• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Sneller trekken

Je tomos hard laten optrekken? Hier staan de antwoorden.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
19 berichten • Pagina 1 van 1
wobbel
Tomosforummer
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:00
Locatie: Wijchen de gekste

Berichtdoor wobbel » 04 mei 2006 23:46

Ey luitjes,ik had ff een vraagje,ik weet niet of die al vaker voorbij gekomen is (Zal wel) maar hier komt ie.

Ik zou mijn brommer gewoon lkkr snel willen laten optrekken en de snelheid wil ik zo rond de 65 miss 70 hebbe(maar met 65 ben ik al blij zat)
Maar het trekken daar doe ik het voor (liefst in combinatie met deze snelheid.

Mijn vraag is...Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?

Ik heb liever geen andere cillinders op mun brommer, maar er zijn heus wel andere methodes

Ik lees vaak over koppelings veren inkorten, afvlakken van cillinder, grotere carb doet veel wonderen, uitvijlen en al die shit.

Ik ben zelf geen expert op het gebied van vijlen en vlakken, vandaar dat ik wat info wil van jullie als jullie mij deze kunnen geven,over hoe ik mijn brommer lkkr snel kan laten optrekken en un goede snelheid er bij hou.

Mijn setup is nu gewoon helemaal orgineel op un simpel proma uitlaatje na...
Omhoog


TQ Rider
Vastgeroeste forummer
Berichten: 829
Lid geworden op: 04 nov 2005 14:10

Berichtdoor TQ Rider » 05 mei 2006 10:00

een ander uitlaatje helpt ook al vrij snel ik zou dan voor een techno circuit gaan die trekt lkkr op in de lagere toeren en dan zou je je koppelings veren in kunnen korten ja

mvg Ard
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Tossie » 05 mei 2006 12:14

Zonder een andere cilinder... hmm dat gaan wel moeilijk worden.
Bij brommers zonder variomatisch systeem is het kiezen tussen tandwielen, dus of snel optrekken of hard rijden. (met originele cilinder)

Je kan natuurlijk een snelle uitlaat kopen
Een 15/15 carburateur.
Ontsteking afstellen.
Bromkop erop.
Omhoog

wobbel
Tomosforummer
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:00
Locatie: Wijchen de gekste

Berichtdoor wobbel » 05 mei 2006 17:38

Oohh ik zie nu net dat ik vergeten ben te melden dat ik un brommer heb in plaats van een snor:P.

En ja wat betreft koppelingsveren inkorten en ontsteking afstellen da weet ik niet hoe dat moet.

Heb wel het verhaal over ontsteking afstellen gelezen maar snap het nog steeds niet echt :oops: (wil het daarom zo uitbebreid mogelijk weten als dat kan :P

Maar met een 15/15 en een snelle uitlaat (noem anders un goeie en niet eentje die 90 euro kost:P) en dan misschien de ontsteking aanpassen(als me dat lukt) met dit alles zou het ook al flink moeten gaan of niet?
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 06 mei 2006 10:58

je ontsteking staat al op de brom waarden dus die hoef je niet meer af te stellen.

zoek op marktplaats naar een 2de hands technigas, dit zijn egt top uitlaatjes
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

vdv tomos
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2006 16:31
Locatie: zoeterwoude

Berichtdoor vdv tomos » 10 mei 2006 16:13

idd een technigas uitlaatje. en wat voor spruitstuk heb je? als je een zijwaartse heb zou ik een rechte nemen (onder je frame) en die uitboren tot 14mm en als je geen zin heb om je koppelingveren in te korten kan iets meer blokolie ook wel is helpen. dan slipt die een beetje en trekt je ook harder weg.
Omhoog

wobbel
Tomosforummer
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:00
Locatie: Wijchen de gekste

Berichtdoor wobbel » 10 mei 2006 16:44

Waar plaats ik mijn filter dan?
Ik weet dat de carb in het vakje kan vallen van je blok maar mun filter kan ik niet meer kwijt dan (en ja ik ben eigenlijk wel van plan om mun koppelingsveren in te korten)
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Tossie » 10 mei 2006 18:12

Waarom zou je in hemelsnaam een rechte spruit nemen als je een schuine hebt? Dat volg ik niet helemaal :roll:

Verder scheelt je koppelingsveren aardig wat ja.
Omhoog

wobbel
Tomosforummer
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:00
Locatie: Wijchen de gekste

Berichtdoor wobbel » 10 mei 2006 18:29

Ik heb nergens gezegt dat ik een rechte nam toch ;)

Jah en die koppelingsveren moet ik nog ff kijken,heb het nog nooit gedaan dus ja
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Tossie » 10 mei 2006 18:58

Nee dat zei vdv tomos 4 posts hierboven.
Omhoog

wobbel
Tomosforummer
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:00
Locatie: Wijchen de gekste

Berichtdoor wobbel » 10 mei 2006 19:08

Oh ok :P
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag

Berichtdoor freaky_Tomos » 10 mei 2006 19:55

ik denk dat vdv tomos bedoelt dat een recht spruit theoretisch gezien sneler is, omdat het met een schuin spruit "langer" duurt voordat je mengsel er is :wink:

Alle kleine beetjes helpen :twisted:
kreidler powur in et schuurtje
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website

Berichtdoor ex-gast » 11 mei 2006 12:41

kort spruitstuk geeft meer vermogen op hoge toeren een lang (schuin) spruitstuk geeft meer kracht op lagere toeren
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 11 mei 2006 18:14

theorie erachter ?

imo is een kort spruitstuk altijd beter, snellere gasreactie
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Tossie » 11 mei 2006 19:28

Dat klopt, maar met een recht spruitje zit je wel te kloten met je filter.
Te kort is ook niet goed, dan komt je carb. te schuin te staan.
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website

Berichtdoor ex-gast » 12 mei 2006 12:31

imo zal waarscheinelijk een beter afgewerkt spruitstuk zijn


de theorie er achter (en meteen de praktijk ) is dat je met een lange inlaat oa een stabiele stroming van het mengsel hebt wat bij lage toerentallen voor een betere vulling=meer koppel krijgt

bij hoge toeren moet het mengsel met hoge snelheid in de cilinder komen en de gassen moeten goed op snelheid blijven

darom is een korte inlaat op hoge toeren beter

dit is theoretisch aangetoond en in de praktijk bewezen
alleen zal je met de lage toerentallen en kleine cilinderinhoud van een brommer er niet veel van merken op de testbank is het wel te zien

in een auto is het al heel duidelijk merkbaar darom hebben sommige auto's ook variabele luchtinlaat

bij lage toeren laten ze de lucht door een lange buis stromen en vanaf bijvoorbeeld 4000 toeren door een hele korte
there is no substitute for cubic inches
Omhoog

vdv tomos
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2006 16:31
Locatie: zoeterwoude

Berichtdoor vdv tomos » 13 mei 2006 11:43

maar een rechte kan je ook makkelijker groot maken. zo een schuin ding is niet goed uit te boren. ja of je zal hem moeten doorzagen boren en dan weer dichtlassen. maar ik denk niet dat jij ff zo iemand heb die alu last :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 13 mei 2006 11:56

Ik denk dat zon schuine prima uit te boren is hoor, Eerst het lange stuk en daarna het kort stuk.
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website

Berichtdoor ex-gast » 13 mei 2006 12:37

idd je hebt gelijk schuin spruistuk is makkelijk uit te boren hoor

en zo moeilijk vind ik et trouwens niet om met een recht spruitstuk de carb te verwijderen is best te doen schuin is idd wel wat handiger
there is no substitute for cubic inches
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
19 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Vet Hard Optrekken”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.