• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

koppaking voor 65 airsal? normale te klein

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
crosser75
Tomosforummer
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 jan 2010 15:55
  • Citeer

Berichtdoor crosser75 » 09 nov 2010 19:54

hallo
ik heb nu weer heel mijn blok in elkaar staan maar
er zat bij de airsal cilinder set geen koppaking?
maar de normale pakking heeft een veel te groot uitstekend randje en dit lijkt mij helemaal niet goed?
moet ik voorzichtig het overschot wegveilen ? maar mij lijkt dat dan het ijzeren randje te klein word
iemand tips of suggesties

gr jim
tomos a3
techno reverse
ongrenst en geflowd spruitsuk
koppelingen 2/2.5cm ingekort.
sproeier 82 carb 16/16 twv 26-24
65cc airsall
gevlakte kop
uitgeveilde carters en licht geflowd
topsnelheid 82 scooter teller dus 75kmpu
autowheelie 1e versnelling
Omhoog


Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 09 nov 2010 20:02

hallo
ik heb nu weer heel mijn blok in elkaar staan maar
er zat bij de airsal cilinder set geen koppaking?
maar de normale pakking heeft een veel te groot uitstekend randje en dit lijkt mij helemaal niet goed?
moet ik voorzichtig het overschot wegveilen ? maar mij lijkt dat dan het ijzeren randje te klein word
iemand tips of suggesties

gr jim
De normale koppakking (50cc) heeft een doorsnede van 38 mm. Je hebt een 65cc koppaking nodig oftewel een koppakking met een doorsnede van 44 mm.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 09 nov 2010 21:36

die heb je niet nodig, want je zuiger blijft gewoon in je cilinder zitten. hij komt er niet uit ofzo. en die standaard 38 mm zitten ook nog mooi op de rand van de cilinder. dus is niet nodig. iedere bromboerr monteert 65 cc met standaard pakking en dat kan gewoon. ik dacht eerst ook dat ik een grotere pakking nodig had maar dat is gewoon niet waar! ik heb alles zelf bekenen toen der tijd bij mijn 65 cc
Omhoog

Gebruikersavatar
Joren
Vastgeroeste forummer
Berichten: 927
Lid geworden op: 29 mei 2010 22:42
Locatie: Westerbork
  • Citeer

Berichtdoor Joren » 09 nov 2010 21:41

Wat lul jij nou weer onduidelijk.

Er zijn 2 manieren om het op te lossen.

1. 44mm pakking halen, kost geen flikker en heelt elke "beetje" bromboer
2. Geen pakking monteren, als je goed kruislinks aandraait en met een beetje geluk is t gasdicht. Check wel of je zuiger je kop niet raakt.

50cc pakking monteren is een no-go, ten eerste zou je zuiger er tegen aan kunnen komen, en mocht dat niet zo zijn, dan is het alsnog ongunstig voor de verbranding en denk dat er vast wel een keer een stukje van zal afbreken. Dan ben je helemaal de lul.
Honda CR125, Tomos Flexer 50cc brom, Tomos Quadro 50cc snor
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 09 nov 2010 22:34

ik lul opnieuw geen onzin. een 50 cc pakking monteren kan gewoon. de bromboer doet het ook. die ring valt gewoon op de rand van de cilinder dus kan gewoon. die 44 mm pakkingen zijn alleen een metalen plaatje met een gat erin. en dicht niet goed af. gevolg: valse lucht. ik rijd al tijden goed met een 50 cc pakking en dat kan dus gewoon. je zuiger komt er echt niet tegenaan als het goed is, dat mag niet kunnen want dan zou je zuiger ook tegen je cilinderkop aankomen, dat is ook niet de bedoeling. dat randje is ook echt minimaal dat hij naar binnen steekt verder. geen pakking is ook gen optie tenzij alle oppervlakten 100% vlak zijn dan komt er niks tussendoor. en dan nog kan het er overigens tussendoor komen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Joren
Vastgeroeste forummer
Berichten: 927
Lid geworden op: 29 mei 2010 22:42
Locatie: Westerbork
  • Citeer

Berichtdoor Joren » 09 nov 2010 22:48

Normaal heb je bij een 65cc cilinder ook een 65cc kop, dus dat zou betekenden dat als je vanaf de zijkant van de cilinder kijkt, aan elke zijde 3mm van de koppakking naar binnen zal steken tussen de cilinder en kop.

