Ik ben nu al een weekje aan het klussen aan een Tomos van een vriendin van mij, en dacht dat ik 'm gefixed had. Nu heb ik echter weer een probleem waar ik niet uit kom.
Het luchtfilter loopt namelijk vol met benzine als de brommer stil staat. Dan kan ie ook niet starten omdat hij helemaal verzopen is. Nu heb ik de carburateur eraf gehaald om alles uit elkaar te halen en na te kijken, maar ik kan het probleem niet vinden.
De vlotter werkt prima, als de carburateur leeg is dan kan ik door het benzineslangetje blazen, en als ie vol zit dan niet. De plaatselijke brommerboer heeft er ook even naar gekeken maar kon het ook niet vinden. Uiteindelijk toch maar een nieuwe vlotternaald gekocht, maar dat heeft ook niet geholpen.
Ik heb echt alles uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, maar kom er maar niet achter wat er nou mis mee is.
Ik heb wel ontdekt dat er een onderdeeltje mist, namelijk het metalen buisje wat naast het luchtgat zit, aan de kant van het luchtfilter.
Zelf denk ik dat de benzine door het kleine gaatje loopt wat onder het luchtgat zit, maar ik kan maar niet ontdekken waar dat gaatje voor dient en vraag me ook af wat dat buisje daar doet.
Wat kan ik nu nog doen? Ik ben ff helemaal de weg kwijt met dat ding!

tl;dr: Tomos verzuipt na stilstaan, benzine in het luchtfilter, vlotter werkt prima. Wat nu?