Hoi,
Heb enige tijd terug een nieuw blok voor m'n tosje gehaald. Reed eerst rond met een 1 speed blok met eicilinder, en heb toen een 2 speed bromblok gekocht via marktplaats.
Ik heb ook een 15mm spruitstuk gekocht en een 15/15 dellortho carberateur erop gezet. Ik wilde gelijk voor de 70cc gaan dus heb ook een airsal 65cc kitje gekocht met een puch HD kop voor 70cc. Helaas kwam ik er met het openhalen van het blok achter dat de zuigerpennen verschillen van dikte. Dus oude cilinder en zuiger er weer op gedaan.
Ik heb de ontsteking van m'n 1 speed blok overgezet omdat de bijgeleverde ontsteking niet helemaal compleet was. Ook heb ik het membraan van de 70cc kit gebruikt.
Het blok kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Ben een aantal uren bezig geweest, meerdere bougies geprobeerd. Bougie was nat en vonkte ook. Het gene wat me erg opviel is dat het blok floot zodra de zuiger omhoog ging en lucht samen perste. Ook had het blok echt bizar weinig compressie.
Achteraf kwam ik erachter dat er geen carter olie in zat. Dat dus gevult, blok weer uit elkaar gehaald, zuigerveren vervangen.
Nu ligt de brommer verder uit elkaar, en ik rijd niet meer omdat ik laatst ben aangehouden voor rijden zonder rijbewijs, maar het piepen is nog steeds niet over.
Mijn vraag dus, heeft iemand enig idee wat het piepen is? En waar kan het aan liggen dat het blok niet start? Is het het membraan? De ontsteking?
Heb een filmpje gemaakt van toen het blok er nog onder lag, het fluiten is in het echt best luid.
Verder tank ik euro 98 en meng zelf met Castrol RS.
Nu de nieuwe zuigerveren erop zitten is de compressie ook weer terug, erg veel compressie zelfs. Alleen zodra ik het vliegwiel een flinke draai geef fluit hij nog steeds, wat kan dit zijn? Het geluid komt uit de inlaat. Ook zonder luchtfilter.
http://s161.photobucket.com/albums/t226 ... _12691.mp4