• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

zuigerveren+cilinder+carb

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 24 apr 2006 17:47

Mijn zuigerveren zijn gebroken/krom/ovaal/scheef/niet recht/kapot/vuil
dus ik heb nieuwe gekocht

Ik kan ze helaas nog niet erop zetten want ik heb gisteravond weer mn knie verdraaid met een potje hooghouden , ik ging er doorheen (de 5e of 6e keer)
En dit duurt weer enkele weken wil ik normaal kunnen lopen
1 ding is zeker, superlang niet sporten :(

Maargoed,

Ik moet ze inrijden, de zuigerveren neem ik aan.
Ik heb dan inmiddels ook een bromkop+14/12 carb , wat kan het kwaad als ik gewoon normaal ga rijden ipv inrijden?

Volgens mij heb ik geen zin in het inrijden enzo!

Ik hoor het wel
Afbeelding
Omhoog


PraatPaal
  • Citeer

Berichtdoor PraatPaal » 24 apr 2006 17:48

rij 2 dagje even rustug en daarna kan je weer lekker volgastuffen, je hebt zeker geen zin dat ze knappen na 2 weke?
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 24 apr 2006 21:39

Nou ik las ergens dat nieuwe zuigerveren 200 KM ingereden moeten worden en nieuwe cilinder 500 KM, en ik had nou niet echt zo'n zin om die volle 500 km gevarieerd te rijden, dus halfgas ff vol gas, weinig toeren etc
Ik ga op het begin wel rustig rijden ja, maar ik wil zo minimaal rustig rijden dat ze niet knappen enzo!
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 24 apr 2006 22:26

Tja, voor optimale prestaties en plezier rij je ze beter gewoon in.
Je kan ze ook niet inrijden, en dan gaan ze misschien korter mee.
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 25 apr 2006 10:58

warom direct ruig rijden als je gewoon ff paar 100 kilometer rustig aan doet

die 200 kilometer is wat veel vind ik maar als je de 1e 100 kilometer rustig aan doet dan is er nix aan de hand

je mag best vol gas alleen niet lange stukken of met 2 man
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
the_tomos
Vaste forummer
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:31
Locatie: numansdorp
  • Citeer

Berichtdoor the_tomos » 25 apr 2006 14:10

ja voor beste prestaties rij je ze 50 tot 100 km rustig in dus niet overal volgas wegrijden. en ook niet met zijn 2e op de tomos gaan.
mischien extra menging niet veel
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 25 apr 2006 16:15

Hoe bedoel je extra mening?

bedankt voor de reacties, dat ziet er beter uit dan dat ik ergens anders las

Met mn knie gaat het nog steeds K*T!
Ik kan niks doen, alleen plannen maken voor de brommer, feesten etc :wink:
Afbeelding
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04
  • Citeer

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 25 apr 2006 16:19

Hoe bedoel je extra mening?
hij bdoel extra menging, standaard brommermix is 1:50, dan zou je bijv. 1 op 40 kunnen tanken (1 liter olie op 40 liter benzine)
dit is dus meer olie = je zuiger wordt meer gesmeerd.
dit is vooral in het begin als alles nog een btje moet slijten (inrijden) erg handig, dan gebeurt dit beter, zonder krassen enzo in je cilinder.

teveel olie (1 op 25) is weer te dik en dan loopt alles té gesmeerd, en te stroef enzo, is ook niet goed :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
the_tomos
Vaste forummer
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:31
Locatie: numansdorp
  • Citeer

Berichtdoor the_tomos » 25 apr 2006 22:18

tanks mr.dar-q :wink:
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04
  • Citeer

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 25 apr 2006 23:01

you're welcome :wink:
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 25 apr 2006 23:27

Oke bedankt 8)

Ik tank nu altijd 1:50 verhouding,
hoe kom ik dan aan 1:40, kan je dat ook ergens halen?
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 25 apr 2006 23:32

Dan moet je zelf mengen dus.
1:40 wil zeggen 1 liter olie op 40 benzine.
Dat is 100 centiliter op 4 liter benzine, kan je makkelijk zelf mengen.
Is nog beter ook.
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 26 apr 2006 00:02

Leg uit !

Ik haal bijvoorbeeld 8Liter, (euro 95 ongelood?) ik zou het niet weten
dan koop ik olie en meng het daarmee, of moet het anders?

Dit zou namelijk wel handig zijn!

PS: Slaap lekker
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 26 apr 2006 00:23

Je koopt dus benzine en je koopt olie.

1op40 wil zeggen 1 liter olie op 40 liter benzine.


1:40 = 0,5:20 = 0,25:10 = 0,125:5
Dus heb je 5 liter benzine, dan moet er 0,125 liter olie doorheen.

Snapt ge?
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 26 apr 2006 12:40

Ja ik snap het met de verhoudingen, maar welke benzine moet ik dan hebben ?
Afbeelding
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04
  • Citeer

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 26 apr 2006 15:14

Ik hoor ze op school altijd over Euro, maar of dit ongelood ofzo of 95 weetivkeel, maar iig iets met euro :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 26 apr 2006 15:45

gewoon waar 95 in staat.
of het nou europ of iets anders is lijkt mij niet uit te maken.
en dat ongelood wat stelt dat dan voor?
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 26 apr 2006 17:03

95 wil zeggen het Octaan gehalte.

Je hebt ook euro98 maar hier zit teveel octaan in voor een standaard setup.
V-power heb je ook nog, dat is over de 100.
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 27 apr 2006 02:12

te veel octaan ? hoe meer hoe beter kun je namelijk je ontsteking vroeger zetten en ej compressie verhogen

zit natuurlijk een bepaalde maximum waarde aan


over het mengen :

gewoon euro 95/98 gebruiken v power kan ook maar ik vind de benzine al duur genoeg

dus gewoon euro 95 loodvrij


dat lood gebeuren is voor de auto's
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 27 apr 2006 08:14

euro 98 is gelood dat heete vroeger super.
euro 95 ongelood heete normaal.

als je door je knie niet kunt rijden,kun je je brommer met nieuwe zuigerveren ook stationair laten lopen.
geen gas geven,door dat stationair lopen slijten de zuigerveren mooi en rustig in.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.