal symetrische maar zeer redelijk voor de 1e keer al zeg ik het zelf :mrgreen:

Afbeelding


Hier alle cilinders:

50cc airsal Getuned --> NL>INGMAR<NL
65cc airsal Max Getuned --> NL>INGMAR<NL
65cc airsal Getuned --> PimW
Laatst gewijzigd door Ingmar. op 15 feb 2009 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog


PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 21 jun 2008 19:01

Afbeelding

Airsal 65cc

Blowdown van 30.3 met een uitlaatpoorttiming van 186 graden.
Spoelpoort timing: 125 graden.
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 29 nov 2008 12:55

paar ouwe, heb al wat betere nieuwe liggen maa rmoet ik nog even fotootje van maken bij die ik nu heb heb ik ook de timingen enzo erbij
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 15 feb 2009 13:53

Afbeelding

Afbeelding
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

tomos-racer
Tomosforummer
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2008 09:29
  • Citeer

Berichtdoor tomos-racer » 24 jan 2010 19:12

oww bedankt dat begint er op te lijken :P maar heeft messchien iestwat duidelijkere mappen met duidelijke maatvoering van standaard gietijzer cilinder :?
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 25 jan 2010 15:55

probeer gewoon eerst zelf eens wat te tunen.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

tomos-racer
Tomosforummer
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2008 09:29
  • Citeer

Berichtdoor tomos-racer » 25 jan 2010 20:55

probeer zelf wat te tunen ? en dan me cilinder verneuken:S zo als je dit zegt twijfel ik aan jou kunde van tunen :? ik moet informatie hebben maten enzovoort, ik heb niks aan opmerkingen die nergens op slaan. graag advies van een kundig iemand?
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 26 jan 2010 17:11

mijn ding trok toevallig als een tierelier dusja.
en je verneukt niet meteen alles maar je kan ook gewoon even je cilinder bekijken en nadenken.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 26 jan 2010 22:53

mensen mensen mensen tog

discusie voeren ? daar is dit topic niet voor verplaats je een paar topics naar beneden en je komt bij cilinder en carter tuning uit :wink: daar zal deze vraag beter op zen plek zijn
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 26 mar 2010 22:46

hallo,

hier is ook mijn nieuwe getunde cilinder,
hij is nog niet helemaal mooi afgewerkt maar dit is het begin. afwerking komt nog.
ik heb hem nog niet getest omdat ik nog geen blokje heb.
hier wat foto's

Afbeelding
poortmap..

Afbeelding
binnenkant cilinder

ik weet alleen niet hoe je de blowdown berekend, dus ik kan niet berekenen of hij laag of hoog toerig is. wie weet hoe je dat berekend?
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 27 mar 2010 00:00

gooi die cilinder maar weg en ga een wat leren over timingen enzo :')

spoelpoort 1.5cm hoog laat een hoogte van toprand tot poort over van 28mm
dus een timing van 164gr en spoelers moetn niet hoger dan 33-34 toprand cilinder

nu zal je een blowdown van 5-6 hebben en hoort 25-30 te zijn

een woord?

prutser maarja voor alles is een eerstekeer :wink: zeg het nog eens ga je eerst eens verdiepen in de timingen de theorie
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Koeieneus
Diehard
Berichten: 1173
Lid geworden op: 11 aug 2009 17:21
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:
Contacteer Koeieneus
ICQ
  • Citeer

Berichtdoor Koeieneus » 27 mar 2010 07:01

Ik heb laats voor de gein is een poortmap van een dmp 50cc getekend. Zonder maten want daar vat ik geen fuck van. Na het weekend post ik hem wel.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 27 mar 2010 08:47

gooi die cilinder maar weg en ga een wat leren over timingen enzo :')

spoelpoort 1.5cm hoog laat een hoogte van toprand tot poort over van 28mm
dus een timing van 164gr en spoelers moetn niet hoger dan 33-34 toprand cilinder

nu zal je een blowdown van 5-6 hebben en hoort 25-30 te zijn

een woord?

prutser maarja voor alles is een eerstekeer :wink: zeg het nog eens ga je eerst eens verdiepen in de timingen de theorie

ik heb een fout gemaakt met het meten, ik dacht dat je altijd gewoon de poorten op moet meten maar volgens de faq moet je hem van de spoelpoort tot de deck meten, dit heb ik niet gedaan,.

maar kan de uitlaat poort dan niet wat hoger om het te verhelpen?

EDIT: de spoelpoorten in de poortmap zijn fout getekend. in het echt zijn ze anders.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 27 mar 2010 22:31

Maak dan even een goede map, hier heeft toch niemand wat aan?
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 16 okt 2010 21:51

ik ben weer even bezig geweest.

ik had nog een 50cc brom cilinder liggen(met standaard een grote inlaat?????)
diameter is 38.50.
ik weet niet of het goed is, moet de blowdown nog berekenen.
inlaat en uitlaat zijn getuned, spoelpoorten zijn zoals ze waren.

cilinder:

Afbeelding

poortmap:
Afbeelding

EDIT: top rand tot spoelpoort moet 38mm zijn ipv 40
top rand tot uitlaatpoort moet 30mm zijn ipv 31.
met een deck van 4mm kom ik op het volgende:

spoeltiming:121.38 graden
uitlaattiming: 169.78 graden.
dus: 169.78 - 121.38 = 48.4.
48.4 : 2 = 24.8.
de blowdown is dus 24.8,
klopt dit?
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 26 okt 2010 18:00

niemand?
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Danny E
Tomosforummer
Berichten: 156
Lid geworden op: 24 aug 2009 16:42
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 26 okt 2010 18:05

klopt niet
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 26 okt 2010 18:13

Dan vertel je WAAROM het niet klopt....
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

Danny E
Tomosforummer
Berichten: 156
Lid geworden op: 24 aug 2009 16:42
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 26 okt 2010 18:14

is het dan zo moeilijk ;p? hint: (48.4 : 2 = 24.8.)
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 26 okt 2010 18:22

is het dan zo moeilijk ;p? hint: (48.4 : 2 = 24.8.)
24.2 dan :') :')

aan zulke antwoorden heb ik niks he :') :')
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
51 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.