• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
136 berichten
  • Pagina 3 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 7
  • Volgende
Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 17 jun 2011 10:12

28 zal ong 47/48 zijn, maar als ik jou was zou ik 26 doen om toch zeker te zijn dat je geen overtoeren heb (met 26 zal je op de 50 zitten)
Omhoog


Steefz
Vaste forummer
Berichten: 442
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:27
  • Citeer

Berichtdoor Steefz » 17 jun 2011 12:08

mja, ik heb die 28 al een tijdje liggen, maar met mijn cc ging die over de 50, nu die kapot is kan ik hem er wel ondergooien dan!
Ergens nog een tut over ketting korter maken, want weet niet meer prescies hoe het gaat

--edit--
gefunde
Mijn Flexer
Ideeën hoor ik graag
Omhoog

tosserA35
Pindabrein
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2009 11:53
  • Citeer

Berichtdoor tosserA35 » 16 jul 2011 10:53

hee ik heb een tomosje gekocht maar hij moet ff wat harder. ik heb 70 cc liggen maar gaat die dan wel een lekker snelheidje met 70 cc??? er zit nu gewoon standaard uitlaat op ATW 26 enzovoort.
Ik zou het graag wille weten want ik kom echt niet vooruit:P
ik wil hem rond de 50 laten gaan. gaat dat lukken met die 70 cc
Tomos A35
- techno terugloop uitlaat
- 26-26
- HD kop
50 km/h
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 16 jul 2011 11:30

hee ik heb een tomosje gekocht maar hij moet ff wat harder. ik heb 70 cc liggen maar gaat die dan wel een lekker snelheidje met 70 cc??? er zit nu gewoon standaard uitlaat op ATW 26 enzovoort.
Ik zou het graag wille weten want ik kom echt niet vooruit:P
ik wil hem rond de 50 laten gaan. gaat dat lukken met die 70 cc
met die 65cc zal je de 50 wel redden, let wel op dat je geen overtoeren krijgt met die uitlaat en misschien dat atw.

ook een ori 50cc red zo de 50 hoor.
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 18 jul 2011 21:34

Hoe kan ik het makkelijkst meten/aftekenen tot hoever ik mijn uitlaatpoort uitvijl?
Zodat ik hem niet te ver/te weinig weg haal.
En zodat die ook mooi symmetrisch blijft, en netjes in het 'midden' van de cilinder.
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 18 jul 2011 22:32

op een papiertje de maat tekenen(bijv 2.5 cm)
afknippen op die maat, dan in de cilinder leggen(op de uitlaatpoort) maar wel zorgen dat het aan allebij de kanten naast de uitlaatpoort net zover eroverheen gaat.
dan aan de zijkanten van het papiertje tape plakken en het papiertje weghalen, dan weet je hoever je kan.

weet niet hoe ik het beter moet uitleggen.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 19 jul 2011 17:54

Is het trouwens geen idee dan om gewoon een groot stuk tape te pakken, daarop de poort te tekenen.
Dan de poort uit het stuk tape vandaan snijden (dat je als het ware een gat krijgt in het stuk tape.
En dan het tape in de cilinder te plakken?
En dan een kwestie van tot de randjes van het tape vijlen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 19 jul 2011 18:05

Is het trouwens geen idee dan om gewoon een groot stuk tape te pakken, daarop de poort te tekenen.
Dan de poort uit het stuk tape vandaan snijden (dat je als het ware een gat krijgt in het stuk tape.
En dan het tape in de cilinder te plakken?
En dan een kwestie van tot de randjes van het tape vijlen.
neem dan een lekker lang stuk brede gaffa ( grijze / witte ducktape ) , die je na goed ontvetten goed kan plakken.
omdat je weinig bewegingsruimte hebt is het lastig om met een klein stukje tape te werken.

als je aftekent , zou ik lange lijnen gebruiken die doorlopen. ( het idee van boter, kaas en eieren )
gebruik geen zwart of blauw , maar bijv rood omdat die kleur beter zichtbaar is.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 19 jul 2011 18:09

Boterkaas een eieren is een goed idee ;)
En tape heb ik zat liggen, en in meerdere kleuren dus dat moet ook lukken.

Dan nog 1 vraag.
Als ik de uitlaatpoort 4mm verbreed (2mm aan elke kant) en 4mm verhoog.
Dat moet toch gewoon werken? Zonder rare fratsen
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 19 jul 2011 18:13

Boterkaas een eieren is een goed idee ;)
En tape heb ik zat liggen, en in meerdere kleuren dus dat moet ook lukken.

