Het begon toen ik 14 was, een beetje naar een scooter zoeken op marktplaats. Blablabla, naja, net na me 15e verjaardag een scooter gekocht. En wat voor eentje, een Yamaha Neo's uit 2001. Was een koopje, maar had echter wel 21.000km gelopen. De kappen waren op dat moment nog grijs. Daarna is het een aantal keer veranderd, ik zal jullie laten zien hoe die allemaal is geweest, met als laatste, de recente 5 foto's die ik deze week heb genomen.
Zo was die bij aankoop, op 7 Mei 2009.
Na een aantal dagen, een beetje beunen. Zag er niet geweldig mooi uit, was gewoon tape. Maarja, je moet iets als beginner.
Het was wel écht té beun, daarom een beetje subtieler gemaakt:
Daarna ga je je meer verdiepen in de scooters. Uiteindelijk op de term "Neorox" uitgekomen. Dat zijn luchthappers van een Yamaha Aerox, in de voorkap bewerkt van een Yamaha Neos. Zoals je ziet is dat super strak gelukt. Was wel extreem veel werk, kijk de originele kap maar. Alleen de voorkant was echter niet genoeg. Daarom is de achterkant ook onder handen genomen. Er is uit één kap, een underseat/achterkappen/lichtkapje gemaakt. Dat was ook heeeel erg veel werk geweest, zoals te zien is.
Daarna de scooter volledig parlemoer paars gespoten.
Daarna een aantal extra onderdelen erop gemonteerd.
Helaas is er toen een vriend van mij onderuit gegaan (was een ijsbaan) Kappen opnieuw gespoten, binnekappen ook nieuw.
Ik had er een 2e scooter bijgekocht, daar wat onderdelen van overgezet. Toen begon het met de gein, snelle uitlaat, neon.
Naja, daarna verder afgebouwd en alles afgewerkt:
Daarna slecht nieuws, me 22000 oude 50cc cilinder zag er zo uit:
Nieuwe 50cc op gezet, en die zag er zo uit na 500km:
Naja, krukas was me ook te oud. Dus dan gooi je er een blok onder die maar 3400km heeft gelopen en bestel je een nieuwe cilinder
Jawel, een heuze 70cc
. Naja, ook meteen aan het uiterlijk gekloot, zag er toen zo uit:
Verder op andere ideeen gekomen, en nu ziet die er zo uit:
Me uiteindelijke setup:
Cilinder: DR Racing Parts, DR70
Luchtfilter: Onbegrensd
Uitlaat: Yasuni R Kevlar
Vario: MHR Malossi Multivar
Krukas: Pen 10
Koppeling: MHR Malossi Fly Clutch
Membraan: Athena Racing, Carbon, middeldikte, 4 kleps
Spruitstuk: Ø 12mm
Primaire Vertanding 13/52
Carters Minarelli Single Disk, Air Cooled
Vertandingsdeksel Minarelli Horizontaal
Powerbox Niet aanwezig
Poulies Aerox "09
Koppelingshuis Ø 107mm
Halfpoulie MHR Malossi Overange
Carburateur Dell'ortho 12mm
V-Snaar Athena Racing
Ontsteking Elektrischestart / Kickstart
Lagers SKF C3