• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Mijn tomosje (s25)

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
92 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
Gebruikersavatar
happyownage
Vaste forummer
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 sep 2010 19:38
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 05 apr 2011 20:06

als je er een bromzuiger in drukt en de ontsteking op brom hebt staan, in combinatie met een 14/12 carb.....loopt ie net zo hard als een brom.
kan ik niet gewoon een cilinder+kop kopen? wat is het verschil tussen een bromzuiger en een snorzuiger dan?
Mijn tomosje
Omhoog


Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 05 apr 2011 20:11

snorzuiger zitten geen sleuven in.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
happyownage
Vaste forummer
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 sep 2010 19:38
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 05 apr 2011 21:34

snorzuiger zitten geen sleuven in.
denk je dat ik een snelheidswinst ga zien, na een upgrade naar een membraam cilinder?
Mijn tomosje
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 05 apr 2011 22:16

ik heb hier een tomos gehad die dik 50 ging....en het ding had gewoon een blauw plaatje
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
happyownage
Vaste forummer
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 sep 2010 19:38
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 05 apr 2011 22:40

ik heb hier een tomos gehad die dik 50 ging....en het ding had gewoon een blauw plaatje
maar is het slim om in een cilinder te investeren? misschien kan ik net zo goed een 15/15 carb op mijn huidige ei-cilinder plaatsen
Mijn tomosje
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 06 apr 2011 08:53

dat is een keuze die jij zelf zult moeten maken.
Membraamcilinder ziet er een stuk moderner uit en geeft m.i. een betere looks aan je Tomos.
15 mm carb schijnt beroerd af te stellen te zijn.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 06 apr 2011 14:04

heb zelf 15mm carb onder mn membraam tos, is wel te doen maar kan wel lastig zijn zoals jan zegt

en ja investeren in een cilinder, het is het hart van tomosje dus tja....
Omhoog

Gebruikersavatar
happyownage
Vaste forummer
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 sep 2010 19:38
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 06 apr 2011 18:46

heb zelf 15mm carb onder mn membraam tos, is wel te doen maar kan wel lastig zijn zoals jan zegt

en ja investeren in een cilinder, het is het hart van tomosje dus tja....
ik heb twee advertenties gevonden op marktplaats. de ene adverteerder verkoopt een 14/12 carb. en de andere een 15/15 carburateur, voor beidde 20 euro (exclusief verzendkostten). Voor de 15/15 carb zal ik een nieuwe cilinder+spruitstuk moeten kopen en de 14/12 is naar mijn idee gewoon plug and play.
Zal ik met de 14/12 veel verschil merken tegenover de 14/9, of zal ik daarvoor toch echt een 15/15 moeten aanschaffen?
Mijn tomosje
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 06 apr 2011 19:39

volgens mij ben je beter af met die 14-12. Is natuurlijk persoonlijk, maar met die carb ga je al een aardig eind richting brom set-up
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gietor
Vastgeroeste forummer
Berichten: 535
Lid geworden op: 24 aug 2008 17:32
  • Citeer

Berichtdoor Gietor » 06 apr 2011 20:10

Het verschil tussen een snor blok en een brom blok zit hem in:

Brom zuiger heeft sleuven erin waardoor je pas wat aan de extra sleuven hebt in je cilinder.
Brom ontsteking staat iets eerder afgesteld.
Brom blok heeft 14/12 carb.
Bromblok heeft geen busje in spruitstuk (?)
Bromblok heeft snellere uitlaat (recht, grotere diameter bij de flens)

Dat was het volgens mij zo wel.. Duidelijk?



Correct me if im wrong :)
Omhoog

Gebruikersavatar
happyownage
Vaste forummer
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 sep 2010 19:38
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 06 apr 2011 21:13

en wat voor sproeier zal ik dan in mijn 14/12 moeten zetten?
ik ga toch voor de 14/12, aangezien de 15/15 mij teveel gedoe lijkt. deze kan ik altijd later nog aanschaffen
Mijn tomosje
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 06 apr 2011 21:52

is al eerder gezegd: proefrijden en naar de kleur van de onderkant van je bougie kijken
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
happyownage
Vaste forummer
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 sep 2010 19:38
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 06 apr 2011 22:50

is al eerder gezegd: proefrijden en naar de kleur van de onderkant van je bougie kijken
yeahh dat snap ik, wil ook niet in de herhaling vallen. ik doelde meer op een richtlijn waar ik mee kan beginnen (welke testsproeier zal ik als eerste erin priken), zodat ik een beetje in de buurt zit. Op die manier kan ik de uitgaves aan sproeiers minimaliseren :)
Mijn tomosje
Omhoog

Gietor
Vastgeroeste forummer
Berichten: 535
Lid geworden op: 24 aug 2008 17:32
  • Citeer

Berichtdoor Gietor » 07 apr 2011 00:05

Ga je alles doen wat ik noemde in de brom setup??
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 07 apr 2011 11:01

+ brom kop is anders dan snor en heeft kleinere verbrandingsruimte. Dat scheelt ook wel in kracht.
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 07 apr 2011 11:20

is al eerder gezegd: proefrijden en naar de kleur van de onderkant van je bougie kijken
yeahh dat snap ik, wil ook niet in de herhaling vallen. ik doelde meer op een richtlijn waar ik mee kan beginnen (welke testsproeier zal ik als eerste erin priken), zodat ik een beetje in de buurt zit. Op die manier kan ik de uitgaves aan sproeiers minimaliseren :)
gewoon de sproeier die er nu in zit? :roll:
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gietor
Vastgeroeste forummer
Berichten: 535
Lid geworden op: 24 aug 2008 17:32
  • Citeer

Berichtdoor Gietor » 07 apr 2011 14:33

+ brom kop is anders dan snor en heeft kleinere verbrandingsruimte. Dat scheelt ook wel in kracht.
Oeps vergeten, je hebt gelijk!
Omhoog

Gebruikersavatar
happyownage
Vaste forummer
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 sep 2010 19:38
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 07 apr 2011 17:02

Wat voor snelheids/optrek winst kan ik ongeveer verwachten wanneer ik een 14/12 carb. installeer?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 07 apr 2011 17:49

zoek daat maar eens op in de snelheids tabel
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
happyownage
Vaste forummer
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 sep 2010 19:38
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 10 apr 2011 21:56

Vandaag heb ik een 14/12 carb. Geinstalleerd, maar krijg hem maar niet goed afgesteld. De brommer valt steeda uit bij het kicken, tot ik dit probeer mbv de choke (met een warme motor), en direct na het kicken volhas te geven. Neemt mijn snelheid daarna weer af tot rond de 10km/h slaat de motor weer af en moet ik opnieuw kicken (inclusidf choken). Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?
P.s. Stationairschrpef en gaskabelspanner hebben beidde geen effect

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
92 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.