Dan nog 1 vraag.
Als ik de uitlaatpoort 4mm verbreed (2mm aan elke kant) en 4mm verhoog.
Dat moet toch gewoon werken? Zonder rare fratsen
Dat zou een persoon als Ingmar beter kunnen beantwoorden dan ik.

Wat ik wel altijd weghaal is die vernauwing aan de binnenkant.
Er hangt zegmaar een verlaagd plafond in , die dremel ik de andere kant op.
en de opening naar de uitlaat maak ik gelijk met de opening van de pakking.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 19 jul 2011 18:24

Dat laatste ben ook sowieso ook van plan.
Alleen aangezien ik geen verstand heb van timingen enz.
Weet ik alleen dat ik de breedte maximaal kan doen tot ongeveer 65%
Anders blijven je zuigerveren in de uitlaatpoort haken.

Hoogte heb ik geen idee van hoe ik dat kan berekenen, en het is makkelijker als iemand dat gewoon weet ;)
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 19 jul 2011 18:26

Dat bedoel ik :mrgreen: en ik weet dat echt niet.

ik zou zeggen stuur een PB naar Ingmar ofzo

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 19 jul 2011 22:56

Maar die 65% is een poortmapbreedte, dan kan er dus nog wat vanaf..
Gewoon 2 mm aan elke zijkant weghalen en 1 mm omhoog.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Darkrider
Tomosforummer
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:11
Locatie: Enschede (stroink)
  • Citeer

Berichtdoor Darkrider » 20 jul 2011 11:22

Ik heb bij bijde kanten 2mm er afgehaald, 1mm per kant dus.
En in de hoogte er 2mm afgehaald,

Ding trekt nu veel beter en hogere top!
Omhoog

BBTomos
Vaste forummer
Berichten: 342
Lid geworden op: 26 okt 2009 17:38
Locatie: Santpoort-noord
  • Citeer

Berichtdoor BBTomos » 26 sep 2011 21:59

Idee om er een FAQ van te maken? Standaard, simpele dingetjes om je tomos harder te laten gaan? Iemand die het vaker doet of er goed in is duidelijk laten zien met foto's. Uitlaatpoort bijvijlen, spruitstuk begrenzing weghalen, luchfilter? begrenzing weghalen..
Runnin' on music & petrol.
Omhoog

terror777
Tomosforummer
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 sep 2010 22:13
Locatie: amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor terror777 » 02 nov 2011 19:42

wat voor sproeier moet er in me cabarateur
metde setup
65cc airsal
technigas next
twv 26-24
voor de rest alles standaard?

Gr,
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 02 nov 2011 19:49

probeer het met 74 daarna op de bougie afstellen
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

rooie duivel
Tomosforummer
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 aug 2011 12:50
  • Citeer

Berichtdoor rooie duivel » 08 nov 2011 11:03

sinds kort heb ik een ander blok onder mijn tomos liggen en loop nu al tegen problemen aan
het blok bestaat uit

70cc dmp met puch hd kop
14/14 carb met 63 sproeier
ontgrenst spruitstuk
speedy uitlaat
ingeboorde standaard luchtfilter

nu merkte ik vanmiddag tijdens het rijden dat hij begon in te houden en zelfs stotteren
olie op de ketting
en hij wil opeens geen toeren meer maken bergop en de koppeling maakte een vreemd haperend geluid
als ik vlakke weg rij trekt hij gewoon door naar de 55 a 65 en bergen wil hij amper op
nu heb ik het vermoeden dat de keerring kapot is , maar mij was door iemand gezegd dat het normaal was dat een 70 cc cilinder etc wat olie eruit gooit,klopt dit?
en wat kan ik hier aan doen??
zit ik goed met mijn vermoeden???
Omhoog

Gebruikersavatar
biersmurf
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 19 nov 2011 16:39
Locatie: Noord Brabant
  • Citeer

Berichtdoor biersmurf » 08 dec 2011 18:19

Klopt het dat mijn tomos beter loopt als ik de koppakking er tussenuit haal?
wat verandert er en wat kan er fout gaan?
Omdat een Tomos gewoon veel vetter is.
mijn Tomos --> http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?f=68&t=17965
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 08 dec 2011 19:01

Klopt het dat mijn tomos beter loopt als ik de koppakking er tussenuit haal?
wat verandert er en wat kan er fout gaan?
alleen met een nieuwe cilinder en nieuwe kop ivm oneffenheden, moet ècht perfect aansluiten,

en dan krijg je iets meer compressie ja

geen nieuwe kop/cil?

valse lucht > verpest je je setup
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
136 berichten
  • Pagina 3 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.