Als je even nagaat dat de verbranding bovenin plaatsvind en de kracht naar beneden word geduwt, komt er dus veel kracht op de koppakking te staan en heb je een ongunstige verbranding.

Heb je een 50cc kop dan zou het misschien wel afkunnen met een 50cc pakking idd.
Honda CR125, Tomos Flexer 50cc brom, Tomos Quadro 50cc snor
Omhoog

crosser75
Tomosforummer
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 jan 2010 15:55
  • Citeer

Berichtdoor crosser75 » 09 nov 2010 22:49

ja maar bij mij is het echt wel een mm naar binnen rondom dusja dat zal ik wel merken in prestatieverlies
ik denk dat ik toch even langs de brommerboer ga en dat even vraag. maar zou dat echt niks schelen
in prestaties of wel?

gr
tomos a3
techno reverse
ongrenst en geflowd spruitsuk
koppelingen 2/2.5cm ingekort.
sproeier 82 carb 16/16 twv 26-24
65cc airsall
gevlakte kop
uitgeveilde carters en licht geflowd
topsnelheid 82 scooter teller dus 75kmpu
autowheelie 1e versnelling
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 09 nov 2010 23:10

ja maar bij mij is het echt wel een mm naar binnen rondom dusja dat zal ik wel merken in prestatieverlies
ik denk dat ik toch even langs de brommerboer ga en dat even vraag. maar zou dat echt niks schelen
in prestaties of wel?

gr
die 44 mm pakkingen zijn gewoon metalen plaatjes. altans dat is hier zo. dus ik denk dat je dan beter afbent er geen pakking tussen te monteren. een metalen plaatje dicht niet echt goed af ofzo. alleen maar meer kans dat je valse lucht aanzuigt denk ik zo. bij mij gaat het gewoon prima zo met 50 cc pakking. maar misschien kijk ik er nog een keertje naar hoor. het hoort idd niet maar het werkt wel. anders zou die bromboer ook wel klachten krijgen , of het is gewoon een k*t oplichter :lol:
Omhoog

Gebruikersavatar
Joren
Vastgeroeste forummer
Berichten: 927
Lid geworden op: 29 mei 2010 22:42
Locatie: Westerbork
  • Citeer

Berichtdoor Joren » 10 nov 2010 08:07

Mwah, zo'n alu pakking is volgens mij van wat zachter aluminium, dus als dat 1x warm is geweest zit het wel een beetje in de goede vorm gedrukt.

Ik bedoel het zo:
Afbeelding

Zoals je kunt zien zou je met een 50cc pakking gewoon een plaatje staal in het binnenste van je cilinder hebben, erg onlogisch.
Snapje dat?
Honda CR125, Tomos Flexer 50cc brom, Tomos Quadro 50cc snor
Omhoog

crosser75
Tomosforummer
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 jan 2010 15:55
  • Citeer

Berichtdoor crosser75 » 10 nov 2010 13:49

ja dat bedoelde ik ook ik ga straks even langs de brommerboer kijken of die dat heeft
bedankt voor de reacties
tomos a3
techno reverse
ongrenst en geflowd spruitsuk
koppelingen 2/2.5cm ingekort.
sproeier 82 carb 16/16 twv 26-24
65cc airsall
gevlakte kop
uitgeveilde carters en licht geflowd
topsnelheid 82 scooter teller dus 75kmpu
autowheelie 1e versnelling
Omhoog

emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 10 nov 2010 18:42

ander heb ik nog wel een 44 mm pakking. pb me maar. en die tekeing is wel erg overdreven :P het is een mini randje. van 6 mm.
Omhoog

crosser75
Tomosforummer
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 jan 2010 15:55
  • Citeer

