Eindelijk mijn rijbewijs en Tomos (S25 volgens mij, vrij oud allemaal) rijdend en werkend gekregen en dan krijg je dit:
Ik rijd over een weg met kinderkopjes, opeens een soort klap en ik kom niet meer vooruit.
Dus ik geef in een impuls nog een keer gas, weer een klap, ik stuur naar de kant.
Toen bleek dus mijn ketting eraf te liggen, die nu ook nog eens strak op mijn velg zat en er een stukje in sneed
zeg maar. Toen ben ik dus maar naar huis gelopen, waar ik er dus achter kwam dat de hele ketting gewoon is
opgekruld ofzo, ik heb al wat proberen te wrikken maar ben ook lichtelijk bang het tandwiel te beschadigen.
Alle tips zijn welkom, sowieso al of ik er echt onderdelen vanaf moet gaan slopen (achterwiel, of kickstart enzo)
of dat het op een simpelere manier kan, alvast super bedankt voor de hulp, ik hoor het wel!
Cees-Jan
ps: Een foto zegt meer.....jullie snappen hem
UPDATE: Wat gereedschap gehaald zoals jullie aan hadden bevolen, nu is de linker carterkap er mooi af enzo, geen echte problemen so far, maar nou krijg ik die moer voor het voortandwiel er niet af! En dat tandwiel moet er volgens mij toch echt van af... Meer Pica's voor de duidelijkheid dan maar! Help gasten, ik word het fietsen elke dag zat :p