Berichtdoor crosser75 » 11 nov 2010 23:05

ze hebben hem niet maar ik heb het nu zonder koppaking gedaan werkt heel goed squas van 0,75 is dus ok wel goed
maar in het boekje van de cilinder staat dat je GEEN! koppaking moet gebruiken?
dus ik vind het allemaal maar raar maargoed hij is lucht dicht en rijd als een gek.
nog een vraagje over inrijden?
moet dat bij zon alluminium cil maar een km of 50 en daarna gewoon altijd goed op temperatuur laten komen
voordat je echt gaat rijden? want dit zij vandaag iemand tegen mij

gr jim
tomos a3
techno reverse
ongrenst en geflowd spruitsuk
koppelingen 2/2.5cm ingekort.
sproeier 82 carb 16/16 twv 26-24
65cc airsall
gevlakte kop
uitgeveilde carters en licht geflowd
topsnelheid 82 scooter teller dus 75kmpu
autowheelie 1e versnelling
Omhoog

crosser75
Tomosforummer
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 jan 2010 15:55
  • Citeer

Berichtdoor crosser75 » 11 nov 2010 23:07

opwja ik heb trouwens ook nieuwe keringen en lagers die moet je ook laten wennen toch?
tomos a3
techno reverse
ongrenst en geflowd spruitsuk
koppelingen 2/2.5cm ingekort.
sproeier 82 carb 16/16 twv 26-24
65cc airsall
gevlakte kop
uitgeveilde carters en licht geflowd
topsnelheid 82 scooter teller dus 75kmpu
autowheelie 1e versnelling
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 12 nov 2010 08:12

Ja, die moet je 500 km inrijden.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

crosser75
Tomosforummer
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 jan 2010 15:55
  • Citeer

Berichtdoor crosser75 » 12 nov 2010 12:58

ja wat die cilinder wel? of heb je het over de lagers
tomos a3
techno reverse
ongrenst en geflowd spruitsuk
koppelingen 2/2.5cm ingekort.
sproeier 82 carb 16/16 twv 26-24
65cc airsall
gevlakte kop
uitgeveilde carters en licht geflowd
topsnelheid 82 scooter teller dus 75kmpu
autowheelie 1e versnelling
Omhoog

crosser75
Tomosforummer
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 jan 2010 15:55
  • Citeer

Berichtdoor crosser75 » 12 nov 2010 12:58

ja wat die cilinder wel? of heb je het over de lagers
tomos a3
techno reverse
ongrenst en geflowd spruitsuk
koppelingen 2/2.5cm ingekort.
sproeier 82 carb 16/16 twv 26-24
65cc airsall
gevlakte kop
uitgeveilde carters en licht geflowd
topsnelheid 82 scooter teller dus 75kmpu
autowheelie 1e versnelling
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 12 nov 2010 13:12

Cilinder EN lagers.
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

crosser75
Tomosforummer
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 jan 2010 15:55
  • Citeer

Berichtdoor crosser75 » 12 nov 2010 14:38

ow ik had gehoord dat je die maar heel even in moest rijden
het is wel een alluminium airsel cilinder he met nicasil wand moet je
die ook 500 km inrijden dan?
tomos a3
techno reverse
ongrenst en geflowd spruitsuk
koppelingen 2/2.5cm ingekort.
sproeier 82 carb 16/16 twv 26-24
65cc airsall
gevlakte kop
uitgeveilde carters en licht geflowd
topsnelheid 82 scooter teller dus 75kmpu
autowheelie 1e versnelling
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 12 nov 2010 17:18

airsal hoef je 100 km in te rijden
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 12 nov 2010 18:38

Doe gewoon 500, zit je zoiezo goed.

Iedereen zegt toch wat anders.

Maarja wat is 500 nou?
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 9 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.